Seat Ibiza primeste un TDI de 1.6 litri si 90 CP
Seat inlocuieste vechiul 1.9 TDI de 90 CP cu un motor nou, care asigura aceleasi performante in conditiile unui consum mai redus.
Seat completeaza gama de motorizari de pe modelul de calsa mica Ibiza printr-un diesel common-rail de 1.6 litri care are rolul de a-l inlocui pe "batranul" 1.9 TDi de 90 de cai putere. Noua unitate, dezvoltata de compania-mama Volkswagen, ajunge la aceeasi cifra de putere (90 CP), dezvoltand 230 Nm incepand cu 1500 rpm.
Noul propulsor exceleaza mai ales la capitolele consum (4.2 litri/100 km in regim mediu mixt) si ecologie (109 g CO2/km), urmand sa fie unul dintre cele mai vandute motoare din gama Ibiza.
Noul TDi de 1.6 litri se va incadra in gama modelului spaniol intre motorul TDI de 1.4 litri si 80 CP si unitatea TDI de 1.9 litri si 105 CP, urmand sa fie disponibil pentru ambele versiuni de caroserie, cu cinci sau trei usi.
via | Seat
-
cozappz, luni, 27.04.2009 20:25Noul CR
Noul CR se va numi tot TDI in nomenclatura VW? "Noul TDi de 1.6 litri.."
-
Prius, luni, 27.04.2009 20:51Diesel 1,6
Este o simpla chestiune de marketing ! M-Jet -ul de 1,6 se vinde atat in versiunea de 120 CP , cat si in cea de 105 CP . Cat de curand , atat TDI -ul de 1,6 cat si M-Jet-ul de aceeasi cilindree vor ajunge la puteri de 150 CP sau chiar peste ....(vezi cazul motorului TD al grupului FIAT de 1910 cmc care a plecat in anii 90 de la 75 CP pe Bravo Mk I si a ajuns acum la 180 CP pe SAAB 9-3 sau 190CP pe Delta Mk III . Sau al TD de 1896 cmc al grupului VAG care la fel s-a lansat cu 75 CP si a ajuns la 160 CP in doar cativa ani (Ibiza Cupra TDI).... . Sau dieselul de 1995 cmc al lui BMW , ajuns la 204 CP ! Si e vorba de versiunile stock ! Deci....tot inainte , nu ? Restul e chestia de noi tehnologii si cateva mii bune de euro....In plus....normal !
-
cozappz, luni, 27.04.2009 20:59Pacat de fiabilitate
@Prius: Ai dreptate, din pacate fiabilitatea lor e inca o chestiune de discutie. Pentru romani, ce carai cu dacia nu mai cari cu skoda ca te lasa turbina. Atat timp cat mergi in parametrii constructivi ajungi si la 300.000 Km, altfel nici macar la 100.000 (regrete personale). Iar de reparat, adio colier oltenesc si tractoristul pe care-l intalnesti pe drum, numai platforma.
-
Maka, marţi, 28.04.2009 00:51
Motorul de 1,6 probabil va avea 2 declinari de putere si cealalata se pare va avea circa 100-120CP si va echipa gama compacta (Golf, OCtavia si toate neamurile din marea familie VAG). Scopul e inlocuirea lui 1,9 TDI care in forma actuala nu mai poate fi imbunatatit ca emisii si nu poate ajunge euro 5. Asta ne face totusi sa ne asteptam la lamurir despre rolul lui 20 TDI 110 CP. INteresant este ca va mai aparea un nou TDI de cilindree mai mica ce va fi utilizat pe Polo si "neamurile", se pare ca un 1,2 TDI. Toate common-rail caci pompe-duze (sistemul vechi) nu poate respecta noile norma de emisii.
-
R, marţi, 28.04.2009 11:54@Luneta
Dupa ce ca esti rupt mai si claxonezi, motorul multijet de la fiat este de 1.9 nu 1.5 si au am avut 120 CP si pot sa spun ca ma p pe el de motor. Nu vreau sa mai aud de motoare diesel FIAT.
-
R, marţi, 28.04.2009 11:54rectific
Dupa ce ca esti rupt mai si claxonezi, motorul multijet de la Fiat este de 1.9 nu 1.6 si au am avut 120 CP si pot sa spun ca ma p pe el de motor. Nu vreau sa mai aud de motoare diesel FIAT.
-
mircea, marţi, 28.04.2009 11:59@R
Fiat a dezvoltat si a lansat (deocamdata nu si in Romania) un motor diesel Mjet de 1.6 litri, declinat in doua versiuni de putere: 105 si 120 CP. Acesta il va inlocui in gama pe cel de 1.9 litri pe care l-ai avut tu. Te invit sa citesti test drive-ul efectuat de Automarket cu Bravo 1.6 Multijet in Italia: http://www.automarket.ro/drive-test/fiat-bravo-multijet-al-patrulea-16960.html Doar tu stii ce faci cu si pe motoare, in rest :)
-
thenuts, marţi, 28.04.2009 12:51@R
Bai nene da ne lesi ? Motoarele diesel de la Fiat sunt printre cele mai nervoase(nu multi cai ci cum sunt acei cai). Ce fiat ai avut tu cu motor 1.9 120 de cai ? Oricum ne-am lamurit cat stii tu de motoare nestiind faptul ca fiat are si 1.6 multjet. Probabil ca la viata ta numai R8 si veyronuri ai avut :(...ia zi incape sacu de cartofi in r8 ? Intra in nfs si mai da o tura np
-
alex, marţi, 28.04.2009 13:33motor fiat
Motorul de la fiat acel 1.6 Mjet exista in 3 versiuni: de 90cai, 105 cai, 120 cai cel putin in occident. Am avut ocazia sa inchiriez o lancia delta cu motor de 1.6 de 120 cai si chiar mergea misto... Ibiza chiar este o masina frumoasa si foarte buna pt oras....pacat ca este cam scumpa!!!!!
