Rosberg va pleca din pole position în Germania. Hamilton, doar pe 15 după un accident

Publicat sâmbătă, 19.07.2014 16:12 de Daniel Popescu

Nico Rosberg va pleca de pe prima poziţie a grilei de start în cursa de la Hockenheim din faţa celor doi piloţi Williams. Lewis Hamilton a suferit un accident în prima parte şi va lua startul doar de pe 15.

Nico Rosberg a luat o opţiune importantă pentru a-şi consolida din nou prima poziţie în clasamentul general în urma rezultatelor obţinute în calificările pentru Marele Premiu al Germaniei.

Pilotul echipei Mercedes a stabilit cel mai bun timp după ce a fost cronometrat cu 1:16.540 şi va pleca pentru a cincea oară din pole position în acest sezon. Coechipierul său Lewis Hamilton a suferit un accident din motive tehnice şi va fi doar pe locul al 15-lea al grilei.

Williams s-a evidenţiat ca cea mai în forma echipă în spatele celor de la Mercedes, după ce Valtteri Bottas şi Felipe Massa au ocupat locurile doi şi, respectiv, trei, la ceva mai mult de o jumătate de secundă în spatele germanului.

McLaren a surprins prin locul patru obţinut de Kevin Magnussen în faţa celor doi piloţi ai echipei Red Bull Racing, cu Daniel Ricciardo poziţionat din nou în faţa coechipierului Sebastian Vettel. Fernando Alonso a terminat sesiunea doar pe locul şapte, în faţa lui Daniil Kvyat (Toro Rosso) şi a celor doi piloţi de la Force India, Nico Hulkenberg şi Sergio Perez. 

Q2: Eliminări de marcă

Jenson Button a ratat promovarea în Q3 pentru numai 0.03 secunde şi va lua startul de pe locul 11, iar pilotul echipei McLaren va fi urmat de Kimi Raikkonen (Ferrari), care continua parcursul modest din acest sezon.

Jean-Eric Vergne s-a poziţionat pe 13 pentru Toro Rosso, în faţa unui Esteban Gutierrez (Sauber), care va fi retrogradat cu trei poziţii şi va pleca astfel de pe 17 ca urmare a unei penalizări primite pentru un incident cu Pastor Maldonado în Marele Premiu al Marii Britanii. Retrogradarea sa l-a propulsat pe Romain Grosjean pe locul 14, însă Lotus este în continuare departe de performanţele de anul trecut.

Q1: Accident pentru Hamilton

Lewis Hamilton a suferit un accident cu şapte minute înainte de finalul primei părţi şi nu a mai putut continua calificările, element care influenţează semnificativ lupta pentru victorie. Pilotul echipei Mercedes a frânat pentru abordarea virajului 13, însă în acel moment a pierdut spatele monopostului şi s-a izbit frontal de parapeţii de pe marginea circuitului.

Britanicul a scăpat fără urmări majore şi a raportat prin radio că a avut o defecţiune la frâne, cel mai probabil a discul de frâne din partea dreapta-faţă. El va pleca astfel doar de pe locul al 15-lea, întrucât în momentul incidentului stabilise deja un timp suficient de bun pentru promovarea în Q2 şi a profitat şi de penalizarea lui Gutierrez.

Lewis Hamilton, tradat de franele monopostului Mercedes

Q1: Serie neagră pentru Sauber şi Lotus

Primul sub linie în prima parte a calificărilor a fost Adrian Sutil (Sauber), iar în spatele său s-au poziţionat Jules Bianchi (Marussia) şi Pastor Maldonado (Lotus). Kamui Kobayashi a stabilit al 20-lea timp pentru Caterham şi va pleca din faţa lui Max Chilton de la Marussia.

Ultima poziţie pe grila de start îi va reveni lui Marcus Ericsson, care a nu a participat la sesiune din cauza unei defecţiuni hidraulice la monopostul Caterham.

Marele Premiu al Germaniei va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00, ora României.

