Saloanele auto își pierd mărcile de prestigiu: Porsche nu va participa la Salonul de la Detroit 2017
Porsche, expozant tradițional la Salonul Auto de la Detroit, nu va participa la ediția 2017 a celui mai mare eveniment american de acest tip. Cauza: nemții se reorientează spre Los Angeles și New York, care în ultimii ani au strâns din ce în ce mai multă atenție.
Salonul Auto de la Detroit, altădată o Mecca a mărcilor auto care se înghesuiau să ofere în fiecare lună ianuarie primele premiere ale anului în orașul care găzduiește cele trei mari mărci americane, Ford, GM și Chrysler, își pierde din strălucire pe măsură ce trec anii. Iar locul său pe panoul de onoare al Americii de Nord este luat de Saloanele de la Los Angeles și New York.
Este și cazul celor de la Porsche, care a anunțat oficial că vor renunța la standul propriu de la Detroit 2017 pentru a se concentra pe celelalte două evenimente din SUA. Salonul de la Detroit are loc în mod tradițional în luna ianuarie a fiecărui an, iar în 2016 Porsche a lansat la acest eveniment versiunile Turbo și Turbo S a lui 911 facelift.
Antecedentele Land Rover, Jaguar, Mini și McLaren
Decizia Porsche de a renunța la Detroit nu este deloc un unicat în industrie, ba din contra. Într-un climat economic stringent, brandurile se orientează spre strategii care le oferă avantaje clare, vremurile în care participarea la evenimentele majore ale anului era obligatorie fiind apuse de ceva vreme. Jaguar și Land Rover au sărit peste Salonul de la Detroit din 2016, Mini a renunțat la standul propriu de la Geneva 2016, iar marca McLaren nu a fost prezentă la Frankfurt, în toamna lui 2015.
Fără Ford, Volvo și Mazda la Paris 2016
De asemenea, următorul salon auto major al Europei, care va avea loc la Paris în această toamnă, nu va beneficia de prezența mărcilor Ford, Volvo și Mazda. Dacă Volvo a anunțat încă de acum doi ani că strategia proprie este de a se prezenta la un singur salon auto pe fiecare continent în decursul unui an și a bifat deja Geneva în martie (suedezii au lansat S90 și V90 la evenimentul elvețian), Ford își argumentează absența prin reorientarea unor bugete de marketing, în timp ce Mazda spune "pas" pentru că pur și simplu nu are nicio noutate majoră pe care s-o prezinte.