Scenariul prin care Volkswagen ar fi putut evita Dieselgate: motoare diesel furnizate de Mercedes încă din 2005
Volkswagen și Mercedes au discutat în 2005 despre posibilitatea încheierii unui parteneriat. Mercedes ar fi urmat să furnizeze motoare diesel pentru modelele VW și scandalul Dieselgate ar fi putut fi astfel evitat.
La un an și jumătate de la izbucnirea scandalului Dieselgate, apar informații care susțin că Volkswagen ar fi putut evita fraudarea testelor de emisii dacă ar fi semnat un parteneriat cu Mercedes.
Cu un deceniu în urmă, mai exact prin anul 2005, Mercedes și Volkswagen discutau despre posibilitatea unui parteneriat complex. Bernd Pischetsrieder, pe atunci președintele Volkswagen, trata cu omologii săi de la Mercedes o înțelegere privind mai multe posibilități de colaborare, inclusiv furnizarea de motoare diesel.
Părțile implicate au discutat chiar și despre un transfer de acțiuni, estimat la 10% din totalul celor existente la acea perioadă.
Chiar dacă discuțiile erau într-un stadiu avansat, Volkswagen a decis să întrerupă tratativele și să se concentreze pe dezvoltarea unei tehnologii diesel în regim propriu, mai exact trecerea la common-rail. Potrivit AutomotiveNews, decizia ar fi fost luată pentru că împrumutarea motoarelor Mercedes-Benz ar fi adăugat 1000 de euro la costul final al fiecărui automobil Volkswagen. În contextul în care se făceau eforturi considerabile pentru reducerea costurilor, o asemenea valoare în plus nu putea fi acceptată.
În schimb, Volkswagen s-a concentrat asupra tehnologiei TDI și la un an de la discuțiile cu Mercedes, germanii introduceau noul motor EA189, implicat în acum în scandalul Dieselgate. Agregatul a primit aprobarea și cam tot atunci a început dezvoltarea softului care avea să păcălească emisiile în cadrul testelor de consum. Acesta era programat să reducă emisiile NOx atunci când detecta efectuarea unui test.
Volkswagen a început să plătească pentru păcălirea clienților săi și a diferitelor autorități, însă scandalul este departe de a se fi încheiat. Recent, 10.000 de englezi au semnat o cerere de trimitere în judecată a constructorului german tot pe motivul Dieselgate. via automotivenews (inreg.)
nu s-au zgarcit...au facut economii, au "dezvoltat" intr-un singur an un motor care s-a dovedit ca era cu dizabilitati si i-au pus in dos ceva, un soft, o treaba, o facatura sa iasa cum trebuie "copilu'" la teste. Apoi au iesit pe plus atata plus ca acum, in darnicia lor dau la toata lumea: autoritati, clienti, organizatii, avocatii apararii. U name it.... dar nu-i o problema, faptu e consumat, propaganda functioneaza, mintea omului e scurta, inertia mare, lucrurile vor intra pe fagasul "normalitatii" si bisnitareala isi va (re)intra in drepturi. Mai abitir...