Românii se îndepărtează de electrice. Valoarea tichetului Rabla Plus ar putea crește din 2025

Publicat joi, 26.09.2024 15:48 de Alexandru Monenciu

Potrivit celor mai recente declarații ale ministrului Mediului, valoarea ecotichetului Rabla Plus ar urma să crească din 2025. Acesta este un răspuns la vânzările tot mai mici de mașini pur electrice din România.

Valoarea ecotichetului Rabla Plus a scăzut la circa 5.000 de euro, iar acest lucru se vede. Românii au început să se îndepărteze tot mai mult de mașinile pur electrice, în contextul în care vânzările au scăzut cu 35% în perioada ianuarie-august.

Dacă luăm în calcul doar luna august, vânzările au scăzut cu 70%, potrivit celor de la

Profit.

Ca răspuns, autoritățile se gândesc să crească din nou valoarea tichetului Rabla Plus din 2025. Declarația îi aparține ministrului Mediului, Mircea Fechet.

"Decizia de a diminua cuantumul tichetului pentru Rabla Plus este o decizie care aparține Ministerului Finanțelor Publice. Noi am propus încă de atunci o valoare superioară pragului pe care îl avem astăzi, respectiv de 5.000 de euro, și sunt convins că, după ce vom trage linie la sfârșitul anului anului și vom vedea în ce măsură diminuarea acestui voucher a afectat vânzarea de mașini electrice în România, sunt convins că pentru anul 2025 acest prag va fi ajustat în consecință," a spus Fechet.

Constructorii de automobile au luat propriile măsuri atunci când a scăzut valoarea ecotichetului Rabla Plus. Spre exemplu, Dacia a redus prețului modelului Spring, dar dotările nu sunt la fel de atractive ca înainte.

via Profit

  • Gigi, joi, 26.09.2024 16:25

    Am auzit ca pentru a recupera vanzarile proaste de anul asta, vor creste rabla plus la 15000E in 2025.

  • Jian de la Calafat, joi, 26.09.2024 16:47

    Erată: Românii fug de MULTIPLELE PROBLEME SI INCONVENIENTE GENERATE de masinile electrice. E firesc pan' la urma, natura umană.

  • Vali, joi, 26.09.2024 17:15

    Romanii fug de electrice pentru ca nu e infrastructura, educatie, informare. Romanii cumpara 2/3 sh din afara. Ce sa mai vorbim. Mare paguba ca vanzarile au scazut cu 35%, in conditiile in care erau Foarte mici. E grele sa evoluezi cand nu se vrea.

  • Defechet, joi, 26.09.2024 17:26

    E foarte deștept domnul Fechet. Exact de creșterea cheltuielilor are nevoie bugetul (excesiv de) deficitar al României.

  • dan_grc, joi, 26.09.2024 17:30

    Când vânzările creșteau cu 50%, 79%, 117 %, era revoluția electrică, nu era o creștere de la aproape zero la zero puțin mai mult, acum nu contează scăderea ca oricum nu se vindeau, priviți argument de specimen unic :) Poate sa crească subvenția înapoi la 10 mii euro, (cu toate că mă îndoiesc, la cum arată deficitul și cheltuielile statului), dar marea bubuiala în vânzările electricelor tot nu va veni, cine a avut bani și sta la casă si-a cam luat, sau amatori de cărucioare gen Spring, au fost convenabile cu subvenția de dinainte, pentru oraș evident, dar s-au cam terminat clienții, au rămas necivilizatii și țăranii din mediul rural care merg mai mult, au doar mașini electrice de tuns oile . Nu înțeleg totuși de ce este panică, în fiecăre săptămână se lansează câte o marcă chinezească în România, super ieftine, chiar nu e nevoie de subvenții .

  • @dan_grc, joi, 26.09.2024 18:39

    Guvernul Romaniei ar trebui sa ia exemplul celor care au success la electrice: taxare mare pentru dieseluri poluante si banii la guvern pot fi folositi pentru electrificare. Este foarte simplu si practic. Nu e nicio inginerie si nu trebuie master in domeniu. Daca pun taxe de 5000 euro pe an pentru posesorii de diesel si dau banii la cei cu electrice se rezolva treaba rapid. Si poti sta linistit, ca daca un amarat de Seria 1 diesel e 50000 euro, doar un retardel ar alege asa ceva in loc sa dea 35000 pe una full electrica. Deci doar in anumite tari au scazut vanzarile! Alea cu experienta nu au probleme din astea.

