
România, a doua țară din lume cu cele mai aglomerate drumuri
Potrivit unui nou studiu, România este a doua țară din lume cu cele mai aglomerate drumuri. Pe primul loc în acest clasament se poziționează Peru, iar pe 3 Israel.
Se apropie perioada concediilor, astfel că șoselele din România vor fi din ce în ce mai aglomerate, în special cele care duc spre litoral.
Un studiu recent, realizat de Moneybarn, arată că România este a doua țară cu cel mai încet trafic din lume. Potrivit calculelor, țara noastră are un nivel de aglomerare pe șosele de 50%, cel mai mare dintre țările analizate.
În medie, avem doar 9 zile pe an în care traficul este la niveluri scăzute.
Peru se află pe primul loc în acest clasament. Nivelul de aglomerare pe șosele este de 42%, iar pe an au, în medie, 26 de zile de trafic intens în orașe. România stă mai bine la acest capitol, cu 16 zile.
Israel completează podiumul. Urmează apoi Mexic, Letonia, Polonia, Belgia, Chile, Argentina și India.
La capătul celălalt, Statele Unite ale Americii are cel mai rapid trafic din lume. Emiratele Arabe Unite sunt pe locul 2.
via Moneybarn
-
Mihai, miercuri, 24.05.2023 18:55
Pai avem si multi cocalari. Toti iau troace diesel la 500 euro, doar sa aiba si ei masina. Si daca ar fi electrice, ar fi cat de cat ok ca nu put, dar imaginati-va ce mirosuri de la putorile diesel cu DPF anulat care stau la relanti in trafic. Multi cocalari, mult stat in trafic, multe accidente...cam asa stam cu personaje gen inexopix si gashca de smenari.
-
Mike, miercuri, 24.05.2023 19:27
Ce treabă are aglomeraţia pe drumuri cu maşinile termice sau electrice... Problema este lipsa de viziune, corupţia, construcţiile pe spaţiile verzi,.... Vreţi să vedeţi ceva frumos? https://youtu.be/dt57GzjA5FU
-
joe, miercuri, 24.05.2023 19:50
Lipsa autostrazi,drumuri ”expres” ! Se gandesc sa le mai lase parcate,pe trotuare prin marirea taxei de rovinieta(gropi)!””Potrivit datelor oficiale furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), România este țara cu cea mai mică rată de motorizare din Europa. Astfel, țara noastră are doar 396 de mașini la fiecare 1000 de locuitori.””
-
Ionut A., miercuri, 24.05.2023 20:30
Pai e logic, cand politia vinde carnetele ca painea calda. Nu e calomnie, ci este realitate, ia sa ne uitam cate scandaluri au fost, in mod constant la nivel national, mafii de furniare ilegala de carnete de conducere cu implicarea de politisti la nivel inalt. Oriunde, in muntenia, ardeal sau moldova, in toate regiunile scandalurile au fost constante. Deci cand tu ai o mafie care lucreza din interior sa inmulteasca soferii, logic ca e aglomerat. Si chiar alea luate "pe bune" sunt o cursa de a lua carnetul si nu a invata sa conduca. Instructorii sunt niste scursuri ordinare, te uiti in trafic masinile de scoala ce fac, te ingrozesti. E o industrie pentru ei, si nu e reglementata cum trebuie. In primii 5 ani de carnet, daca un sofer nou face orice eveniment intructorul ar trebui sa fie lasat fara licenta pentru 5 ani. Daca sunt mai multe astfel de situatii, interzis sa mai profeseze ca "instructor". Politistii care l-au testat pe acel sofer la luarea de carnet, de asemenea, sa fie trasi la raspundere in aceeasi masura. Daca acel sofer nou face accident grav, cu raniti si chiar mai rau, cele 2 categorii mentionate mai sus, direct la inchisoare si ei. Asa s-ar corecta partial metoda de a da drumul in trafic la toti nebunii. A lua carnet nu e drept de nastere, ci un privilegiu obtinut pe baza unor rezultate si competente. Apoi luam soferii existenti, pentru abateri grave (cele de taiere de fata, fortat nota, in general agresivitate de orice natura, turat de motoare, accelerari fara sens, stiti nebunii aia asa zisi "pasionati") sa se schimbe regimul pedepsirii lor, si sa fie eliminati definitv de a mai conduce orice, nici macar o bicicleta in public. Aia numai in autobuz, tren, tramvai sau taxi. Sa vezi apoi odata ce elimini celulele bolnave, cum traficul devine pasnic si civilizat. Dar nu se va face, deoarece inclusiv statul, guvernul, politicienii castiga in mod direct, prin TVA. Multe masini, consum mai mare de combustibil (orice natura si forma), deci TVA colectat mai mult. De asemnea odata ce creste densitatea in trafic, consumul mediu al fiecarui vehicul creste, caci va petrece mai mult timp in trafic, deci tva mai mult. Apoi, lasand toti acesti factori periculosi se creeaza oportunitatea de accidente. Accidente inseamna piese de schimb, si amenzi, care de asemenea aduc bani la buget in diverse forme. Traiasca capitalismul.
