Rușii de la Aurus vor să concureze pe piața mașinilor de lux cu Rolls-Royce și Bentley: Aurus furnizează limuzina prezidențială pentru Vladimir Putin
Rușii de la Aurus, cei care au construit și livrat limuzina Senat pentru președintele Vladimir Putin, vor să lanseze o serie de mașini de lux cu care să concureze pe o piață dominată de Rolls-Royce și Bentley. Pe lângă limuzina Senat, Aurus vrea să lanseze în curând și un SUV de lux.
Aurus este o companie auto din Rusia, deținută de institutul de cercetare NAMI (în proporție de 75%) și de constructorul Sollers (25%). Cunoscuți pentru faptul că au livrat noua limuzină Senat către președintele Vladimir Putin, rușii de la Aurus au planuri mari și vor să se extindă pe piața mașinilor de lux.
Pe termen lung, Aurus vrea să lanseze noi modele pe plan international, inclusiv Europa și posibil SUA, care să rivalizeze cu Rolls-Royce și Bentley. Pe lângă modelul Senat (varianta civilă), rușii au de gând să producă în curând și un SUV de lux.
Obiectivul Aurus este să înceapă cu o producție de 150 de unități pe an, urmând ca volumul să crească la 5.000 de exemplare odată cu finalizarea uzinei NAMI, fără să ofere mai multe detalii despre acest proiect.
Noua limuzină Senat, prezentată la Moscova, are un propulsor V8 de 4.4 litri și un motor electric pentru un total de aproape 600 de cai putere, cutie automată cu 9 rapoarte și tracțiune integrală. Oficialii companiei susțin că Senat a fost omologată pentru vânzările din Europa și va fi adusă și la Geneva, în martie anul viitor.
Via Automotive News
Aurus-ul ăsta-i rusesc cum sînt eu chinez. :-) Zic asta fiindcă AM uită să ne spună că sistemul hibrid de 600 CP e dezvoltat de Porsche. Sau că CEO-ul firmei e Ex-Daimler-managerul Franz Gerhard Hilgert. Ori că versiunea *normală* (neblindată) e c-un metru mai scurtă decît aia LWB destinată tartorilor politruci (6,63 m, livrabilă exclusiv cu blindaj.) Ambele-s disponibile imediat după viitorul salon auto de la Geneva, dar prețu-i încă necomunicat. P.S. Înclin să cred că și presele pt caroserii sînt unele reciclate de la Bentley/Rolls. Că doar și ele-s nemțești, nu?