  • @dan_grc, joi, 26.09.2024 19:46

    Tu parca conduci o troaca sh DIZAL si iti dai cu parerea despre electrice? Asta da ipocrizie. Daca luam in considerare ultimii 5 ani, vei realiza ca au crescut mult vanzarile de electrice. Ca mai scad uneori, e si normal. Ca la bursa, nu ai doar cresteri, mai apare si cate o corectie. Dar corectia cea mai mare la piata auto e vazuta pe dieseluri. De la peste 50% cota de piata, la mai putin de 15%, asta e adevarata scadere. La electrice e o foarte mica variatie la cate s-au vandut, la dieseluri e prapad! https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-18-3-in-august-2024-bev-market-share-down-by-almost-one-third/ Citam: The diesel car market saw a decline of 26.4%, resulting in a 11.2% share of the market last August. Double-digit decreases were observed in almost all European markets." 11.2% market share in August e un dezastru daca ne gandim ce au fost dieselurile odata. Pe partea cealalta: "In August, battery-electric cars accounted for 14.4% of the EU car market". Deci cum zicea cineva: daca esti mai slab la matematica si mai conduci si un cotet, mai bine nu mai faci comentarii ca sa dovedesti ca esti prost. Electric market share este mai mare decat diesel market share, oricare ar fi cresterea sau scaderea! Numarul conteaza, nu procentul.

  • @hateru, joi, 26.09.2024 20:10

    Daca tu poti comenta fara sa ai creier, altii cu siguranta o pot face si daca au diesel sh, poti sa spui orice, nu esti credibil, poate ai o trotineta electrica si de aceea crezi ca esti indrepatit sa vorbesti de electrice, dar este o impresie bazata pe lipsa de neuroni

  • @@hateru, joi, 26.09.2024 21:16

    Cand toti cocalarii cu BMW-uri diesel comenteaza la ELECTRICE, cred ca am mai mult dreptul sa vorbesc in cunostinta de cauza. Mai ales ca am avut tangenta cu specimene retardate care nu stiu cum functioneaza un PHEV. Aia cate sicaneaza in trafic, sar la bataie, parcheaza unde vor, intra pe pistele de schi si pe nisip cu troacele, crezi ca au mai multi neuroni? Voi nu merotati electrice pentru ca nu ati coborat inca din copac.

  • Vali, joi, 26.09.2024 21:53

    Un articol interesant: https://observatornews.ro/eveniment/clasamentul-tarilor-din-europa-in-functie-de-cati-kilometri-conduc-anual-soferii-594536.html Deci romanii conduc cel mai putin ca numar de km. Olandezii conduc cel mai mult. Romanii stau cel mai mult in trafic (preferabil cu o masina care sa nu imputa), olandezii au cea mai buna infrastructura pentru incarcat masinile electrice. Oare cum o fi mai bine si cine ar trebui sa isi dea cu parerea??? Ia cautati pe net cifrele de vanzari la olandezi sa vedeti ce cumpara ei. Hai ca va ajut (vanzari INCLUSIV August 2024): 1. Kia - 25001 bucati; 2. Volvo - 22363 bucati; 3. Toyota - 20646 bucati; 4. Tesla - 16174 bucati; 5. Hyundai - 14417 bucati; Si altii.... Cele mai vandute modele: 1. Tesla Model Y - 9972; 2. Kia Niro - 8581; 3. Volvo EX30 - 7198; 4. Tesla model 3 - 6031; 5. Volvo XC40 - 6013 Si altele... Deci daca romanii conduc cel mai putin si stau cel mai mult in trafic, dar nu prefera electricele, iar olandezii conduc cel mai mult, dar nu au probleme cu autonomia si le cumpara, atunci ceva e putred tare prin capul romanasilor. Acolo unde sunt multi limitati, dar se cred experti, e rau tare. Puneti mana si cititi baieti. Olandezii conduc cel mai mult si nu vad nici in top marci si nici pe modele vreo marca germana. Dar vad Tesla, vad Volvo ce voua va pute. Sunteti toti niste inteligenti de aia stati in trafic.

  • Al Bundy, joi, 26.09.2024 21:59

    O eventuală decizie de creștere a pomenii de la stat pentru mașinile electrice ar reprezenta, după părerea mea, o consecință a presiunii exercitate de către producători. Producători care nu mai obțin profiturile din anii trecuți, mașinile staționând la dealerii auto de peste un an de zile... Mi ar placea ca aceia care s au radicalizat spunând că ar trebui taxate mașinile termice cu un impozit uriaș, să se mai gândească la a face astfel de declarații, roata se întoarce în viață, întotdeauna! Pentru o astfel de măsură e necesar un referendum, nu măsură dată de un ministru prin ordonanță de urgență... Până una alta, au murit milioane de oameni ca noi sa fim liberi azi... Nu accept sa vina unul si altul să îmi spună ce trebuie sa conduc ca mașina personală...

