Rosberg a câştigat Marele Premiu al Austriei în faţa lui Hamilton şi Massa

Publicat duminică, 21.06.2015 22:40 de Daniel Popescu

Nico Rosberg a obţinut victoria în Marele Premiu al Austriei după ce l-a depăşit în primul viraj pe Lewis Hamilton, în timp ce Felipe Massa şi-a trecut în cont ultimul loc pe podium după ce a profitat de o eroare comisă de Ferrari la prima oprire la boxe a lui Sebastian Vettel.

Lewis Hamilton a plecat din pole position în Marele Premiu al Austriei, însă coechipierul său Nico Rosberg a avut parte de un start mai bun şi l-a depăşit în primul viraj.

Germanul şi-a consolidat rapid prima poziţie, iar victoria a fost decisă ulterior de decizia comisarilor FIA de a-l penaliza pe Hamilton cu 5 secunde în clasamentul final al cursei pentru depăşirea liniei albe de demarcaţie la ieşirea de la boxe. 

Totuşi, britanicul a avut unele speranţe în momentul în care Rosberg a întâmpinat vibrtatii puternice în pneuri, însă germanul a reuşit să se menţină pe prima poziţie şi să obţină astfel o victorie care îl apropie la 10 puncte de primul loc în clasamentul general.

Felipe Massa a obţinut ultimul loc pe podiumul de premiere după ce a profitat de o eroare comisă de mecanicii Scuderiei Ferrari la intrarea la boxe a lui Sebastian Vettel. Aceştia au montat cu greu unul dintre pneuri, iar pilotul echipei Williams a fost capabil să treacă în faţă.

Valtteri Bottas s-a mulţumit cu locul cinci la volanul celui de-al doilea monopost Williams după ce l-a depăşit de două ori pe Nico Hulkenberg, întrucât a pierdut poziţia la fiecare intrare la boxe. Pastor Maldonado a asigurat suspansul în finalul cursei după ce l-a depăşit pe Max Verstappen (Toro Rosso) în lupta pentru locul opt, nu înainte de a fi aproape să piardă controlul volanului monopostului Lotus. Ultimele puncte au fost trecute în contul lui Sergio perez (Force India) şi Daniel Ricciardo (Red Bull).

Primul tur al cursei a fost bulversat de un accident straniu. Kimi Raikkonen a pierdut controlul volanului la ieşirea din virajul 2, iar Fernando Alonso, aflat în imediata sa apropiere, nu a avut unde să se ducă, astfel că monopostul sau a "zburat" pe monopostul Ferrari. Niciunul dintre cei doi piloţi nu a suferit răni în urma accidentului, însă cursă a fost neutralizată temporar prin Safety Car.

Câteva tururi mai târziu, Jenson Button a abandonat din motive tehnice, astfel că McLaren a ajuns la două curse consecutive în care niciunul dintre piloţi nu ajunge la linia de sosire.

Austria - Rezultate cursa:

LocPilotEchipaDiferenta
1 Nico Rosberg Mercedes 1h30m16.930s
2 Lewis Hamilton Mercedes 8.800s
3 Felipe Massa Williams/Mercedes 17.573s
4 Sebastian Vettel Ferrari 18.181s
5 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 53.604s
6 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m04.075s
7 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1 tur
8 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1 tur
9 Sergio Perez Force India/Mercedes 1 tur
10 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1 tur
11 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1 tur
12 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1 tur
13 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 2 tururi
14 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 3 tururi
- Romain Grosjean Lotus/Mercedes cutie de viteze
- Carlos Sainz Toro Rosso/Renault motor
- Jenson Button McLaren/Honda electric
- Will Stevens Marussia/Ferrari scurgere de ulei
- Kimi Raikkonen Ferrari coliziune
- Fernando Alonso McLaren/Honda coliziune
  • Mclaren_Mircea_1984, duminică, 21.06.2015 23:04

    Ce frumos sa vad inca un podium fara culoare rosie. Mai indulceste un pic suferinta.

