Samsung promite îmbunătățiri pentru bateriile mașinilor elecrice: acumulatorii ar ocupa cu 50% mai puțin volum decât în prezent

Publicat joi, 12.03.2020 16:15 de Daniel Popescu, Foto: Renault

Producătorul sud-coreean Samsung susține că dezvoltă o tehnologie prin care volumul bateriilor pentru mașini electrice ar urma să scadă la jumătate comparativ cu acumulatorii actuali.

Numeroși producători promit să introducă o gamă variată de îmbunătățiri pentru bateriile pentru mașini electrice, care să aibă ca efect o creștere a autonomiei reale.

Cele mai noi promisiuni provin de la Samsung prin intermediul a două divizii separate: Samsung Advanced Institute of Technology (SAIT) și Samsung R&D Institute Japan (SRJ).

Cele două divizii afirmă că au reușit să identifice o metodă prin care să crească densitatea bateriilor la 900 kW/L, ceea ce înseamnă că acumulatorii pot ocupa un volum cu 50% mai mic pentru aceeași cantitate de energie stocată.

Principala provocare a fost ca formula adoptată pentru componente să garanteze siguranța produsului finit.

"Produsul acestui studiu poate reprezenta un început pentru o tehnologie mai sigură și baterii de înaltă performanță. Vom continua să dezvoltăm și să rafinăm toate materialele bateriilor și să producem tehnologii pentru a contribui la inovațiile bateriilor pentru mașini electrice", afirmă Dongmin Im, unul dintre liderii proiectului.

Oficialii Samsung au admis însă că vor mai avea nevoie de timp până când tehnologia va fi suficient de mătură și stabilă pentru a fi dezvoltata pe bateriile mașinilor electrice de serie.

Via Clean Technica

  • PMC, joi, 12.03.2020 19:46

    Sa vedem. Personal, nu am incredere, pentru ca promisiunile astea se deruleaza deja de 40 de ani si se materializeaza intr-o masura marginala. Si daca nu gresesc, chiar Samsung a incercat cat a putut sa imbunatateasca bateriile pentru dispozitivele mobile produse chiar de ei. Si nu au reusit. Ba mai mult, au avut si niste esecuri sonore, cum a fost in cazul lui S7 pare-mi-se, in care bubuia bateria si lumina feeric. Eu sper ca nu mint din nou, desi cred ca e doar o noua promisiune pentru prostirea pana la capat a celor care se gandesc sa-si dea banii pe prostiile astea.

  • Jmecherilor, joi, 12.03.2020 20:00

    Ma baieti, chiar nu ne deranjeaza gabaritul bateriei, lasati-le asa mari si urate si in loc de 50 kWh sa fie cu 100 kWh.. Doamne ajuta!

  • Edikkk, joi, 12.03.2020 20:01

    @PMC să fii gică contra poate mai înţeleg... dar să scoţi aşa inepţii... amice eşti id...t Samsung S2 avea bateria de 1650, S3 de 2100, S4 de 2600, S5 de 2800, S6 de 2550 S7 , S8, S9 de 3000 (dar procesoarele au continuat să fie în nm mai puţini) S10 de 3400 S20 de 4000 Plus că viteza de încărcare a crescut foarte mult ! De unde până unde le scoţi??? Minciunile acestea??

  • Clique, joi, 12.03.2020 21:37

    @PMC te sfătuiesc și pe tine să intri din ce în ce mai puțin pe aici. Nu are rost să-ți strici nervii, toxicitatea forumurilor românești și nu numai este sub orice critică. Eu personal, o să intru din ce în ce mai rar, fiindcă mi-am dat seama că efectiv te lupți cu morile de vânt

  • PMC, joi, 12.03.2020 21:46

    Edilică? Esti bine? Stii ce inseamna cifrele ce le dai tu ca raspuns la ce am scris eu? Inseamna ca nu esti capabil sa urmaresti si sa intelegi un text simplu si scurt. "Analfabetism functional" se mai numeste ce ai tu. Faptul ca ma faci idiot arata ca esti si ticalos, ca astea merg de obicei mana-n mana. :) O baterie mai mare nu inseamna eficienta crescuta. Au crescut bateriile, fizic, odata cu telefoanele. In continuare se intampla la fel. Probabil ca acum s-a cam ajuns la limita, pe la 6.7 inch. Acum cativa ani, tabletele aveau 7 inch. Odata cu limitarea dimensiunilor telefoanelor, se limiteaza si capacitatea bateriilor care le alimenteaza. Singura optiune ramasa pentru producatori e ... tot cresterea dimensiunilor terminalelor, dar nu pe lungime si latime, ci pe adancime. Vezi modelul M30S tot de la Samsung. Are diagonala la fel ca A51, 6.5 inch, acelasi ecran, dar baterie de 6000 mAh vs 4000 mAh. Numai ca e mai ... gros. :) In fine, nu-mi mai obosesc deshtele cu tine, inteligentule. In ce te priveste, esti un caz clasic de groupie, capabil sa judece doar cu formule prefabricate inghitite cu pofta. Din presa, de pe la prieteni, vecini, samd. :)

