Schimbări la Nurburgring: cel mai periculos circuit din lume va deveni mai sigur din 2016
Compania care deține circuitul Nurburgring a anunțat că va opera 16 modificări pentru creșterea siguranței. Odată efectuate schimbările, limita de viteză instituită temporar va fi eliminată.
Nurburgring, cel mai periculos circuit din lume și unul dintre cele mai cunoscute piste deschise publicului, va primi 16 îmbunătățiri pentru creșterea siguranței. Veștile vin de la conducerea companiei care deține circuitul, care a luat hotărârea modificării anumitor secțiuni ale Nurburgring-ului pentru a evita situațiile periculoase pentru piloții care abordează circuitul și pentru spectatorii care vin să urmărească evoluția acestora.
Secțiunea de Nurburgring care va fi actualizată este cea din zona "Flugplatz", un loc popular pentru spectatori datorită faptului că multe modele își iau zborul pentru câteva clipe atunci când abordează cu viteză respectiva porțiune. Din păcate, în cadrul unei etape din campionatul VLN derulată în martie a.c., un spectator și-a pierdut viața la Nurburgring după ce un model Nissan de clasă GT3 și-a luat zborul în acea zonă a circuitului și a ajuns peste bariere unde a accidentat fatal spectatorul. Prima măsură după acel accident a fost instituirea unei limite de viteză pe anumite secțiuni ale circuitului și interzicerea tururilor record pe Nurburgring, dar aceste două măsuri vor fi abolite după aplicarea celor 16 schimbări pe Nurburgring.
VIDEO: Un tur de pistă pe zăpada de la Nurburgring la -16 grade
În cei 88 de ani de istorie ai Nurburgring-ului, circuitul a primit numeroase actualizări pentru creșterea nivelului de siguranță. Mai multe viraje și zone cu denivelări au fost asfaltate și modificate pentru a face celebrul circuit mai sigur atât pentru cei care aleargă pe el, cât și pentru vizitatorii de pe margine. În ciuda nemulțumirilor scandate de puriștii circuitului, aceste modificări nu fac decât să perpetueze moștenirea "Iadului Verde" și să permită companiei care îl deține să îl folosească în continuare în regimul actual, în care șoferii să platească pentru a intra pe circuit pentru câteva ture cu mașinile lor de stradă.
FEATURE: Nurburgring 1968: Cea mai dificilă cursă pe ploaie din istoria F1
Cum era Nurburgring Nordschleife în 1955
Evoluția Nurburgring-ului între 1967 și 2014
Via Piston Heads | Sursă foto