Germania - Rezultate Calificări: 

 1. Nico Rosberg          Mercedes             1m16.540s            
 2. Valtteri Bottas       Williams-Mercedes    1m16.759s  +0.219s   
 3. Felipe Massa          Williams-Mercedes    1m17.078s  +0.538s   
 4. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes     1m17.214s  +0.674s   
 5. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault     1m17.273s  +0.733s   
 6. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault     1m17.577s  +1.037s   
 7. Fernando Alonso       Ferrari              1m17.649s  +1.109s   
 8. Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault   1m17.965s  +1.425s   
 9. Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes 1m18.014s  +1.474s   
10. Sergio Perez          Force India-Mercedes 1m18.035s  +1.495s   
Q2 cut-off time: 1m18.161s Gap **
11. Jenson Button         McLaren-Mercedes     1m18.193s  +1.084s
12. Kimi Raikkonen        Ferrari              1m18.273s  +1.164s
13. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault   1m18.285s  +1.176s
14. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari       1m18.787s  +1.678s
15. Romain Grosjean       Lotus-Renault        1m18.983s  +1.874s
16. Lewis Hamilton        Mercedes             no time
Q1 cut-off time: 1m18.927s Gap *
17. Adrian Sutil          Sauber-Ferrari       1m19.142s  +1.511s
18. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari     1m19.676s  +2.045s
19. Pastor Maldonado      Lotus-Renault        1m20.195s  +2.564s
20. Kamui Kobayashi       Caterham-Renault     1m20.408s  +2.777s
21. Max Chilton           Marussia-Ferrari     1m20.489s  +2.858s
22. Marcus Ericsson       Caterham-Renault     no time

▶ Avancronica Marelui Premiu al Germaniei: sub dominaţia FRICii

Marele Premiu al Germaniei la TV

Marele Premiu al Germaniei va avea loc la orele obişnuite pentru o cursă desfăşurată în Europa: 

Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 17 iulie 11:00 -
Antrenamente 2 vineri, 17 iulie 15:00 -
Antrenamente 3 sambata, 18 iulie 12:00 -
Calificari sambata, 18 iulie 15:00 Dolce Sport, RTL si M1
Cursa duminica, 19 iulie 15:00 Dolce Sport, RTL si M1

▶ Formula 1 la TV, pe internet şi pe tablete în 2014: unde poţi vedea în direct cursele din Marele Circ

  • vodkkanen, sâmbătă, 19.07.2014 16:20

    Sunt sigur ca sunt doua masini total diferite, pacat ca unul ca rosberg trebuie sa iasa campion, rusine mercedes.

  • Test Driver 01, sâmbătă, 19.07.2014 16:21

    Interesante calificari, mai ales pentru ca mi-a placut cum au recuperat cei de la Williams. Dar a fost comic cand Hamilton, cu un sfert de gura... a dat vina pe frane lool, pentru ca a uitat ca vine o curba acolo. Oricum pare ca Rosberg are toate sansele sa devina campion anul acesta daca nu mai abandoneaza, Hamilton pur si simplu nu-i facut sa fie campion. Dar in cursa de maine Hamilton sigur va recupera pana macar pe locul 5 daca nu chiar mai sus, totusi Rosberg are prima sansa la victorie. In rest, Button si Raikonnen se pot retrage, se chinuie prea mult si degeaba.

  • vodkkanen, sâmbătă, 19.07.2014 16:22

    Esti palid ma, habar n-ai ce debitezi, hamilton este deja unul din campionii f1. Trezeste-te!

  • Mclaren_Mircea_1984, sâmbătă, 19.07.2014 16:26

    "Race engineer: Impressive drive Kevin!! Brilliant job!!! Magnussen: We are making big strides with the car. We are catching Ferrari! Yesss!!!" Ron Dennis: "Did you see him? That's my kid"

  • Gogu, sâmbătă, 19.07.2014 16:29

    Un fleac, Ham s-a ciuruit singur! Pacat de masina.

  • Test Driver 01, sâmbătă, 19.07.2014 16:30

    Nu esti prea inteligent "prietene", am spus ca n-a fost facut sa fie campion, nu ca n-a fost niciodata campion. Cum dracu sa faci o greseala asa de banala? A uitat ca nu mai are suspensia aia si nu a mai stiu unde sa franeze si dupa aia... de rusine.. a dat vina pe frane. "mare caracter" are si baiatul asta. Cand greseste nici macar nu are curaj sa admita asta, zici ca-i ca acum cativa ani in cursa din Australia, cand au dat un inginer afara doar ca sa acopere ca a mintit Hamilton. N-ar fi rau s-o lasi mai moale cu bautura, ti-a intunecat de mult gandirea.

