Rolls-Royce ia în considerare restructurarea fabricii pentru creşterea producţiei

Publicat vineri, 10.01.2014 11:46 de Sebastian Toma

Englezii de la Rolls-Royce analizează posibilităţile de restructurare a fabricii din Goodwood pentru a-şi mări producţia. Extinderea uzinei este aproape imposibilă, fiind amplasată într-o zonă protejată, unde construcţiile suplimentare sunt dificil de aprobat.

Rolls-Royce se gândeşte serios la reconfigurarea fabricii sale în vederea creşterii producţiei, titrează englezii de la Autocar. Constructorul britanic de automobile de lux tocmai a încheiat cel de-al patrulea an de creşteri consecutive şi caută o soluţie pentru a creşte producţia de la 3.6000 unităţi în 2013 la aproape 6.000 de unităţi pe an până la finele acestui deceniu.

Din păcate pentru planurile de expansiune ale mărcii din Goodwood, o altă uzină este exclusă din motive de tradiţie, iar extinderea fabricii actuale este dificilă sau chiar imposibilă, deoarece este localizată într-o zonă protejată de legile din Regatul Unit (Area of Outstanding Natural Beauty).

Fabrica Rolls-Royce este construită pe domeniul Goodwood din Westhampnett şi a fost inaugurată în 2003, odată cu intrarea în producţie a lui Rolls-Royce Phantom. Apoi, uzina a fost extinsă în 2009, pentru a le face loc noilor Ghost şi Wraith, lucru care a dus la atingerea unei cadenţe apropiate de capacitatea maximă de producţie. Britanicii de la Rolls-Royce evită ideea inaugurării unei fabrici în altă localitate sau altă ţară, fiind mândri de rădăcinile mărcii, asociate cu calitatea de fabricaţie a modelelor care poartă mascota "Spirit of Ecstasy".

Mascota Spirit of Ecstasy, prezentă pe grila radiatorului, ar putea să ajungă şi pe capota unui SUV. Sigla este escamotabilă pentru a preveni rănirea pietonilor în caz de impact.

Anul 2014 le va aduce celor de la Rolls-Royce o nouă creştere a producţiei, uzina având deja peste 800 de comenzi pentru modelul Wraith, producţia fiind deja rezervată complet până în iunie. Pe lângă Wraith, mai există şi modelele Ghost şi Phantom, cel din urmă cu mai multe versiuni de caroserie, fiind aşteptată o producţie totală de aproape 4.000 de unităţi în decursul anului curent. SUV-ul Rolls-Royce, un model încă neaprobat pentru producţie, dar discutat puternic în rândul consiliului de conducere al mărcii, este modelul care ar putea să le aducă englezilor producţia suplimentară pe care o doresc şi veniturile aferente obţinute din vânzări.

Via Autocar

  • vianu, vineri, 10.01.2014 12:36

    despre restul...fericirea bogatilor vor astepta mai putin...dar exclusivismul modelelor se pierde prin marirea numarului de autombile fabricate, a extinderii gamei si a lipsei unei anumite filtrari a viitorilor cumparatori.

  • Scorpionul.negru, vineri, 10.01.2014 12:49

    Era un anunt cu Bentley si vanzarile pe pagina anterioara unde scria asa : Citez ,, Rivalii din Goodwood afirmau în trecut că nu rivalizează marca Bentley şi că NU doresc "diluarea caracterului mărcii" prin creşterea exagerată a vânzărilor ... '' Ce fac ei acum ? ,, Analizează posibilităţile de restructurare a fabricii din Goodwood pentru a-şi mări producţia....'' Astia se contrazic si se razgandesc ca Basescu din cate vad.....numai ei stiu ce vor sa faca. Bine macar ca pastreaza stilul unic si specific Rolls Royce, NU vor sa le fabrice pe alte meleaguri iar materialele sunt de cea mai buna calitate. Un lucru este clar ! Toti producatorii (cu mici exceptii gen Pagani, Bugatti si alte cateva), sunt loviti de ,,boala'' profitului cat mai mare care sa creasca de la an la an cu cat mai mult posibil. Cum altfel decat prin cresterea productiei si probabil scumpirea .....

  • Dacia Plant, vineri, 10.01.2014 13:51

    Ce fata de semineu are, pana acuma parea mai clasica dar acuma o fac prea moderna cu leduri si alte chestii, parca i-a trecut vremea si e nevoie de ceva nou.