  • @hateru cronic, joi, 26.09.2024 22:23

    A gasit plavanul o alta super piata, sa iasa cum ii convine, olandezii au mai multe biciclete decat masini, ia vezi cati km fac cu bicicletele . Am auzit ca-n insulele Feroe e cea mai mare civilizatie, fara diesel, au multe electrice, 120 mai exact, 49% din piata, parfum . Sa nu uiti de San Marino, acolo e super civilizatie .

  • @bolnavul de serviciu, joi, 26.09.2024 22:48

    Fac baietii si cu bici si cu masinile electrice ca au si infrastructura pentru electrice si pentru biciclete. Voi nu aveti nici de unele si stati ca prostii in trafic. Oricum faceti voi tot nu iesiti bine ca sunteti prea cocalari. Si cu troacele obosite diesel de la germani si fara piste de biciclete.

  • spaclu lu manole, vineri, 27.09.2024 05:49

    Mama ce rocket science! Pai daca au redus subventia iar retelele de incarcare sunt mult sub necesar si masinile sunt scumpe ca porcul, cam care mai sunt asteptarile pentru vanzari? Pe de alta parte, Romania in loc sa se indrepte incet si sigur spre subventii zero, ei dau ceasul in urma si se intorc in timp. Sincer, mi se pare aberant sa se revina la bonusul de dinainte, ba chiar sa-l faca si mai mare. Romania chiar nu are ce face cu banii? E cumva bugetul national pe plus, bine de tot? Repet, imi plac electricele si le vad perfecte pentru oras. Dar ca guvernele sa continuie sa bage bani in subventii de electrice, mi se pare absolut stupid. Ah, poate ca sunt smecheri care au de profitat de pe asta, au de spalat bani, samd, oooh, atunci are sens :) Ca sa nu mai spunem ca producatorii si dealerii umfla pretul cu exact valoarea bonusurilor. Si atunci cine pierde? Nu tot guvernul, finantat tot din banii publici? Adica din salariile noastre?

  • @Manole, vineri, 27.09.2024 08:09

    Pierd oamenii care inspira PM2.5. Romania e super poluat si se sta im trafic cu motorul DIZAL pornit. Olandezii nu au subventii asa mari, dar conduc mult si cumpara masini nu sigle de BMW-uri. La ce educatie e in Romania unde sar cocalarii la bataie, nici nu vreau sa imi imaginez ce batai ar iesi pe la statiile de incarcare ca nu se da ala cu Spring ca sa faca loc sa incarce ala cu IX. La romani mai e mult pana departe. Multa prostie si marlanie, multa hotie. Nu trebuie sa prinda la romani ce prinde la altii. Sa ramanem la epoca de DIZAL.

  • @Vali, vineri, 27.09.2024 14:18

    Compara intai si lungimea autostrazilor la ei vs la noi, suprafata tarii si traseele medii pe care le fac unii si altii. Si infrastructura electrica. Si masinile care fac cei mai multi km, nu cele care se cumpara. Apoi avem o imagine mai clara asupra deciziilor luate de fiecare natie in parte. Sa nu uitam si ca Olanda are un mare hub maritim, care genereaza si trafic auto, care se adauga la media de km parcursi

  • @Vali, vineri, 27.09.2024 14:49

    Daca romanii merg cele mai mici distante, atunci cei care au diesel si care sunt doar o parte din romanii, merg la fel de putin. Asta inseamna ca in medie polueaza mai putin decat cei din alte tari. Lucru care ar trebui sa bucure pe orice fan EV de la noi inversunat impotriva celorlalti

  • ., vineri, 27.09.2024 15:04

    Doamne cite manute rosii au retarzi astia electrici,si continua sa .se faca de rahat

  • spaclu lu manole, vineri, 27.09.2024 16:21

    @matei, mihai, etc, in clipa in care incepi cu cuvinte cheie gen dizal, BMW, cocalari, softuri, poluare, putori, furturi, mincinoase, samd, te-ai descalificat de la orice discutie. Lumea e satula de obsesiile tale si, eu cel putin, iti sar textele de la primele cuvinte cheie. Esti plictisitor ca marfarul si kilometrii de texte sub diferite nick-uri sunt doar click-uri pe site-ul asta. Nu cred ca-ti mai da nimeni nici un fel de atentie. Eu cel putin, fii absolut sigur, ca iti sar textele fara nici cea mai mica remuscare. In ziua in care vii cu ceva constructiv, ceva nou si interesant, se schimba treaba. Pana atunci, din pacate, ramai doar un x de pe internet cu care toti am invatat sa nu ne mai pierdem vremea. Just saying ...