Sărbătoare în Japonia: mașina electrică Nissan Leaf s-a vândut în 300.000 de unități la nivel global de la lansarea din 2010
Nissan sărbătorește comercializarea a 300.000 de unități ale modelului electric Leaf de la lansarea inițială din 2010. Noua generație va fi disponibilă începând din luna ianuarie.
Nissan Leaf este mașina electrică cu cele mai mari vânzări din lume, iar constructorul japonez a anunțat atingerea unui nou prag simbolic.
De la lansarea sa din 2010, modelul electric s-a comercializat în 300.000 de unități la nivel global, în conditile în care modelul a avut o disponibilitate limitată în prima parte a producției, iar pe piața europeană a putut fi achiziționat doar de pe principalele piețe.
"Aceste numere dovedesc că Nissan Leaf rămâne cea mai avansată mașină din lume, cu cea mai mare acoperire și cea mai bună disponibilitate", spune Daniele Schillaci, vice-președinte executiv al Nissan.
Vânzările lui Nissan Leaf ar trebui să crească și mai mult începând din acest an, în condițiile în care japonezii vor lansa pe piață cea de-a doua generație a modelului electric. Aceasta va fi disponibilă în showroom-uri începând din această lună în Statele Unite, Canada și unele țări europene, urmând să fie vândută în peste 60 de țări din întreaga lume. De altfel, la finalul anului trecut, japonezii au anunțat că noua generație Leaf a primit deja peste 10.000 de comenzi doar în Europa, în numai două luni de la prezentarea oficială din luna septembrie.
Noul Leaf promite o autonomie de 378 de kilometri cu o singură încărcare conform standardului european NEDC, iar sistemul de propulsie a fost și el în atenția constructorului japonez. Motorul lui Nissan Leaf va avea o putere de 110 kW (150 CP) și un cuplu de 320 Nm, ceea ce conduce la o accelerație îmbunătățită. De asemenea, noua generație a electricei japoneze va beneficia de tehnologia e-Pedal, o pedală specială de accelerație care va putea fi utilizată și pe post de frână, dar și pentru a opri mașina pe loc, inclusiv la urcarea unei rampe.
Via Nissan