  • vianu, vineri, 10.01.2014 14:01

    un multumesc era mai mult decat "editarea" comentariului, domnule Sebastian Toma dar tot e bine ca s-a facut modificarea PS cu placere :)

  • Blower0, vineri, 10.01.2014 14:56

    @Dacia Plant, exact. Parca ar trebui designerii sa facă ceva mai proaspat, mai deosebit, parca nu se observa o schimbare de design.. @Scorpionul.negru , acuma ei sunt pusi in situatie: sau pun profitu de bani pe primul loc sau raman la traditie (in caz ca totusi au de gand sa faca alta fabrica)

  • dan_grc, vineri, 10.01.2014 18:13

    @Scorpion Bugatti nu are cum sa fie lovita de boala profitului, nici lacomul VAG nu castiga de pe urma Bugatti, pt ca este imposibil, o tine doar pt imagine, dar daca nu era VAG era altcineva, astfel de marci trebuiesc pur si simplu pastrate cu rezultatul unor pierderi asumate. Cat despre Rolls, chiar daca isi va dubla productia prin 2020, tot va ramane mai exclusivista decat Bentley, care vinde acum 10 mii de unitati pe an, pana atunci probabil cel putin 15 mii, deci Rolls cu 6 mii preconizati va produce de aproape 3 ori mai putin, la fel ca acum, de fapt nici Bentley nu vezi foarte des pe strazi, hai sa fim realisti, comparativ cu majoritatea marcilor sunt foarte rare oricum, deci Rolls nici atat n-o sa vezi prea des.

  • Scorpionul.negru, vineri, 10.01.2014 19:40

    @dan_grc Da...asa este. Dar sunt locuri in lume unde vezi zilnic RR-uri si Bentley-uri destul de multe. Se stiu zonele....exclusivist va ramane oricum indiferent de nr. lor produse pe an pt. ca e scump.

  • SPP, vineri, 10.01.2014 20:43

    Pfff atat de exclusivite sunt incat se vand la un pret derizoriu in Bucuresti. Nu mai spun de cartierele scumpe ca Dorobanti, P.Romana, P.Constitutiei, Pipera, etc unde vezi la tot pasul. Un Flyng Spur costa acum 4 zile 38 mii EUR PE aUTOVIT. Cu cat ? Cu 87 mii KM rulati , dar sunt si acum multe chiar f ieftine. Adica la preturi de kkt. Fiindca pe o masina de KKt produsa de VAG si cealalta de BMW nu ai prea mari asteptari sa se deprecieze greu.

  • SPP, vineri, 10.01.2014 20:46

    ''Trotineta'' asta costa nu mai mult de 49 K daca mai si negociezi cu siguranta ti-o lasa la 43 K ceea ce inseamna ca se depreciaza mai repede decat un Lexus sau Jaguar . http://www.autovit.ro/bentley-continental-C31769859.html

  • inexorabil, vineri, 10.01.2014 21:21

    Unitatea de măsură a paroxismului lăcomiei, necinstei şi mârlăniei, în sistem tuciuriu-mioritic, este RR-B-F-L. V-am oferit deja un indiciu, deci vă puteţi da seama leger la ce mă refer.

  • STRtoy, sâmbătă, 11.01.2014 01:25

    RRR, chiar crezi că eşti cu adevărat liber? Ce utopie! Doar "Adevărul vă va face liberi", conform asigurării...providenţiale (Iisus). Iar Adevărul nu înseamnă decât un singur imperativ: să ieşim din robia păcatului...Faptul banal că acum nu ne împiedică şi nu ne reprimă nimeni pentru dreptul natural şi permis de Sus de a bălmăji vrute şi nevrute, oriunde, oricând şi oricât, doar ne creează iluzia că am fi perfect liberi !!! Ţi se pare că doar comunismul ţi-a băgat pumnul în gură? Stai să vezi aceeaşi meteahnă la cea mai rafinată formă de cripto-comunism: (tehno)globalismul...Nicio grabă! Acesta va reuşi să ne astupe şi glasul conştiinţei, nu doar glasul propriu-zis (deci va proceda subtil şi elegant, nu vădit şi brutal ca bolşevismul, pentru a se face acceptat de bună voie), iar "reţeta succesului" se referă, fără îndoială, la inocularea la scară globală a celei mai încătuşante, mai corozive şi mai dezumanizante patimi: hiper-electronismul. În final, o să-ţi dau şi altă temă de reflectat: "criza economică mondială" este reală, dar în sensul că aproape nimeni nu mai agreează munca fizică sau de alte valenţe creative, fiecare tânjind după un trai personal fără griji, asigurat fără efort, dureri şi privaţiuni, îmbelşugat, superconfortabil, securizat, ego-înverşunat şi perpetuu. Întrebarea de baraj este: nu cumva principala cauză a conflictelor sociale, deseori dramatice, rezidă tocmai din imposibilitatea practică şi logică a resurselor naturale ale planetei de a susţine veleităţile celor 7 miliarde de potenţiali bogătaşi? Sau cea mai mare parte dintre ei trebuie să se recunoască învinşi în favoarea unei elite fortificate de boaşe politico-legislative, adică adoptând volens-nolens principalele atribute creştineşti - cumpătarea, răbdarea, suferinţa şi, când totul i-ar pecetlui în sărăcie, resemnarea - doar forţaţi conjunctural, nu din voinţă proprie? :D