-
flo, joi, 25.05.2023 13:48
mihaita eu cred ca pensatii retarzi sunt mai multi!
-
Dutz, joi, 25.05.2023 20:43
Este mult de lucru pentru a rezolva situația. In primul rând nu avem drumuri suficiente si adecvate nivelului de trafic. Se face transit prin localități la greu când sunt tari “bananiere” care au rezolvat de mult problema. Educația (cum mulți au subliniat) este foarte importantă dar este vorba de educația din casa de la mama si tata plus dezvoltare personală. Un instructor sau un polițist indiferent ce fac nu pot schimba mare lucru si nu pot fi făcuți responsabili pentru ce măgarii facem unii… sa fim serioși ca se pot ușor “păcăli” si unii si alți. In toate țările sunt soferi care sunt dezastru in abilitați de conducere, orientare in spațiu, colaborare cu ce întâmpla in jurul lor, dar pentru ca nu trebuie sa facă depășiri sau nu “încurca” pe alții ca ei sunt pe alta planeta sunt mult mai putine interacțiuni si riscuri. Știm ca nu avem cele mai multe masini raportat la mia de locuitori, dar câți km de drum avem? Si ma refer la șosele de tranzit, expres, autostrăzi… străzile din localități sunt pentru treburi locale nu pentru tranzit. Asta este, este trist si oameni au murit si încă vor muri. Sa crezi ca este un plan ca sa aduni bani din taxe pe consum mai mare, mai multe piese etc. ar însemna ca cineva a gândit si implementat un plan, da un plan diabolic dar este un plan. Eu cred ca-i vorba de hoție, corupție, incompetență si lipsa de umanitate. Am avut oferte reale de a intra in politica si am refuzat pentru ca nu vrea sa o iau razna din cauza ca nu pot sa fac mai nimic, toți se blochează unul pe altul si stau la panda pentru a denigra… este mizerie totală.
-
!!!, vineri, 26.05.2023 08:32
Eu ma intreb daca cei care scriu astfel de articole au iesit vreodata din tara. Mergeti baieti in oricare oras mare din vest si vedeti la orele de varf cum e traficul indiferent de cat de dezvoltata si optimizata e infrastructura. O sa vi se para Romania parfum. Seceta de articole sau lipsa de inspiratie in a scrie altele? Ce se intampla AM?
-
Seriff, vineri, 26.05.2023 09:02
@!!! asta ma pregateam si eu sa scriu, in presa corupta vezi doar articole de genul : ''Romania, tara cu cele mai multe rable, cel mai aglomerat trafic'' Eu l-as ruga pe cel care a scris articolul sa conduca in Berlin, sau in Paris, sa imi zica in cat timp face 4 km si cam ce masini vede pe strazi, fiindca 100% nu va vedea doar masini din 2022 si in nici un caz doar electrice.
-
Michi, vineri, 26.05.2023 10:34
Nu e nevoie de exemple precum Berlin sau Paris. Sunt orășele mici unde faci 15 km în 30 minute. Localități dotate cu piste prin pădure, whatever. Cei 2% carte optează pentru natură, trotinetă, bucicletă, efectiv put a morți când ajung la birou, poluare despre care nu vorbește niciun gunoi.
-
Mircea Badea, vineri, 26.05.2023 11:53
in curand ori vor trece pe trotinete electrice ori vor deveni foarte fit(cu stomacul surpat..)
-
Mihail, joi, 15.06.2023 11:42
Nu este adevarat. Incercati Cairo si Istanbul
Citeste si
-
INTERN | miercuri, 13 augustPrețuri noua Kia Sportage facelift în România: start de la 32.300 euroNoua Kia Sportage facelift a ajuns acum și în România. Pe piața noastră, SUV-ul de dimensiuni compacte are un preț de pornire de 32.300 euro. Citeste tot
-
INTERN | luni, 11 augustMașinile mai vechi de 15 ani, supuse unor noi taxe de poluare din 2026Proprietarii de mașini mai vechi de 15 ani cu norme de poluare Euro 4 sau mai mici, ar urma să plătească o nouă taxă de poluare în 2026. Impozitul auto pentru aceste mașini ar putea crește cu până la 60% față de cel din prezent. Citeste tot
-
INTERN | luni, 11 augustPrețuri noul DS N°4 în România: start de la 33.050 euroNoul DS N°4 este acum disponibil și în România. Pe piața noastră, noul crossover premium al francezilor propune un preț de pornire de 33.050 euro. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 6 augustPrețuri noul Audi Q3 în România: start de la 44.450 euroNoua generație Audi Q3 este acum disponibilă și în România. În țara noastră, noul model propune un preț de pornire de 44.450 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 5 augustHonda Civic Type R, record pe MotorPark RomâniaHonda Civic Type R a stabilit un nou record pe circuitul MotorPark România din localitatea Adâncata. Hot hatch-ul japonez este cea mai rapidă mașină de serie cu tracțiune față pe acest circuit. Citeste tot
Dar avem cel mai rapid internet din lume. Cu un cablu de fibră optică dai net la tot Giuleștiul.