  • Asa e, joi, 12.03.2020 22:05

    L-au mai sfatuit si altii sa nu se mai streseze cu electricele daca tot nu-i plac, dar.. daca n-are altceva mai bun de facut.. Eu n-am nimic cu el, sincer, dar nu citesc niciodata ce scrie.

  • hahaha, joi, 12.03.2020 22:24

    Nu va mai certati. Astfel de stiri apar periodic, e o metoda simpla de marketing. Problema bateriilor la masini e pretul, urmeaza timpul de incarcare, greutatea si apoi vine volumul bateriilor. Progrese se fac doar ca nu sunt spectaculoase. Se apropie si supercapacitorii dar mai au de evoluat. Momentan se folosesc uneori la Kers.

  • eu, joi, 12.03.2020 22:54

    E si PMC un fel de fan skoda, daca n-o fi chiar el

  • Ics, joi, 12.03.2020 23:28

    Importanta e greutatea. Marimea nu a fost o problema pana acum.

  • fanel, vineri, 13.03.2020 07:25

    O dimensiune mai mica iti face mai flexibila instalarea bateriei in termeni de spatiu deci o si mai buna repartizare a maselor. Apoi cand ai baterii mici poti avea un portbagaj neinfluentat de acestea, sezutul scaunelor spate pozitionat mai corect, spatiul la picioare. Si, in ultima instanta, de unde stim ca odata cu redimensionarea volumului nu avem de-a face si cu o scadere a masei acumulatorilor?

  • ACE - Craiova, vineri, 13.03.2020 09:37

    OBS. Articolul din care citati, mentioneaza urmatoarele: " The 5 micrometer coating was sufficient to prevent anode degradation in Samsung’s prototype cells, enabling an increased energy density of up to 900 Wh/L. " Vezi: https://cleantechnica.com/2020/03/10/samsung-reveals-new-solid-state-lithium-metal-battery-with-900wh-l-density/ Site-ul automarket a cam incurcat unitatile de masura..... Pe de alta parte, aceasta valoare (900 Wh/L), obtinuta de diviziile SAMSUNG este aproape dubla fata de cea pe care o poate oferi bateria de acumulatori solid state PROLOGIUM TECHNOLOGY Polar+ 3D (mai exact 553 Wh/L), ceea ce este un mare pas inainte!!!!! Vezi: https://www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=plTeGaP3a04&feature=emb_logo

  • fanel, vineri, 13.03.2020 10:01

    Linkurile alea sunt niste minciuni ordinare iar astia de la Samsung mint cu nerusinare. Trebuie sa-l ascultam pe PeMeCe. El e singurul care ne scoate din ignoranta. Va rog io frumos.

  • @PMC, vineri, 13.03.2020 10:27

    M30s e cu 1mm mai gros decat A51... 8.9mm vs 7.9mm. Pentru 50% capacitate a bateriei in plus, merita milimetrul, ce zici?

