Ruleta rusească se joacă în Japonia: Honda riscă totul cu noua generație Civic, o adevărată revoluție pentru niponi

Publicat vineri, 16.09.2016 12:01 de Bogdan Mirică

Honda a dezvăluit oficial noul Civic. Modelul reprezintă o adevărată revoluție pentru japonezi: este cel mai mare din segmentul compact, are cel mai generos portbagaj și un motor turbo de 130 de cai putere.

După un teaser care anunța debutul în cadrul Salonului Auto de la Paris, cea de-a zecea generație Honda Civic debutează oficial și aprinde și mai mult rivalitatea din segmentul compact.

Cu 13 centimetri mai lung decât vechea generație, noul Civic măsoară de la un capăt la celălalt 4.5 metri, devenind astfel unul dintre cele mai mari modele din această clasă.

Este mult mai mare decât Volkswagen Golf (4.26m), Peugeot 308 (4.25m), Renault Megane (4.36 m) și Mazda3 (4.48 m).

Dimensiunile au devenit altele și când vine vorba despre lățime și înălțime. Noul Civic are acum 1.8 metri lățime și o înălțime de numai 1.42 metri, ceea ce îi conferă o alură sportivă și îl apropie de liniile unui coupe.

Portbagaj cu volum demn de segmentul mediu

Toată această redimensionare se oglindește și la interior, ampatamentul mai mare cu 3 centimetri măsurând acum 2.7 metri. Spațiul pentru pasagerii de pe locurile din spate a crescut considerabil, iar volumul portbagajului este similar mai degrabă modelelor din segmentul mediu: 478 de litri. Vor fi numeroase spații de depozitare, însă mulți vor duce probabil lipsa sistemului Magic Seats, care permitea ajustarea scaunelor spate pentru a primi obiecte mai mari în portbagaj.

Tot la interior se poate observa o simplificare a planșei de bord și o ergonomie îmbunătățită. Materialele au crescut calitativ, în spatele instrumentelor de bord a apărut un ecran color, iar în centrul planșei există acum un sistem multimedia oglindit pe un ecran tactil de 7 inch, similar celui regăsit pe micul Honda HR-V.

Acesta vine cu suport pentru Apple CarPlay și Android Auto, dar și cu interfață pentru un sistem audio care poate avea o capacitate de 465W. Printre noutățile tehnologice trebuie menționată zona de încărcare prin inducție dedicată telefoanelor mobile inteligente, farurile LED, frânarea automată în situații de urgență, avertizare la depășirea benzii de mers, recunoașterea semnelor de circulație și pilot automat adaptiv.

Primul motor cu trei cilindri din istoria Civic

Noutăți importante și sub capotă, acolo unde Civic primește pentru prima dată în istoria sa de zece generații un motor cu numai trei cilindri. Este vorba despre agregatul de un litru VTEC Turbo, capabil să dezvolte o putere impresionantă de 129 de cai putere. Acesta va ține locul celor două motoare aspirate pe care le știm cu toții: 1.4 i-VTEC de 100 de cai și 1.8 i-VTEC de 142 de cai.

Povestea propulsiei pe benzină nu se încheie aici: va exista și un agregat cu patru cilindri, tot turbo, dar de 1.5 litri. Acesta va oferi 182 de cai putere și va reprezenta un compromis perfect până la debutul viitorului Civic Type R. Motoarele vor putea fi comandate cu o transmisie manuală cu șase rapoarte sau cu un CVT care a fost regândit pentru a elimina zgomotele în timpul accelerării intense.

Cutie automată cu nouă trepte

Fanii dieselului nu au fost uitați. Ei vor primi același diesel de 1.6 litri i-DTEC de 120 de cai putere, dar ușor optimizat. De asemenea, această unitatea va putea fi comandată alături de o cutie automată cu nouă rapoarte.

Pentru a se asigura că și ținuta de drum este una corespunzătoare celor cu preferințe sportive, Honda a coborât poziția celui de la volan, a crescut rigiditatea structurală cu 19% și a reușit să reducă masa totală cu 16 kilograme față de vechea generație, deși dimensiunile au crescut.

Noul Honda Civic va fi produs în uzina japonezilor din Swindon, Marea Britanie. Tot de acolo va sosi și versiunea diesel, așteptată ceva mai târziu în anul 2017. Despre varianta break nu există încă inforații, însă și ea ar urma să fie în planurile de extindere a gamei.

  • CGI, vineri, 16.09.2016 12:30

    Cu parere de rau constat ca este chiar urata, regres din punct de vedere al designului exterior.

  • Bogdan, vineri, 16.09.2016 13:02

    Si uite asa s-a dus si Honda...

