România: CNADNR poate să continue licitaţia pentru Autostrada Comarnic Braşov

Publicat marţi, 08.01.2013 12:58 de Sebastian Toma

CNADNR va continua procedura de reatribuire a contractului de cesionare referitor la porţiunea de 58 de kilometri de autostradă dintre Comarnic şi Braşov.

CNADNR a fost obligată de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor să continue procedura de atribuire a contractului pentru construcţia în sistem public-primat a autostrăzii Comarnic-Braşov. Este vorba de o secţiune de 58 kilometri de autostradă care leagă cele două localităţi şi care promite să înlesnească traficul în zona Valea Prahovei pe întreg parcursul anului, odată ce segmentul de autostradă va fi dat în folosinţă. Tronsonul Comarnic-Braşov se află între km 110+600 şi km 168+600 al autostrăzii A3 Bucureşti – Braşov.

Pe lângă această decizie, CNSC a respins capătul de cerere referitor la anularea documentului intitulat "Fişa de date" şi a întregii proceduri de atribuire din contestaţia formulată de compania chineză Communications Construction Company Limited. Chinezii au intentat în 2012 o contestaţie la CNSC privind fişa de date a achiziţiei elaborată de CNADNR privind tronsonul Comarnic-Braşov. La vremea respectivă, CNSC a suspendat procedura de atribuire a contractului pentru construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov, ca urmare a respectivei contestaţii.

Autostrada Comarnic-Braşov este la cea de-a doua amânare, după ce Vinci-Aktor, consorţiul care câştigase licitaţia în 2009 pentru acest tronson, a decis în aprilie 2010 să renunţe la contract pe fondul lipsei de finanţare. Respectivul consorţiu se angajase să proiecteze, să finanţeze şi să realizeze autostrada Comarnic-Braşov, urmând ca, pe o perioadă de 30 de ani, să administreze tronsonul respectiv în vederea recuperării investiţiei.

Via Economica.net

  • gabi_o, marţi, 08.01.2013 16:11

    Nu dinnou!

  • Vasilica, marţi, 08.01.2013 17:28

    Dupa abjectii astia care au fost inainte, parca acum cand ies pe strada imi aduc aminte de vremuri apuse cu baroni,regii (suntem la nivel de 900 i.e.n) si jmecheri care sunt plin de banii, cu niste gauroaie in asfalt si promisiuni ca se va face, simt ca se intorc vremurile respective.

  • rzv, miercuri, 09.01.2013 19:52

    trebuia facuta pe valea doftanei de la campina pana la sacele cu viaduct spre / la azuga.............iar toata valea prahovei ramanea strict pt turisti si localnici .........alte costuri, alte taxe, o zona industriala noua