  • Mclaren_Mircea_1984, sâmbătă, 19.07.2014 16:30

    @Testerule Ce zici de Kevin??? Iti place asa-i?? Il admiri asa-i? Iti place aripa spate si modificarile aduse pentru cursa asta de Mclaren????? Dau rezultate asa-i??? Vezi ca Honda deja are 3 versiuni de motor pentru la anul pe bancul de probe, s-ar putea sa ai o surpriza neplacuta si sa ii vezi pana la urma in anul viitor in F1...

  • vodkkanen, sâmbătă, 19.07.2014 16:34

    Nu esti prea inteligent "prietene", am spus ca n-a fost facut sa fie campion, nu ca n-a fost niciodata campion. ""prefer sa nu fiu inteligent decat SA ABEREZ CA TINE... cu siguranta nu ai cunostinta de ceea ce scrii asa ca prefer sa te ignor, prieten poti ramane cu profu" de romana, mai putin cu mine care sub nici o forma nu cobor la subsolul gandirii tale precoce.

  • WickedSick, sâmbătă, 19.07.2014 16:35

    Cum sa zici ca Hamilton a uitat sa franeze cand s-a vazut clar ca roata stanga fata s-a blocat la cum a franat iar cea de partea opusa ba?!

  • Mclaren_Mircea_1984, sâmbătă, 19.07.2014 16:35

    Referitor la Ferrari, v-am spus de ani de zile ca nu infrastructura e de vina, ci calitatea celor 700 de creere din interiorul echipei. Acuma s-a evaporat scuza cu CFD-ul, cu tunelul de vant cu simulatorul, update-urile tot nu dau ce ar trebui sa dea. Uitati o mica constatare de pe un site de specialitate referitor la ritmul si modul in care dezvolta Ferrari: "Ferrari still seem a little at sea with their developments, not sure if they should flip a coin, throw a six or simply stick with what they've got. Whether they're still having correlation issues between their wind tunnel, CFD and actual track components is questionable but key areas of development seem under both constant change, back to backed for correlation and then they revert to the older components." The - See more at: http://somersf1.blogspot.co.uk/2014/07/bite-size-tech-ferrari-f14t-front-brake.html#sthash.o92jZW4x.dpuf

  • Test Driver 01, sâmbătă, 19.07.2014 16:37

    @Mclaren_Mircea_1984: Te entuziasmezi prea mult, plus inca nu a inceput cursa. Plus nu ma intereseaza ce face Kevin, nu-i prietenul meu sau pilotul meu favorit. Si nu am pentru ce sa-l admir inca n-a castigat nici o cursa sau vreun campionat. Si la ce masina are ma asteptam sa castige cateva curse deja. Honda poate sa aiba si zece variante de motor pentru la anul, daca nici unul n-a dat rezultatele scontate, degeaba. Honda va intra anul viitor doar daca FIA nu ii va lasa pe constructorii de anul acesta sa pregateasca alte motoare. Si plus credeau c-o sa fie lasati sa testeze cu monopostul de anul acesta motorul lor, de aia nu au mai anuntat nimic de cateva luni. Ah si au pus o conditie sa fie adus un pilot bun, gen Alonso, Hamilton, Vettel, altfel nu vor sa mai favorizeze pe cei de la McLaren. Te prinzi tu de restul, cine stie.

  • vodkkanen, sâmbătă, 19.07.2014 16:37

    wicked, unii se uita la f1 din dorinta de a vedea cum alti piloti au probleme mai mult sau mai putin din vina lor, acesti oameni nu au nici o legatura cu vreun sport.

  • Bogdan, sâmbătă, 19.07.2014 16:38

    Nu pot sa nu remarc cate prostii se vorbesc pe aici. In continuare avem multa barfa si putin continut. Hamilton nu a gresit cu nimic in calificari. Incidentul lui se datoreaza integral materialului tehnic pe care il are la dispozitie. Nici macar nu este vina echipei. Si cand spun asta ma bazez pe faptul ca Lewis foloseste - la alegerea lui - frane Brambo, pe cand Nico foloseste Carbon Industries. Alegerea unui producator sau a altuia pare ca este la latitudinea pilotilor. Iar ceea ce a patit astazi Hamilton pare ca se datoreaza strict unei defectiuni a sistemului de franare de pe roata dreapta fata.

