Șeful BMW: “Am ales momentul potrivit pentru tranziția către mașinile electrice”
Tranziția BMW către mașinile electrice a fost făcută la momentul potrivit, susține CEO-ul companiei. Oliver Zipse consideră că valoarea de piață a producătorului german va crește în anii următori.
BMW a prezentat recent detaliile unei noi strategii care vizează, în principal, accelerarea tranziției către un portofoliu dominat de mașini electrice.
La mijlocul acestei decade (2025), BMW va lansa o nouă generație de modele care să ducă “mobilitatea premium la un nou nivel din punct de vedere tehnologic”.
În contextul noii strategii, șeful BMW susține că producătorul bavarez și-a calculat corect pașii în această tranziție către electromobilitate.
“Există o percepție că noi am luat o pauză, însă în realitate nu este așa. Am așteptat momentul în care electromobilitatea să ajungă la volume ridicate,” a explicat Oliver Zipse.
Începând din 2025, nemții vor ca vânzările de mașini electrice să crească anual cu cel puțin 50%. Până în 2030, vehiculele cu emisii zero ar trebui să reprezinte jumătate din vânzările BMW la nivel global.
Grupul german își propune să ofere modele electrice în cel puțin 90% din segmentele de piață pe care activează, până în 2023. Modele precum BMW iX și BMW i4 (detalii aici) vor stabili “standardul” mașinilor electrice pentru companie, potrivit declarațiilor făcute de CEO-ul Oliver Zipse.
BMW va lansa în anii următori și versiuni electrice pentru Seria 5 și X1, dar și pentru Seria 7 și Mini Countryman.
De altfel, BMW are planuri ambițioase pentru Mini: să transforme constructorul britanic într-un brand 100% electric cel târziu la începutul următorului deceniu.
Ultimul Mini cu motor “tradițional” va fi lansat în 2025.
Via Reuters
De fapt, aţi ales să fiţi nişte biciclişti ai istoriei. Şi nu numai voi…