Rocada de ingineri intre Toyota si Subaru
Scopul acestui lucru este de a realiza un transfer de tehnologie intre cei doi producatori.
Toyota si Subaru au format de curand o alianta . Toyota are deja avantaje de pe urma acestui parteneriat, deoarece foloseste o fabrica Subaru din America de Nord pentru construirea sedanului Camry.
Alianta dintre cei doi producatori niponi s-a intensificat, urmand ca intre cele doua companii sa aiba loc un schimb de ingineri. Acest demers are ca menire realizarea unui schimb de tehnologie. Pana acum, un numar de 100 -150 de ingineri Toyota au fost trimisi la Subaru si viceversa
David Sullivan, unul dintre directorii de la Toyota, a declarat: „Schimbul a inceput acum cateva luni , dupa ce Toyota a investit 8,7% in compania Fuji Heavy, interferentele au demarat deocamdata, dar rezultatele le asteptam abia peste 1-2 ani”. Fuji Heavy este compania care detine Subaru.
Schimbul tehnologic este interesant pentru Subaru, doearece acestia ar putea folosi tehnologia hibrid de la Toyota. In schimb, Toyota pare foarte interesata de tehnologia AWD dezvoltata de Subaru.
In jurul acestei stranse colaborari s-au facut numeroase speculatii, unele voci spunand ca Toyota ar putea avea interese mai inalte si ar planui sa inglobeze Subaru ca pe o marca proprie.
Un scenariu ff interesant. Camry se vinde intr-un ritm nebun si Toyota are nevoie de capacitate de productie mai mare si Subaru are aceasta capacitate. Subaru (GM) colaboreaza cu Toyota (GM detine un %) pt transfer de technologie. O fi un scenariu regizat de economisti de la conducere? Toyota nu a cumparat pe nimeni niciodata deoarece a evoluat prin crestere interna.