  • Mclaren_Mircea_1984, sâmbătă, 19.07.2014 16:51

    Testerule Vorbesti prostii. Helmuth Marko a spus in urma cu o luna ca nu au alta varianta decat Renault, propriu motor sau ceva din afara deoarece de la Mercedes si Honda nu vor primi decat pachetul de client. Habar nu ai ce vorbesti. Mclaren va fi echipa de uzina a lui Honda, a spus-o si Arai si presedintele mare Takanobu Ito. Ba mai mult contractul dintre Honda si Mclaren merge mult mai departe decat Mclaren Racing. Honda colaboreaza cu Mclaren pentru noul super-car ce va fi lansat de Mclaren Automotive in 2017, in proiectul P15. La fel in sens invers Mclaren va face schimb de tehnologie cu Honda in vederea intaririi a 2 prototipuri Honda pentru 2016. Mclaren are deja o echipa de designeri si ingineri care lucreaza la baza din Sakura unde se dezvolta noul motor pentru integrarea lui in mp4-30. De asemenea Ron Dennis are intelegeri cu ei pentru piata auto din China. Honda va fi pentru Mclaren exact ce a fost Mercedes pana in 2009, degeaba ti-ai dori tu sa nu fie asa. Sa mori de ciudaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

  • marian06, sâmbătă, 19.07.2014 17:18

    Nu pot sa nu remarc, din nou, aberatiile "specilistilor" ... Cum sa tot continui cu prostia, ca Mercedes il saboteaza pe Hamilton? Ce echipa ar "umbla" la sistemul de franare, cand acesta si sistemul de directie sunt elementare pentru toate vehiculele. Cine ar risca un accident cauzat de frane, care ar putea duce la consecinte foarte grave pentru pilot. Pentru mine, este clar ca cine gandeste asa, habar nu are, de ceea ce inseamna acest sport.

  • malasorte, sâmbătă, 19.07.2014 17:21

    Test drive...n-ai trecut de etapa cu testele??? se vede ca esti amator...testeaza in continuare...apropo...va spuneam inca din primele antrenamente ca masina lui ham va fi "aranjata". rosberg e la el acasa..ce mai vorbim

  • malasorte, sâmbătă, 19.07.2014 17:24

    marian06...tu te-ai uitat anu astala F1?! sau cand intra ham la boxe si mecanicii erau atipiti, tu dormeai dus.

  • F1 din 1990, sâmbătă, 19.07.2014 17:25

    Nu pierdeti cursa de maine! Va fi show total, Ham va trebui sa-i depasesca pe Alfonso, vitelu, imperialii lui Mircea, Rici si pe bietii de la Wiliams. Dupa primele doua tururi va fi in primii 4. Referitor la incidentul cu franele, s-a vazut din avion ca a fost o problema tehnica, nu cum spun specialistii lu peste ca a uitat sa franeze.

  • ferr1, sâmbătă, 19.07.2014 17:29

    Maine Magnussen nu ajunge in top 5. O sa se lupte pentru locurile 7-8. Vor veni din spate Ricciardo si Hamilton. E posibil ca Magnussenul sa si-o ia pe rand de la Vettel si Alonso, piloti constanti si rapizi. Da, Magnussen a fost rapid pe un singur tur, sa vedem daca va reusi asta toata cursa. Daca mai vine vreun pilot cu vreo strategie diferita, o sa te rogi sa-l mai vezi pe Magnussen in puncte. Apropo, din nou la batut Rosberg pe Hamilton? :)) E bine totusi ca Rosberg nu sta sa se gandeasca la astea, altfel era trist daca realiza ca a fost in fata lui Hamilton doar cand britanicul a abandonat. Nu-i nimic, Nicusor. Tu sa fii sanatos.

  • ham pe aratura, sâmbătă, 19.07.2014 17:34

    ham nu are nevoie de ajutorul echipei, se saboteaza singur :))))

  • Mclaren_Mircea_1984, sâmbătă, 19.07.2014 17:36

    @ferr Stai calm ferr1. Sunteti zmei in antranamente, stiam ca va dezumflati cand vin calificarile. O jumatate de secunda aproape ti-a dat Magnussen.

  • F1 din 1990, sâmbătă, 19.07.2014 17:36

    Cei de la amg probabail ca erau tristi ca treaba trebuia sa se intample main in cursa si prin turul 35 sa-l anunte ca are probleme cu franele si ca trebuie sa vina la boxe (cum s-a mai intamplat de altfel) si sa-i lase drum liber lu Niculae sa castige ca de, e si el neamt.