  • Zic si eu, vineri, 13.03.2020 12:13

    Ceea ce ma amuza cel mai tare la aceste stiri nu este subiectul, ci comentariile. Toata lumea se pricepe si este evident la moda sa spui ca esti eco. Vraja nasoala. Am o veste proasta. NIMENI nu vrea sa salveze planeta cu masini electrice! Scopul tot profitul este, dar au gasit o nisa. Vezi exemplul Tesla care defriseaza hectare de padure in Germania ca sa fie mai eco. Si daca spuneti ca va planta alta la loc, habar nu aveti despre ce vorbiti. Este demonstrat faptul ca in padurile plantate nu se dezvolta ecositemul. Daca sunteti curiosi cautati pe Sfantul Google. Sa spui ca muti poloarea de la oras in alta parte (sau chiar in alta tara) nu se numeste ecologie, se numeste ascuns gunoiul sub pres. Sunt tare curios cati dintre cei care canta oda electrificarii au o asemenea masina. Cati dintre voi ar cumpara astazi o masina electrica de generatie mai veche? Care ar fi pretul pe care sunteti dispusi sa il dati pe o masina electrica second hand? Cu cat evolueaza acumulatorii si timpii de incarcare, cu atat scade pretul unui autoturism care astazi costa cat un apartament. Sunt mari sanse ca in 8-10 ani cat este perioada de exploatare a unei masini normale, cand o vinzi sa mai pui niste bani ca sa dai avansul pentru un frigider. Pentru ca orice om normal la cap in momentul in care isi achizitioneaza o masina se gandeste si la costuri de exploatare si la pretul de revanzare. In ceea ce priveste pretul si autonomia actuale nu prea mai este o problema. A fost rezolvata prin cresterea preturilor masinilor conventionale si prin diminuarea capacitatii rezervorului (vezi Skoda Scala cu 40 l). Asa ca in curand se va ajunge la o paritate de pret, dar nu scazand preturile la electrice, ci crescand preturile la celelalte. Mai aud alte vrajeli ca le incarci la Supermarket. Adica la cei mai mari poluatori urbani. Ce bine ca suntem ecologisti! Spor la cumparaturi! PS: PMC are dreptate. Insa nu a fost S7 ci Samsung Note 7. Nu aveai voie sa te urci cu el in avion. Plateai peste 1000 de euro pe un telefon ca sa il lasi in aeroport. Probabil au facut-o ca sa incurajeze traficul rutier. Electric, evident.

  • Clique, vineri, 13.03.2020 12:37

    @Zic si eu. Dar nu-și permite nimeni de pe site-ul ăsta mașină electrică, doar să facă rate în bănci și plătești până la sfântu' așteaptă... Tocmai asta e treaba, nu-și permit, dar vorbesc, doar să se afle-n treabă. Ca să vorbești nu te costă nimic. Prostia din români nu o să iasă prea curând.

  • Zic si eu, vineri, 13.03.2020 12:56

    Nu stiu cine isi permite si cine nu. Treaba lor. Statistic romanii se imprumuta mai putin decat cei din vest si economisesc mai mult. Deci chiar prosti nu suntem cu totii. Modelul creditului pentru hartie igienica (evident premium) nu este romanesc. Sunt tari in vest unde nu am putut cumpara de la magazin cu visa sau mastercard pentru ca erau de debit, nu de credit! Sa nu mai spun de SUA, unde criza subprime a fost generata de indatorare de pana la 120% din venitul lunar. Problema adevarata este faptul ca prea putini isi analizeaza nevoile, veniturile si cheltuielile in momentul unei achizitii. Cata lume are nevoie de un telefon de 2000 de euro? Dar cu un abonament de 100 de euro pe luna (pe care evident nu il folosesti) iti poti permite acel obiect. Problema majora este ca ne raportam la bunuri ca sa suplinim o valoare umana anihilata. Pacat ca nu mai comenteaza Inexorabil!

  • Si eu zic, vineri, 13.03.2020 13:12

    Lasati, ca de multe ori articolele sunt "reparate" de noi, astia prosti asa care comentam pe aici, cel putin stirea cu Renault Morphoz a fost tradusa odios de catre AM. Noi sa fim sanatosi..

  • PMC, vineri, 13.03.2020 19:19

    @Clique: merci pt sfat. Am mai spus-o: singurul motiv pt care intru e ca sa existe un echilibru la campania furibunda pentru masinutze cu baterii. Speranta mea e ca cei care se gandesc sa dea banii pe asemenea produse (scumpe si proaste), fac efortul sa se informeze inainte. Caz in care pot sa citeasca si opinii obiective si echilibrate. Opinii ale unor oameni mai greu-influentabili si care judeca la rece, pe cifre. Oameni care nu s-au nascut alaltaieri, care cred ca nu consumatorul e dator sa sustina cu sume absurde niste produse de nisa fara viitor, ci datori sunt proudcatorii sa vina cu solutii mai bune decat cele existente deja, si la preturi convingatoare. Nu neaparat la preturi mai mici, dar la preturi care sa justifice un potential avans tehnologic. Masinute cu baterii de laptop ingramadite in podea si o tableta in bord? Cu pret de 100.000 de eur? Asta e avansul? I am not impressed, vorba lui Carlin.