  • un incepator, duminică, 21.06.2015 23:08

    Da, ... penalizare la Hamilton, insa s-a vazut clar ca el a incalcat linia pentru ca a avut un mic derapaj. Puteau sa-l ierte, pentru binele spectacolului. Nu stiu daca ar fi reusit o depasire, insa este clar ca, cu doua masini perfect (aproape) egale, poti sa fi un pilot mai bun decat celalalt, nu poti recupera 8 secunde in 20-25 de tururi, in conditii normale. Pe langa faptul ca Rosberg a mers bine cam tot weekend-ul. Intrebare: masina lui Ham a fost setata pentru ploaie ?

  • un incepator, duminică, 21.06.2015 23:13

    mai ales ca nu a jenat pe nimeni, puteau sa-l ierte de penalizare pe Ham

  • 444, duminică, 21.06.2015 23:25

    EXISTA UN PROVERB ROMANESC CARE TI SE POTRIVESTE CA O MANUSA CARE ZICE ASA ; CAINELE MOARE DE DRUM LUNG IAR PROSTU DE GRIJA ALTUIA .

  • un incepator, duminică, 21.06.2015 23:25

    @Mclaren_Mircea_1984 Care suferinta ? Pilotii sunt foarte buni. Pacat ca masina este inca in fabrica... Nu poti construi o masina in doua zile. A se vedea Ferrari, cat a durat sa ajunga de la mijlocul plutonului in varf. Ceva ani ...

  • jean, luni, 22.06.2015 00:59

    Cei de la McLaren neavind ce face in cursa sau mai bine zis in curse, probabil de plictiseala au desenat asta ( f interesant ) http://www.autoevolution.com/news/future-formula-1-concept-earns-closed-cockpit-honda-mclaren-livery-photo-gallery-96952.html#

  • McLada, luni, 22.06.2015 07:19

    Penibili..penibili....mai slabi decit toti!!!

  • kimisor, luni, 22.06.2015 07:30

    kimisor poate merge lejer la pescuit...lejer lejer....nu mai are treaba cu F1....sper sa-l schimbe Ferrari

  • Florin, luni, 22.06.2015 08:05

    In sfarsit un monopost de la Mclaren a fost "peste" Ferrari ... la propriu! :))

  • fane, luni, 22.06.2015 08:50

    Bravo Felipe, sa moara de ciuda macaronarii care l-au preferat pe *pilotul galactic* si s-au lecuit ....

  • Stelian, luni, 22.06.2015 08:59

    Ferrari au o masina foarte buna. Din pacate nu le foloseste la nimic. Pacat ca n-a avut-o Alonso cand era la ei. Marea "revolutie" promisa cu toate schimbarile la varf nu duc Ferrari decat pe locul 4! Mare grozavie.

  • serban, luni, 22.06.2015 09:20

    Mclaren_Mircea Vezi să nu ajungă prea mare suferința de care vorbești și să nu mai fie suficiente, ca medicament, nici măcar ratările celor de la Ferrari. Nu de alta, dar voi mergeți de la rău la mai rău și în continuare la mult mai rău. Dacă nu era tâmpitul ăla de Kimi, ați fi terminat calificările, pe bune, numai înaintea celor de la Manor, iar în cursă, ce să mai vorbim, ați ieșit după nici trei ture și asta cu toate upgrade-urile la motor și aerodinamică. Înainte terminați măcar jumătate de cursă ... ups, nu mi-am dat seama, îmi fac mea culpa, probabil fără accident Alonso ar fi terminat exact în spatele lui Rosberg ... la vreo două, trei ture ...

  • ccmax, luni, 22.06.2015 09:54

    Nu pot decat sa remarc numarul mare de comentarii pe aceasta stire... :)

  • Radu, luni, 22.06.2015 09:57

    "iar victoria a fost decisă ulterior de decizia comisarilor FIA de a-l penaliza pe Hamilton cu 5 secunde în clasamentul final al cursei pentru depăşirea liniei albe de demarcaţie la ieşirea de la boxe" - WTF?!?! Victoria a fost DECISA de penalizarea lui Hamilton??? Voi v-ati uitat macar la cursa sau doar cititi rezumate de pe alte site-uri si puneti si voi de un articol. Hamilton nu a reusit sa se atinga de Rosberg ieri, nici macar sa se apropie de el, ce legatura are ca la finalul cursei i s-au adaugat inca 5s?? Chiar si el in conferinta de dupa cursa a spus ca Rosberg a fost constant mai rapid decat el si cum incerca sa se apropie, cum o calca si Rosberg si se departa.