  • Mclaren_Mircea_1984, sâmbătă, 19.07.2014 17:42

    @ferr1 Nici odata anul acesta nu le-am dat Ferraristilor aproape o jumatate de secunda ( -435) pe uscat in nici o circumstanta, in cel mai bun caz eram acolo langa ei. O jumatate de secunda in ritm de calificare tot trebuie sa jumatate din timpul asta in regim de cursa undeva la -100 -200. Ii facem. Venim peste ei. Mai au 16 puncte. Venim. Armatele imperiale asediaza reduta italiana.

  • Grig, sâmbătă, 19.07.2014 18:05

    Am citit comentariile voastre si m-am amuzat copios. Totusi, nu pot sa ma abtin si sa nu constat prostia crasa a acestui copilas infantil pe nume Hamilton. A avut defectiune tehnica ? Hai sa fim seriosi. A franat violent si tarziu. Probabil cercelul din urechea stanga e putin mai greu si a influentat franele. Pacat de el, un pilot rapid dar prost ca noaptea si pe deasupra mai e si fudul. Faptul ca e campion mondial e o intamplare. Vizionare placuta maine !!!

  • Gica, sâmbătă, 19.07.2014 18:32

    Tot lui hamilton tot la acea masina i se intampla ghinionul.Oricum maine daca hamilton va fi in forma,monopostul va functiona corect si va sta intr-un timp decent la boxe are mari sanse sa ajunga pe podiun pe 3 sau chiar 2.ii va fi foarte greu sa treaca de rosberg dar sa speram ca va reusi dar ar fi bine ca rosberg sa mai abandoneze odata ca sa fic chit cu hamilton si lupta pentru titlu sa inceapa de la 0 si asa i-ar fi foarte usor sa castige cursa din germania.Sa speram ca mecanici de la boxe nu ii vor mai citi povesti lui hamilton si ii vor da drumul cat mai repede de la boxe si ca monopostul va functiona corect

  • Mclaren_Mircea_1984, sâmbătă, 19.07.2014 19:06

    Le-am dat o jumatate de secunda la Ferrari...deci... we are building an empire... Imi place enorm aripa spate de pe mp4-29 acest weekend. L-ati auzit pe Ron ce a spus: "Did you see him? That's my kid"

  • ferr1, sâmbătă, 19.07.2014 19:22

    Mai suportati-l pe Mircea cateva ore... Maine dupa cursa n-o sa-l mai vedem pe site cand nici un monopost McLaren nu va intra in top 10 :D

  • fierde1 si mirceaperes, sâmbătă, 19.07.2014 19:56

    hai ca asistam la un dialog de toata jena dintre cele doua cocote ale forumului asta,nu v ati saturat cat de penali a ti ajuns mai flacai?unu cu cloaca de imperiu alalt de pupancuristant la fAlconso si de ceva vreme critic fin la Ferarri...terminati ca sunteti de nedescris pe bune!

  • pablo, sâmbătă, 19.07.2014 19:57

    Nu te bucura pre mult Mircea. Poate nu ai cunostinta dar cele doua McLaren nu au fost identice. Magnussen are pe monopost updaturi pe care Button nu le-a primit. De ce oare? ferr are dreptate. Ferrari si RBR au aratat in A2 un ritm de cursa superior cu peste o secunda fata de cei doi McL. Si mai e si Lewis care daca nu-i crapa din nou ceva la monopost sau nu au piulitele de la roti mai multe ture decit e cazul are sanse sa ajunga in primii 5. Primii trei (daca nu vor avea probleme majore) se stiu de azi. Nu cred sa poata Lewis ajunge pe podium. Dar ... nu se stie niciodata. O ploaie poate incurca mult pozitiile in cursa.

  • dijdi, sâmbătă, 19.07.2014 23:11

    HAMILTON PORNESTE DE PE 16 NU DE PE 15 !!! nU MAI DEZINFORMATI FANII

  • pablo, duminică, 20.07.2014 01:42

    Ba nu! Hamilton porneste de pe locul 15 in cursa din cauza penalizarii lui Gutierrez pentru incidentul din cursa anterioara cu Maldonado (penalizare trei locuri pe grila de start).

  • cristy 1976, duminică, 20.07.2014 04:54

    mircica si toti ceilanti , alonso va termina pe locul 3 sau 4 in cursa este foarte bun, compenseaza diferenta de ineficiante a masini