  • inexorabil, vineri, 13.03.2020 22:01

    @Zic-şi-eu, faptul că m-am detaşat cumva de forum nu înseamnă că am părăsit acest site. Pentru tine, pentru @Clique, @PMC, @Tatraurs şi ceilalţi care şi-au păstrat mintea funcţională şi scrutătoare, indiscutabil că rămân alături de voi, vă urmăresc cu atenţie şi plăcere, vă încurajez să mergeţi pe aceeaşi cale până la capăt şi vă susţin necondiţionat, din tot sufletul! Atâta doar că nu mai vreau supliment de migrene…Înţelegeţi la ce mă refer, automat şi la cine: la complet incorigibilii e-trepidaţi…Aţi constatat şi voi, de atâtea ori, că pur şi simplu cari apă cu sita în cazul lor. Ce demonstrează o asemenea situaţie? Că te confrunţi direct cu…potrivnicul (desigur, prin gura e-zombilor). Apropo, când, VREODATĂ, va fi tartorul din tenebre de acord cu un creştin şi, in extenso, cu orice om lucid? Fiind, prin definiţie şi prin excelenţă, “tatăl minciunii” (după cum l-a descris chiar Dumnezeul întrupat), putem conchide uşor că suferă de boala negării/contrazicerii cu orice preţ, mizând, invariabil, pe “argumentul” ridicol “Are câştig de cauză acela care vociferează cel mai tare/cel mai mult”. Prin urmare…logică, nu vă aşteptaţi, sub nicio formă şi în nicio împrejurare, să răzbată şi idei rezonabile dinspre iremediabilii dumnealui subjugaţi…În veci de veci NU! Mă pun eu însumi chezăşie în acest sens. Ba încă îmi întăreşte pledoaria Însuşi…Cuvântul: “Cine este nedrept, să nedreptăţească înainte. Cine este spurcat, să se spurce încă. Cine este drept, să facă dreptate mai departe. Cine este sfânt, să se sfinţească încă” (Apocalipsa 22:11). Vă asigur, aşadar, pe voi, dragi prieteni, că veţi simţi în “eter”, de fiecare dată, prezenţa mea, iar de voturile cuvenite nu vă voi priva niciodată! Aaa, că “maşina de vot” (evident, aplicabilă în manieră…purpurie) a impostorilor se va dovedi sistematic mai “productivă”, n-avem cum s-o contracarăm…Cu alte cuvinte, trebuie să ne împăcăm cu nefasta (şi incontrolabila) ipostază şi cu asta basta. În final, îmi menţin decizia recentă: voi interveni în scris doar la articole dedicate “nestematelor” clasice (îndeosebi “americane”) şi atâta vreme cât se va derula WRC sub auspicii…fosile. Orice alt subiect auto nu-mi (mai) stârneşte interes…Eh, vremurile sunt de vină. A, şi nu voi cocheta niciodată cu alt site de specialitate decât AM, ceea ce am decretat de ani de zile şi am respectat întocmai. Chiar dacă aici am cunoscut, volens nolens, şi multe momente amare...Apropo, sunt conştient că, în mod inerent, acestea se vor tot naşte. Practic, vor pieri doar odată cu AM. Cu stimă şi urându-vă “Nu cedaţi nicicum, niciunde, nicicând. Fiţi temerari! Nu vă trădaţi crezul şi, astfel, plata voastră va fi pe măsură. Şi fără sfârşit…”, mă semnez: inexo PS. Greul/răul de abia acum începe…Veţi fi şi voi vizaţi de epitete turbate grupa mare! Başca să nu vă surprindă valuri şi valuri de ură inepuizabilă (raportate nu numai la perimetrul AM). Se vor rupe zăgazurile iadului. Dar există o Judecată…

  • fanel, vineri, 13.03.2020 22:45

    Obsedati de motorina, obsedati de religie. Numai functionali pe aici. Daca ai tupeul sa gandesti cu doi pasi in fata, te trag astia in mocirla lor de numai iesi intreg.

  • Edikkk, sâmbătă, 14.03.2020 06:24

    Oameni buni, ştirea a fost publicată în reviste de specialitate, ştiinţifice, periodice. Cum poţi să spui că este minciună?! Exemplul cu telefoanele da, pot ieşi discuţii DAR o să caut evoluţia lor în funcţie de cei 2 parametri. Normal în industrie se foloseşte wh/litru dar mai există şi wh/kg Toate fiind pe bază de litiu, cele două valori nu variază mult delta între ele de la producător la producător, sau model la model. Oricum evoluţia este evidentă. Azi încarci Note 10 plus de 4300 mah întro oră şi 6 minute. De la 0% la 100% !