  • jean, luni, 22.06.2015 10:45

    Este cam trist sa vezi un Ferrari si un McLaren doua ( foste ) forte in F1, cu 2 campioni mondiali al volan zbatandu-se pe ultimele locuri, si se mai si acroseaza. Nasol. Macar bine ca acum domina F1 un fabricant de renume in automobilism si ca s-a cam terminat cu fabricantul de suc la cutie.

  • Cristi, luni, 22.06.2015 10:47

    Hamy n-a "suferit" chiar deloc in urma penalizarii. Greseala de amator, dar a avut bafta ca nu era urmaritorul suficient de aproape. In rest cursa faina, Alonso a avut un start cum stie el, trecea si de Raikkonen daca nu derapa, Hulkenberg n-are material ca altfel ar bate tot, Massa, in forma f buna. Acum cei care tot povesteau despre probleme dupa accident ar trebui sa reconsidere multe din afirmatiile de atunci. Ferrari au progresat la dezvoltarea motorului, se vede si la echipele client, insa parca ceva inca nu se "pupa" acolo, cu toata armonia de grup. Lotus, de cand au motor Mercedes sunt alta echipa. La fel ar fi fost si Mclaren dar....au preferat un motor subdezvoltat. Au mizat pe un cal mort. Cel putin sezonul asta.

  • andrei88, luni, 22.06.2015 10:49

    mclarenul cu ciocul mai mic anul asta.oricum.echipele de traditie in f1 au mai ramas ferrari, williams si mclaren.imi doresc sa revad o lupta acerba intre aceste trei echipe desi sunt fan ferrari.vettel a ratat podiumul din cauza mecanicilor.nu inteleg ce s-a intamplat defapt cu kiimi.initial am crezut ca l-a luat fernando din spate dar la reluari nu pare chiar asa...

  • Sheitan, luni, 22.06.2015 11:04

    @jean sunt chiar 4 fosti campioni mondiali in cele doua echipe enumerate de tine! Din pacate degringolada la Ferrari este prezenta in continuare si tot din pacate trag din greu sa nu castige, desi s-a dat vina pe Alonso pentru lipsa de performante, lipsa de performante a ramas prezenta si dupa plecarea lui, se tot lauda cu update-uri si cu alte minuni dar raman eternii invinsi, si asa, de amorul artei, se mai inving si ei singuri din cand in cand........ Kimi probabil s-a saturat sa piarda si nu se mai poate motiva, parca si interviurile le da tot mai in scarba....... nu cred ca il vom mai vedea la Ferrari sezonul urmator si asta nu pentru ca nu mai este dorit ci pentru ca nu o sa mai fie el motivat!

  • Soxy, luni, 22.06.2015 11:48

    @Daniel "Germanul şi-a consolidat rapid prima poziţie, iar victoria a fost decisă ulterior de decizia comisarilor FIA de a-l penaliza pe Hamilton cu 5 secunde în clasamentul final al cursei pentru depăşirea liniei albe de demarcaţie la ieşirea de la boxe" hai serios ... cine v-a mintit cu cele de mai sus? Rosberg a castigat "fair and square"! @Radu Dc castiga Ham era super pilotul MB al tuturor timpurilor si articolul cu victoria aparea cu 10 ture inainte de finish asa poate se spera la un abandon al lui Rosberg ... poate articolul a fost scris initial cu victoria lui Ham! :))))) am impresia ca cei de la automarket sunt usor subiectivi ...

  • aberatii, luni, 22.06.2015 12:52

    cum poti sa spui ca victoria a fost decisa??, dumnezeule ce aberatii! "...iar victoria a fost decisă ulterior de decizia comisarilor FIA de a-l penaliza pe Hamilton cu 5 secunde în clasamentul final al cursei pentru depăşirea liniei albe de demarcaţie la ieşirea de la boxe."

