Riposta franceză: noua generație Renault Laguna și o serie de crosovere

Publicat miercuri, 24.12.2014 11:00 de Bogdan Mirică

Un oficial Renault a dezvăluit că gama se va întineri cu o nouă generație e bătrânului Laguna și cu mai multe crossovere dezvoltate alături de Nissan.

Renault se pregătește de o restilizare completă a modelelor sale esențiale. O recunoaște chiar Stefan Muller, vicepreședintele Grupului Renault, într-un interviu acordat publicației germane Auto, Motor und Sport. Muller susține că este timpul pentru o serie de modificări substanțiale în interiorul gamei și de întinerirea anumitor modele.

Primul pe listă este actualul Laguna, o mașină perimată, aflată deja de multă vreme pe piață. Noua generație Laguna va deschide drumul unor modele noi, printre acestea urmând să se afle și o serie de crossovere. Renault va încerca să profite astfel de pe urma creșterii segmentului SUV-urilor, ajutându-se și de platformele colegilor de alianță de la Nissan.

Muller nu a oferit prea multe detalii, dar a susținut că modelele vor oferi o calitate înaltă, vor fi abordabile ca preț și nu vor propune lucrurile sau funcții inutile.

Referitor la noul trend al mașinilor hibride, oficialul Renault a respins orice informație privind planurile companiei de a lansa astfel de configurații de propulsie. Motivul este unul simplu: „astfel de arhitecturi sunt extrem de complicate și foarte scumpe”. Totuși, dacă publicul o va cere, Renault este gata să riposteze, tehnologia fiind disponibilă în laboratoarele Alianței. În schimb, francezii vor prefera să se orienteze în continuare către soluțiile de mobilitate pur electrice.

via ams

  • Andy, miercuri, 24.12.2014 11:51

    Laguna ca Laguna, insa si Megane-ul actual e vechi (desi a suferit vreo doua facelifturi) si va trebui sa fie inlocuit tinand cont ca la orizont va aparea si viitoarea Astra, care alaturi de Golf, Focus si 308 reprezinta numele grele din segmentul C european. La Laguna vor trebui sa fie foarte atenti cu design-ul exterior. S-ar putea sa nu aiba vanzari bune (cum nu a avut nici actuala generatie) in cazul in care aleg linii futuriste gen Clio/Captur sau viitorul Espace. In clasa D se prefera sobrietatea pentru ca in general cumparatorii nu au 20-30 de ani.

  • vianu, miercuri, 24.12.2014 12:25

    f corect @Andy dar liniile alea futuriste cred ca vor fi regasite pe toate modelele Renault de acum inainte

  • LauCalin, miercuri, 24.12.2014 13:04

    Parerea mea este ca daca Renault nu isi revizuieste clasa compacta, in conditiile in care Megane este un model vechi si depasit in multe privinte de greii clasei compacte, degeaba vor investi intr-o clasa medie unde Renault nu este prea bine vazut. In plus tehnologia hibrida este mult mai ceruta pe piata decat cea 100% electrica. Sa nu uitam ca tot mai multi pe asta mizeaza cand vine vorba de solutii alternative (Focus, Golf, 308 etc.) Si nu intamplator. Si desi Renault este constient de asta, pentru ca a avut cateva concepte hibride anul acesta, citez: „astfel de arhitecturi sunt extrem de complicate și foarte scumpe”. Toyota poate demonstra ca nu e chiar asa.

  • Cyrus, miercuri, 24.12.2014 14:45

    @LauCalin, Toyota a incestit miliarde in tehnologia vehiculelor hibride, dar si pentru ca au inceput primii - la inceput cred ca costurile erau mult mai mari. Pe de alta parte cei care incep acum sa le dezvolte profita de faptul ca "cararile sunt batotarite"

  • joe.giorgica, miercuri, 24.12.2014 21:01

    desi au aparut modele mai placute vizual[CAPTUR,,CLIO]...sunt departe de Europa adevarata nelatina! ma refer la fiabilitate in special,,,ca pret la pret service chiar depaseste modele consacrate!

  • demin2609, joi, 25.12.2014 21:42

    eu zic ca si acum daca s.ar fabrica l1 romanii ar cumpara.o mai mult ca loganul. si ce rost are sa scoti 7 facelifturi si sa le zici modele noi? where.s the point?

  • unul, vineri, 26.12.2014 15:38

    Renault a pierdut teren la clasa compactă cu megane 3, chiar dacă nici golf nu mai vinde ca acum 10 ani pt că există o concurență mult mai puternică, scaderea este mult mai mică, prima generație de megane s-a vândut în peste 5 milioane exemplare, actuala generație de abia dacă depășește jumătate, iar la clasa medie mai mult decât un rol de figurant nu va avea renault, este un segment în scădere, excepție făcând modelele premium.

  • Zoe, luni, 29.12.2014 17:58

    Toti scrieti prostii. Va imaginati prea multe, cunoasteti prea putine . Megane nu-i mai vechi ca Laguna, actuala generatie de Megane 3 s-a vandut mai bine ca precedenta, iar fiabilitatea a fost si este una dintre cele mai bune pe segment pt Twingo, Clio, Megane (indiferent de generatie) si Laguna 3 in particular. Si da, Laguna 3 , Megane 3 sunt concepute in cu totul alta era (daca au aparut in 2007, 2008, inseamna ca au fost gandite prin 2004, deci acum un deceniu) . Nu suntem in plin boom economic, iar vanzarile sunt normale pt niste produse aflate la terminarea ciclului de viata. Pricepeti ? Renault a demonstrat insa ca are puterea sa suprinda placut. Sa va reamintesc reactiile de la salonul auto de la Paris unde a fost lansat ESPACE ??

  • @Zoe, marţi, 30.12.2014 21:52

    Mai bine reamintesti de pretentiile premium Renault si de cum clio4 nu reuseste nici macar conjunctural sa fie pe primul loc in Europa la clasa mica? Macar jumate de an, ceva? Da, Laguna 3 a fost conceputa prin 2000 asa si-a fost lansata in 2007, trebuie sa va obisnuiti cu ideea ca Renault nu inseamna nimic la clasa medie, sunt altii peste el, si din ce in ce mai putin la clasa compacta, Espace este o exceptie.

  • @zoe, luni, 05.01.2015 15:33

    Esti cam rupt de realitate. Mai uita-te si peste gard la alte marci si vezi cum Megane pierde teren pentru ca e de prea mult timp pe piata, cum Laguna 3 a fost un model cu vanzari slabe inca din primii ani de productie, cum Megane 3 este doar in mintea ta un exemplu de fiabilitate in clasa compacta si cum vanzarile electricelor Renault nu sunt asa deosebite cum se asteptau chiar oficialii Renault. Sansele sunt in acest moment la Twingo, Espace si partial Clio. Apropo, vezi ca Opel Corsa are vanzari tot mai mari. Si pe cat punem pariu ca Renault va amana lansarea modelelor premium?