Scandalul ADAC continuă: producătorii germani returnează premiile primite
În urma scandulului stârnit de un audit al ADAC, în urma căruia s-a descoperit "îmulţirea artificială a voturilor", producătorii germani care au fost premiaţi de aceştia au anunţat că vor returna premiile "Gelber Engel" obţinute.
ADAC, organizaţia germană care editează publicaţia Motorwelt şi acordă titlul "Gelber Engel", s-a aflat în mijlocul unui scandal, după ce un audit extern de la Deloitte a relevat faptul că voturile au fost modificate artificial pentru a spori importanţa respectivei distincţii. După cum informează Automotive News, producătorii germani de automobile premiaţi cu Gelber Engel au reacţionat, grupurile Daimler, Volkswagen şi BMW anunţând că vor returna premiile respective.
Scandalul s-a concentrat pe faptul că ADAC a anunţat 34.090 de voturi pentru Volkswagen Golf, când modelul primise, de fapt, 3.409 voturi. Modificarea ar fi venit din dorinţa de a da mai multă greutate votului publicului. „Am încurcat lucrurile şi am crescut cifrele. Îmi asum întreaga responsabilitate”, a declarat Ramstetter, care lasă loc acum de suspiciuni şi în acordarea celorlalte premii ADAC.
În primă fază, cei de la ADAC spun că au manipulat doar numărul voturilor, mărind artificial numărul de respondenţi, fără să recunoască şi schimbarea poziţiilor în clasament. În urma acestor descoperiri, cei de la Deloitte vor examina procesul de votare între anii 2005 şi 2013 pentru a descoperi cum a fost acordat "Gelber Engel" în acea perioadă, pentru că au anunţat deja că au fost descoperite similitudini între ediţiile respective. Volkswagen a anunţat deja că va returna distincţia Gelber Engel primită în ianuarie. Cei de la Daimler au mers şi mai departe şi au anunţat că vor returna toate premiile "Gelber Engel" primite până în prezent.
ADAC este acronimul pentru Allgemeiner Deutscher Automobil-Club şi este echivalentul german al ACR-ului. Spre deosebire de ACR, ADAC are peste 18 milioane de membri, proporţie ridicată chiar şi când ne raportăm la populaţia Germaniei. În urma acestui scandal, organizaţia a pierdut mai multe mii de membri, numărul precis nefiind dezvăluit. Cei de la ADAC asigurau, pe lângă distincţia Gelber Engel, teste auto independente (foarte apreciate, de altfel) şi furnizau servicii de asistenţă rutieră pentru membrii lor la preţuri preferenţiale, alături de asistenţă rutieră şi pentru alţi şoferi care s-au găsit în impas pe drumurile din Germania.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Eu le faceam un bener pe care scria : Asteptam Demisia ăstor Cretini . Numai spalatii pe creier mai cred in masinile germane si nemerniciile acestora