  • anonim, luni, 22.06.2015 14:28

    @serban, Kimi nu e tampit, nu poti vorbi asa de un pilot de F1!!

  • serban, luni, 22.06.2015 14:50

    @Sheitan Degringoladă Ferrari ? Dacă avansarea din a patra forță la a doua de pe platou, dacă trecerea de la un podium per sezon la victorie și podiumuri aproape cursă de cursă înseamnă pentru tine degringoladă, așa să fie. Dar este corect ? Eternii învinși ? Mă faci să râd, sunt echipa care au cele mai multe titluri, atât la piloți, cât și la constructori, sunt echipa care au dominat copios ultimul deceniu, cu recorduri la victorii, pole și tururi rapide ! Numai că acum a venit și rândul altora, în buna și frumoasa tradiție a f1. Știi Sheitan, eu cred că de fapt tu nu ești deloc obiectiv, pot să înțeleg asta la Mclaren_Mircea, pe care îl admir pentru tenacitatea cu care își susține preferințele, dar tu, tu care, din ceea ce văd pe aici, ești considerat o persoană destul de calificată în domeniu ?

  • serban, luni, 22.06.2015 15:00

    @anonim Așa, și de ce nu pot ? Or fi piloții de f1 niște dumnezei mai mici și nu am aflat noi ?

  • Sheitan, luni, 22.06.2015 15:55

    @ Serban..... In F1 exista un singur invingator, restul sunt invinsi si asta indiferent de pozitia care o ocupa........ Si da, sunt eternii invinsi pentru ca deja de prea multa vreme termina mai jos de primul loc......( sa nu uitam de perioada Alesi/Berger) Nu am treaba cu Vettel (m-am convins ca are valoare) nici cu Kimi care mai nou o da in derapaje..... am treaba cu incapacitatea lor de a face o masina castigatoare....... S-au laudat cu pachetul aerodinamic, s-au laudat ca au ajuns cu motorul la nivel de Mercedes....... dar cu toata lauda sunt tot pe 2 si o dau cu mucii in ciorba cu strategiile, cu piulitele cu..... deci da, este degringolada........ Si sunt obiectiv, eu sunt in primul rand fan F1, apoi Williams si abia pe urma Alonso dar tot ce imi doresc este spectacol si sa vad ca cei de la AMG castiga luptand si cu altcineva nu doar intre ei! Si la fel ca si anonimul consider si eu ca este absurd sa te tragi de bracinari cu cineva care iti este superior (din punct de vedere al realizarilor)! Tie ti-ar placea sa stii ca eu te consider un mare tampit care habar nu are ce face si ce vorbeste?

  • serban, luni, 22.06.2015 16:43

    Așa vorbeam și de McLaren '88-'90, '98-'99 și de Williams '86-'87, '92-'93 si de Ferrari '00-'04 și de Red Bull '10-'13. Acum vorbim de Mercedes '14-'15 ! Întotdeauna vor fi unii în față și alții care vor trage să-i ajungă, cu mai mult, sau mai puțin succes. Însă, mai devreme, sau mai târziu, se va întâmpla. Laude ... au fost unii care se lăudau la inceputul sezonului că vor fi egalii Mercului și că Bottas se poate bate la titlu, dar acum sunt și în spatele Ferrari, sunt alții care susțin sus și tare că ei sunt singurii care pot bate Mercul, inovație, bla, bla, bla, iar ei sunt o idee peste Manor ... convingerile sunt probabil și în funcție de preferințe ... Cu ani în urmă, un fost mare campion spunea, întrebat fiind de întâietatea în f1 "probabil cel mai bun pilot din istorie conduce încă pe undeva vreun taxi". Înțelege ce vrei, dacă poți, eu nu te-am jignit, deși mi-ar fi foarte ușor să o fac. Și eu te-aș putea considera un cretin pe care ochelarii de cal nu-l lasă să vadă o poză de ansamblu.