România va cumpăra 12 trenuri cu hidrogen. Ar putea intra în circulație din 2024

Publicat miercuri, 09.02.2022 09:54 de Tiberiu Safta

Ministerul Transporturilor a anunțat că dorește să cumpere 12 trenuri alimentate cu hidrogen, pentru modernizarea transportului feroviar din România. Va fi lansată o licitație în acest sens, iar trenurile noi ar putea să circule din 2024.

După 15 ani în care nu au mai fost cumpărate trenuri noi în România, Ministerul Transporturilor a anunțat că dorește să cumpere 12 trenuri, alimentate cu hidrogen. Finanțarea este asigurată de către Uniunea Europeană prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Va fi lansată, astfel, prima licitație pentru cumpărarea acestor trenuri. Trebuie menționat că Uniunea Europeană impune reguli stricte în privința desfășurării licitației, astfel încât, trebuie să fie bine organizată și să nu existe întârzieri. În cazul în care nu sunt îndeplinite aceste condiții, finanțarea va fi retrasă.

Dacă licitația va decurge bine este posibil să vedem noile trenuri pe căile ferate din România încă din 2024. Fiecare tren va costa 10 milioane de euro, dar va fi nevoie și de stații de alimentare. Prețul unei astfel de stații este de 15 milioane de euro, doar că Autoritatea pentru Reformă Feroviară nu dorește să cumpere stațiile. În acest caz, cel care va câștiga licitația va trebui să se ocupe de îngrijirea și alimentarea trenurilor cu hidrogen.

Trenurile noi vor circula și prin Gara de Nord din București, acolo unde va fi amplasată o stație de încărcare cu hidrogen. Apoi, conform planului PNRR, trenul va merge prin Otopeni sau prin Pitești. Ele vor fi asemănătoare cu săgețile albastre și vor avea trei vagoane cu 150 de locuri. Autonomia unui tren cu hidrogen va fi de 1000 de kilometri.

În cazul în care lucrurile vor decurge cum trebuie, am putea vedea primul astfel de tren pe căile noastre ferate încă din 2024. Potrivit directorului Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu, România va primi toate cele 12 trenuri până în 2026. Asemenea trenuri deja circulă în țări precum: Germania, Franța, Olanda, Austria și Italia. În Marea Britanie, trenurile cu hidrogen le vor înlocui complet pe cele convenționale.

via Profit

  • Gigi Spoitoru', miercuri, 09.02.2022 10:27

    Bani aruncați pe ferestră.

  • Bai, sunteti nebuni!?, miercuri, 09.02.2022 11:18

    bani aruncati pe fereastra un nesatula gaura neagra care e cfr. Gaura care in loc sa se micsoreze se mareste. Trenul nu mai e bun decat sa transporte combustibilul de la rafinarie la depozitele zonale. Atat. Punct.

  • Seth, miercuri, 09.02.2022 12:14

    Astia-s tampiti ? Trenurile cu hidrogen nu prea au sens avand in vedere ca o mare parte din linii sunt deja electrificate. Mai bine pui electrificarea pe linia de la Otopeni. Sunt doar cativa km lipsa.

  • dCi, miercuri, 09.02.2022 12:16

    Curios... nici n-au organizat licitația dar știu ca vor primi toate trenurile pana in 2026 și ca un tren va costa 10 milioane...cu ce este mai modern un tren pe hidrogen fata de unul electric?

  • Mircea2, miercuri, 09.02.2022 14:14

    Atat timp cat,cel putin in aceste timpuri,hidrogenul pe produce din hidrocarburi si/sau gaz metan in proportie de 95% (iar procesul de productie se soldeaza cu mai cantitati de CO2 degajate in atmosfera) nu vad un castig ecologic.

  • UnAlex, miercuri, 09.02.2022 18:02

    Reluare proiectul CNAS - cardul de sanatate. Statul cumpara cardurile si softul, dar nu cumpara suportul. Asa si cu trenurile - cumparam trenurile dar nu si statiile de alimentare. Trenurile isi au si ele rostul lor, foarte bune comentariile anterioare legate de extinderea liniilor deja electrificate.

  • quest, miercuri, 09.02.2022 20:01

    huo! e cea mai periculoasa,complicata si scumpa varianta. de fapt asta se urmareste.sa fie scumpa.

  • @Seth, miercuri, 09.02.2022 20:36

    Întâmplarea face că liniile spre Otopeni și Pitești nu sunt electrificate. Dar, deh! ne dăm cu părerea

  • Seth, joi, 10.02.2022 09:26

    Nu am mai mers cu trenul in Ro de multi ani, si nu voi merge prea curand, fie el si pe hidrogen. Cauza este viteza mica si intarzierile ridicol de mari. Asta este marea problema. Transportul feroviar in Ro este in coma. pasageri putini din cauza serviciilor proaste -> venituri mici -> servicii si mai proaste -> pasageri si mai putini -> venituri si mai mici... asa zisul negative feedback loop. Trebuie investit mult in -managementul automat al traficului astfel nu mai stau trenurile sa se astepte aiurea unul pe celalalt -inlocuit linii vechi care forteaza trenurile sa mearga cu 15km/h. Daca se irosesc banii pe ozn uri in loc sa se cheltuiasca pe nevoile de baza atunci o sa avem trenuri cu hidrogen care merg goale cu 15km/h si intarzieri de multe ore si un cfr cu venituri mici/falimentar.

  • dCi, joi, 10.02.2022 10:17

    Au fost destule cazuri in care diverse clădiri publice au fost reparate total cu exceptia acoperișului, iar la prima ploaie s a umflat parchetul laminat de 100€ m2

  • Haha, joi, 10.02.2022 18:30

    Comenteaza panaramele care nici nu merg cu trenul. In tarile civilizate trenul e un mijloc de transport foarte important. Dar ce sa le ceri un giboni de pe aceste meleaguri?

  • Seth, joi, 10.02.2022 19:55

    Analfabetul functional e ala care citeste dar nu e capabil sa intelega ce a citit. Cand zic nu merg cu trenul in Ro nu inseamna ca nu merg cu trenul in alte tari. Si nu, nu sunt mama ta.