  • inexorabil, sâmbătă, 11.01.2014 13:02

    @STRtoy, ai dat copy-paste pe un text al lui @SaabCuantic. Este foarte adevărat ceea ce susţinea el, dar nu înţeleg: care este scopul iniţiativei tale? Sau vrei doar să ne inoculezi ideea unui efort propriu al tău de analiză? Aş fi crezut că este creaţia ta dacă n-aş fi recunoscut stilul lui Cuantic, din care m-am inspirat şi eu pe parcurs, ce-i drept :) Totuşi, nu-mi pari prea isteţ: Cuantic se adresa lui @RRR, deci puteai măcar să elimini formula de început :P

  • zarnesteanu, sâmbătă, 11.01.2014 20:19

    Ha-ha-ha .... @inexorabil, merci c-ai facut lumina :) Ma tot uitam sa vad cine-i RRR pe pagina asta :) Tinand cont ca @STRbou e mare fan taiota si ca alt mare fan taiota are deasemenea boala copy/paste-ului pe site-ul asta si tot acel altcineva posteaza sub nick-urile usor schimbate ale user-ilor, am mai descoperit inca o fatza a lui mafia. Cateodata chiar ma intreb cati suntem cu adevarat cei care comentam aici si cati au 1500 de fetze :)

  • rolls-royce, sâmbătă, 11.01.2014 20:43

    si tu ai intrat aici, zarnesteanu ca sa ce? ca sa te iei inca odata de Toyota? Pai diferenta intre tine si mafia/100 de fete nu e decat de nume. Ala ridica in slavi o marca cu adevarat buna si tu o injuri pe oriunde chiar si atunci cand nu este vorba in articol despre ea. Mergi mai copilule si te trateaza sau tu esti tot mafia dar la bautura?

  • inexorabil, sâmbătă, 11.01.2014 23:53

    Cred că o s-o iau pe arătură...Ce-ai făcut, măi Robert, din acest site?! Se numeşte Automarket sau Automafia?...

  • zarnesteanu, duminică, 12.01.2014 22:37

    @rolls-royce, Cu un minim de bun simt ai putea vedea ca nu m-am legat de taiota. Tot cu un minim de bun simt ai putea sa-ti scrii textele din capul tau, fara sa le copiezi pe fata de la unii, (acum de la @inexorabil) sau ideile,exprimarea (de la mine) si pe urma sa te dai in stamba pe-aici. Stiu, n-ai nici bun simt, nici imaginatie. Si ce conteaza? Esti doar in spatele unui monitor de unde nu te vede nimeni, nu te stie nimeni. Sau cel putin asa ti se pare.

  • rolls-royce, duminică, 12.01.2014 23:06

    frecangeanu nici tu nu mai stii ce scrii...cand te iei de Toyota cand de fanii marcii, cand ii injuri si apoi ceri bun simt. Bai mafia, nici tu numai stii cum sa te semnezi. Pai bai amarasteanu tu chiar crezi ca ti se vor mai inghiti mult timp mizeriile? Pentru ce te-ai bagat in articolul asta te intreb, aici e vorba despre Rolls-Royce nu locul unde sa imparti tu vome vechi si sa te dai in stamba. Si care e faza cu "nu te vede nimeni, nu te stie nimeni. Sau cel putin asa ti se pare". Ai trecut deja la amenintari? Nu ti-e rusine obrazului? Ti-am spus, mergi de te cauta la creier, esti bolnav copilule.

  • zarnesteanu, luni, 13.01.2014 04:12

    Deci pana acum la articolul asta au comentat pe acelasi tipar: @spp, @STRbou, iar acum hop, tot fara cont, @rolls-royce. Care vine cu aceleasi copilarii fumate si ras-fumate din aceeasi familie de cuvinte: frecangeanu, amarasteanu, porcisteanu, etc. Bai putzulica, tu chiar crezi ca toti sunt niste tuleie imature ca tine? Si cine ziceai ca are 100 de fetze?