  • Zev Zec, sâmbătă, 14.03.2020 13:42

    “fanel” sau aceeasi manie stupida si perseverenta à la vianu nu numai de a refuza, ci si de a macula si zeflemisi explicatiile intemeiate care insotesc realitatile zilei. Si o fi cu doi pasi in fata, precum se lauda, dar uita sa precizeze ca este vorba despre doi pasi de la malul salvator, deasupra abisului. Iar “profu’ de romana” de pe aici ar trebui sa-l avertizeze ca se scrie “nu mai”. Hai pa, Gumby, treci inapoi in Nsudi.

  • fanel, duminică, 15.03.2020 21:04

    @Zev Zec Esti analfabet.

  • Zev Zec, duminică, 15.03.2020 22:06

    Fă Nel, sa mori tu? Cine te-a indemnat sa risti prosteste? Iti lipseste taman…demonstratia, care trebuie să fie şi elocventa! Arunci şi tu, la intamplare, cu o petarda, poate-poate va asurzi macar cativa creduli. Ha-ha, ce talamb! Nu ma asteptam, sincer. In definitiv, cum se face, fratziwear, ca tocmai astia cu stoluri eco care le tot falfaie prin teasta sunt cei mai certati si cu limba romana, si cu bunul simt?

  • fanel, luni, 16.03.2020 08:10

    Numai https://dexonline.ro/definitie/numai Nu mai https://dexonline.ro/definitie/nu+mai

  • Zev Zec, luni, 16.03.2020 08:49

    Dupa ce ca esti vital, te mai si incalti…Adverb sinonim cu “numai” : “doar”. Acum sa-l inlocuim in propozitia ta: de doar iesi intreg. Vezi vreo logica aici??? Sigur s-ar convinge si sugarii (de licori non-eco). Este de inteles ca in NSU a.k.a. Audi nu stai comod, dar nu te hazarda pe culoarele Academiei, bre! Mai ales daca au fost lustruite cu ceara. PS. Acum chiar ca pa! Eu sunt intruchiparea lui Morla din “The NeverEnding Story”, caruia, conform profesiunii sale de credinta, nu-i pasa nici daca-i pasa. Ma pun, asadar, pe dormitat inca 1000 de ani. Deranjati-ma doar pentru chestiuni, intr-adevar, serioase. Chiar daca, hm, nici de ele nu-mi pasa.

  • alex, miercuri, 18.03.2020 00:13

    @ Eddik Vezi ca incarcarea aia de Note 10 intr-o ora ~90% tine mai mult de standardul de incarcare decat de baterie. Standardul Quick charge de la 3 in sus impune voltaj de incarcare variabil de la 3 la 21 volti si amperaj pana la 5A. In teorie poti incarca cu 100Wh. Sigur, nu cred ca sunt telefoane care sa suporte asemenea incarcare dar in teorie se poate. Uzuale sunt incarcatoarele de 25 si 45W. O baterie de Note 10 are 4300 mAh la 3.7V adica aproape 16W. Un incarcator de 25W teoretic o incarca in sub 40 minute dar sigur intervin limitari termice si limitari legate de conservarea sanatatii bateriei pe termen mediu. Asa ca incarcarea intr-o ora si 9 minute e cu jumatate de ora mai lunga decat posibilitatile unui incarcator de 25W. In concluzie, azi incarci un telefon intr-o ora pentru ca ai incarcator care-ti da 25Wh si doar daca bateria are spatiu termic de incarcare, adica pornesti incarcarea cu bateria relativ rece. La fel e cu incarcarea si la masinile electrice, tine foarte mult de incarcator si de cat stres termic suporta bateriile. In materie de Incarcare probabil stii ca Porsche foloseste standardul de incarcare la 800V si 350kW (primii 80% ~80kW ii incarca in 15 minute) fata de 480V si 140kW cat are Tesla level 3 (incarca primii 80% in 30 minute). Legat de articolul de fata, iarasi reiterez ce vrea omul de rand: Masini ieftine. Restul conteaza mai putin. Modelele legendare precum Beetle, 2CV, 500, Mini au devenit legende pentru ca au fost in primul rand ieftine apoi mai erau si economice, bune, usor de intretinut, ieftin de reparat etc. Conteaza mai putin cati kWh se pot inghesui intr-ul litru. Conteazacel mai mult cati kwh se pot inghesui intr-un dolar .