-
jiji de la pipera, marţi, 28.04.2009 14:20@thenuts
Caii de la fiat sunt cai frumosi si din acest motiv sunt mai deosebiti fata de restul martoagelor al diversilor producatori. A se vedea filmul neaparat cu sunet http://www.220.ro/PvaTwdZ12C/Cat-Caii-Este-Intr-O-Caruta-Inhamati
-
thenuts, marţi, 28.04.2009 19:38@jij
Inca nu am inteles daca m-ai luat la misto sau vorbeai serios
-
R, miercuri, 29.04.2009 01:51@Mircea Mester; @thenuts
E uite imi cer scuze dar nu am citit 100% din articolele de pe acest site si nu ma mai intereseaza masinile fiat dupa ultimile 2 experiente cu auti Fiat noi. 1.9 Multijet avut pe Fiat Doblo 120 CP aman2 cumparate de noi, aman2 dupa cei 10-15 mii de km aveau connsum in Bucuresti 12-13% la un mers linistit, adica identic cu un BMW 530d pt. o comparatie facuta de mine. Nu zic ca motorul nu trage bine dar consum de 13% pt un diesel de generatie destul de noua si un consum de 14,6% la viteza maxima (180-190 km/h) mi se pare exorbitant. Mai @thenuts degeaba este el "nervos" daca consuma cat un motor de 3000 diesel si comparat cu o Mazda 3 1.6 diesel care consuma 7.5 in oras si are performante asemanatoare doar senzatie diferita ..... nu ma intereseaza nici R8 si veyronuri ma intereseaza mai curand un Z06, sau GTR si wrx-ul pe care-l detin.
-
thenuts, miercuri, 29.04.2009 03:28@R
Acuma nu te supara dar fiecare padure are uscaciunile ei. In general lumea e multumita de doblo care s-a dovedit fiind o masina fiabila. Se pare ca motorul 1.9 120 de cai de pe doblo s-a dovedit mai problematic. Exagerezi si tu putin. Consumul depinde de multe variabile. Daca esti din bucuresti e si mai nasol. Masina sa recunoastem nu e una aerodinamica dar avea cineva o vorba " vrei sa si care mult sa consume putin si sa mearga tare la forma ei ? " Mi se pare un consum decent la forma ei avand in vedere ca ai mers cu 190 :O Daca mai si cari cu ea prin oras cat ai vrea sa consume domnule ? Asta in caz ca aveai Cargo.
-
R, miercuri, 29.04.2009 18:25@thenuts
Nu exista (cel putin la noi) carco de 120 cp. Au fost 2 masini, conduse de mai multi soferi, aceleasi rezultate. Am avut mai de mult un cargo de 65cp 1.9 si ala mergea m,ult mai bine cu astea am avut multe probleme pana a dat dumnezeu sa scap de ele.
Citeste si
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieAston Martin DB9 1M, modelul desenat pe Facebook de fanii mărciiEnglezii de la Aston Martin şi-au invitat fanii să aleagă cel mai potrivit design pentru un model nou. În urma votării, cei de la Aston Martin au decorat un DB9 conform preferinţei publicului şi l-au prezentat pe pagina lor. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieToyota GT86 TRD va fi disponibilă pe piaţa englezeascăClienţii britanici ce doresc o Toyota GT86 mai agresivă vor putea alege varianta TRD. Varianta hot va fi lansată în Regat cu ocazia Festivalului de la Goodwood. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieViitorul Toyota Prius va fi mai uşor şi mai economicToyota pregăteşte deja noua generaţie a lui Prius, model care va fi mai uşor, mai aerodinamic şi mai economic. A patra generaţie a lui Prius va fi echipată cu anvelope speciale, menite să reducă semnificativ rezistenţa la rulare. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieInfiniti nu va folosi platforma lui GT-R pentru vârful gameiOficialii Infiniti au infirmat posibilitatea utilizării platformei lui GT-R pentru cel mai sportiv model din gama Infiniti. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 26 iunieSkoda Rapid, imagini şi informaţii noiSkoda a prezentat imagini noi cu ultima adăugire a gamei sale - Rapid. De data aceasta, imaginile au fost însoţite de informaţii tehnice. Citeste tot
Lol. S-au apucat nemtii sa faca dizal si le-a iesit un maxim de 90 de cai din 1.6. Fiat are 120 din 1.6. Mai bine s-ar fi limitat la TSI-uri.