Schimbări în parteneriatul Nissan-Mercedes: planurile pentru utilizarea unei platforme comune pentru Infiniti Q40 şi Clasa A au picat
Nissan şi Mercedes vor continua parteneriatul tehnic pentru modele premium, însă ideea de a folosi o platformă comună pentru maşinile compacte precum Clasa A şi Infiniti Q40 a fost abandonată.
Mercedes a intrat într-un parteneriat tehnic cu Nissan încă din 2010, iar ultimele informaţii indicau faptul că viitoarea platformă MFA2 a constructorului german, dedicată în special compactei Clasa A, va fi utilizată şi de viitorul Q40 al celor de la Infiniti, brandul premium al producătorului japonez.
Agenţia de presă Reuters a relatat însă la sfârşitul acestei săptămâni că acest plan va fi abandonat şi că întregul parteneriat tehnic este pe punctul de a se încheia.
Cu toate acestea, Carlos Ghosn, CEO-ul Alianţei Renault-Nissan, a infirmat speculaţiile şi a anunţat că parteneriatul tehnic este încă în vigoare. "Colaborarea cu Mercedes decurge bine. Nu înseamnă că proiectul este condamnat de fiecare dată când facem o schimbare în cadrul său. Va continua colaborarea? Cu siguranţă", a precizat el.
Brazilianul nu a menţionat explicit dacă Infiniti va mai utiliza platforma MFA2, însă a confirmat că vor exista o serie de schimbări din acest punct de vedere, fără să intre în detalii. "Am început cu o anumită platformă şi apoi am descoperit că poate această platformă nu este cea mai bună, aşa că am schimbat asta. Asta nu înseamnă întreruperea colaborării. Vrem doar să optimizăm cât mai mult pentru client", a adăugat el.
În cadrul parteneriatului, Nissan şi Mercedes vor construi o fabrică comună în Mexic cu o capacitate estimată la circa 300.000 de unităţi anual.
Via Motor1