Seat prezintă conceptul 20V20, un viitor SUV care atacă segmentul Qashqai-Tiguan
Seat îşi propune să aducă un suflu nou în zona SUV-urilor compacte printr-un design agresiv şi mai multă sportivitate. Deocamdată vedem conceptul din care se va naşte noul rival al bestseller-elor segmentului.
După două teasere care ne-au oferit detalii vizuale legate de un concept SUV pregătit pentru Salonul Auto de la Geneva, care-şi deschide porţile pentru presă marţi, 3 martie, spaniolii de la Seat ne oferă astăzi, cu ocazia unui eveniment privat Volkswagen Group care a avut loc în preziua marelui salon elveţian, primele imagini şi informaţii legate de noul său prototip.
Dacă majoritatea celor care aşteptau un SUV de la Seat mizau pe un concept care s-ar fi încadrat undeva în zona lui Volkswagen Tiguan sau chiar ceva mai jos decât atât, noul Seat 20V20 vine cu o lungime de 4.66 metri, ceea ce ne dezvăluie o maşină cu aproape o jumătate de metru mai lungă decât Leon şi cu doar 14 centimetri mai scurtă decât Volkswagen Touareg. Evident, acest lucru nu înseamnă că primul SUV Seat va prelua aceste dimensiuni, însă e de notat faptul că noul concept SUV al mărcii se încadrează ca statură între Tiguan şi Touareg. Conform declaraţiilor oficialilor Seat, modelul de serie care va rezulta din conceptul actual se va încadra în segmentul C, deci va fi până la urmă rival direct cu Nissan Qashqai şi Volkswagen Tiguan.
Motoare diverse, platformă modernă MQB
Sub capotă, noul Seat 20V20 Concept şi modelul de serie care va deriva din acesta va putea să găzduiască toate tipurile de motoare, de la clasicele diesel şi benzină la modernele hibride, hibride plug-in şi chiar la cele electrice. Secretul acestei polivalenţe stă în faptul că platforma de producţie este aceeaşi pe care o afişează noua familie de modele compacte-medii ale Grupului Volkswagen, denumită MQB.
Conform declaraţiilor oficialilor spanioli, Seat urmăreşte două scopuri cu ocazia lansării viitorului lor SUV. Primul este acela de a ieşi în evidenţă printr-un design agresiv nemaiîntâlnit în zona crossoverelor de volum, iar al doilea de a deveni cel mai sportiv model de acest tip în gama mărcilor non-premium.
i-au taiat un ou lui Urus si a iesit 20V20 :)