  • Andy, vineri, 16.09.2016 13:26

    Observ ca cei Toyota si Honda se cam inspira in ultima vreme unii de la altii. C-HR (apropo AM, ati pus preturile in Romania pe site dupa ce Toyota Romania le-a anuntat, insa nu ati scris si un articol aferent) e un HR-V mult mai bombastic. Noul Civic (mai ales sedan-ul) pare o evolutie naturala spre sport a Corollei decat a modelului pe care-l inlocuieste. Da, design-ul e discutabil. Discutabil si de ce se incapataneaza sa foloseasca cutia performanta cu 9 rapoarte doar pe diesel, in timp ce benzinarele mai performante primesc CVT-ul (o cutie buna pentru masinile din clasele mini si mica care merg 90% prin oras). Interiorul e foarte misto insa. E ergonomic si vad ca folosesc Alcantara pe fetele usilor si piele ecologica pe bord. Plasticele la Civic erau bune si pe vechea generatie, deci per total cred ca din punctul de vedere al materialelor/finisarilor va fi superior concurentilor 308, Focus, Astra, Megane, Auris si probabil ca si Golf-ului tinand cont ca a aparut acum 4 ani. Sunt tare curios sa compar interiorul cu cel al i30-ului, model care apare tot in 2016. Un mare plus pentru spatiu si portbagaj. Sunt sigur ca la nivel mondial se va vinde foarte bine in varianta sedan. In Europa probabil ca insa vor avea vanzari nesemnificative asa cum s-a intamplat si cu ultima generatie...

  • hans, vineri, 16.09.2016 13:45

    Eu am copilarit in Civic (pana pe la vreo 27 de ani). Pe vremea mea Civicul 1.6 VTEC fabricat in 93 "lua" BMW-uri 320, Vectre si Golf-uri dimineata pranz si seara. Acum sa vad ca idolul meu a ramas inradacinat in trecut de ajunsese sa fie comparata cu alde Toyota (eficienta, bla bla, motoare lenese , bla bla) era dureros. Nu ma deranjaza ca nu au introdus motoare turbo, ma deranjaza ca nu au dezvoltat ceva, orice numai sa tina pasul. Acum eu sper ca generatia asta cu o gama de motoare regandite de la zero sa fie un nou inceput si vreodata sa regasesc intr-un Civic spiritul celui vechi pentru ca personal i-mi place si interiorul si exteriorul. PS CVT-ul este inamicul meu personal dupa 6 luni intr-un prius dar poate a reusit honda sa face ceva cu tehnologia asta desi nu cred.

  • mircea, vineri, 16.09.2016 13:58

    @andy Vin și pe site în scurt timp :)

  • @hans, vineri, 16.09.2016 19:37

    Ai copilarit..."lua"...bla bla. Intotdeauna Honda a crezut ca se poate compara cu marci auto europene consacrate si si-a luat-o in bot la vanzari de fiecare data. Nu cred ca acum o sa fie altfel. Probabil ca se va vinde in America de Nord si Asia, dar in Europa la cum arata nu o sa faca prea multi purici. E chiar mai urata decat generatia actuala !

  • Coco, vineri, 16.09.2016 21:15

    Cele mai bune motoare turbo din clasa compactă. O mașină de luat în calcul.

  • bb, vineri, 16.09.2016 23:45

    pai si dispare motorul de 1.8 benzina? pacat......

  • @hans, duminică, 18.09.2016 22:49

    care-i problema cu cvt-ul de pe prius??? ce nu-ti place la ea?

  • Cris, luni, 19.09.2016 21:59

    ++ motoarele, volumul portbagajului - design spate = urat - pretul probabil va fi piperat -distributia la motoarele pe benzina va fi pe curea, fata de 1.8 vtec (lant) - masa a scazut cu doar 18 kg fata de vechea generatie (alte masini scad cu 100 kg sau chiar 200 kg de la o generatie la alta). In concluzie, ma asteptam la mai mult de la noua generatie Civic.

  • M_Frank, vineri, 23.09.2016 09:38

    @Cris > vechea generatie pe benzina are 1185-1272 kg la gol ceea ce nu e rau. Alte masini de care vorbesti (Opel Astra) trebuiau sa scada cu 100-200 kg pentru ca generatiile precedente aveau ~ 1400 de kg. Distributia este pe lant.

  • Cris, duminică, 25.09.2016 16:31

    @ M_Frank> vechea generatie pe benzina (varianta 1.4 I confort MT) are 1190-1275 kg la gol - informatie luata de pe site-ul Honda. Golf 7 a scazut cu 100 de kg fata de generatia anterioara. Asta nu e o problema acum, dar conform presei germane trebuie sa luam in calcul faptul ca Golf 7 Facelift v-a scadea cu 50 kg fata de Golf 7. Eu analizez doar cifrele concurentei. Greutatea Civicului actual este intr-adevar competitiva. Ma bucur ca distributia este pe lant. Este un mare +. Un mare + pentru vechea generatie Civic era coeficientul aerodinamic de 0,27 (cel mai bun din clasa). Daca noua generatie a scazut sub 0,27 ar fi un mare avantaj.