Şeful diviziei europene Lexus: "Maşinile noastre nu trebuie să fie pe placul tuturor"

Publicat luni, 30.03.2015 18:10 de Sebastian Toma

Alain Uyttenhoven, şeful diviziei europene a mărcii Lexus, consideră că marca premium din Japonia s-a maturizat şi că design-ul polarizant este alegerea corectă pentru companie.

Lexus, divizia premium a Toyota Motor Company, a împlinit 25 de ani de la lansarea pe piaţă şi abordează noi segmente. Cel mai recent concept al acestora, LF-SA, promite un model premium de segment B, care să-l atace direct pe Audi A1. După cum explică Alain Uyttenhoven, şeful Lexus Europe, marca niponă are o nouă abordare, cu ceva mai multe riscuri, pe care trebuie să o atace pentru a ajunge în poziţia dorită în clasamentul vânzărilor pe segmentul premium.

Potrivit directorului diviziei europene a mărcii Lexus, marca trebuie să fie diferită de ceilalţi producători din segment şi să producă maşini car enu sunt la fel ca modelele existente. Scopul final este un design care să fie polarizant pe moment, care să aibă capacitatea să împartă consumatorii în două grupuri clare: cei cărora le place maşina şi cei care nu sunt interesaţi.

Lexus vrea să ajungă să vândă 100.000 de maşini pe piaţa din Europa, dar ţinta pentru anul 2015 este de 60.000 de unităţi. Pentru a realiza ţinta din acest an, constructorul nipon îşi pune baza în modelul NX, pe care directorul ramurei europene a mărcii îl descrie drept ”cel mai polarizant model din ofertă”. Datorită design-ului, Lexus NX are o rată de cucerire de 80% de la celelalte mărci premium, iar clienţii care aleg acest model spun că aspectul exterior a fost unul dintre motivele principale din spatele alegerii. În trecut, cei de la Lexus s-au concentrat pe păstrarea loialităţii clienţilor, dar singura cale către creştere vânzărilor este atragerea de clienţi de la alte mărci prin diferite mtode.

Limbajul de design controversat al mărcii Lexus va fi continuat în anii ce vor urma, promite Uyttenhoven, fără să anunţe ce fel de model urmează să-l poarte. În orice caz, directorul diviziei europene a mărcii Lexus anunţă un aspect exterior care să prezinte aceleaşi elemente polarizante ale lui NX. Deci ne putem aştepta la bosaje ale aripilor musculare, linii ascuţite şi o grilă frontală masivă. Acest aspect continuă filozofia cea nouă a mărcii Lexus, care nu are scopul de a face modele care să fie pe placul tuturor, ci de a fi atractive pentru un anumit grup de clienţi.

Via Autocar

  • Andi1, luni, 30.03.2015 18:53

    Deci nu era problema la mine cand ma incruntam la noua directie de design urmata in ultima perioada... Dar e drept, nu trebuie neaparat sa placa la toata lumea.

  • Ivanoff, luni, 30.03.2015 19:32

    Lexus nici nu trebuie sa placa la toata lumea, a zis bine Uyttenhoven. De fapt Lexus trebuie sa ramana Lexus, adica o marca rafinata care grupul vicios de meleteni si cocalari sa nu o adore, cine isi cumpara Lexus nu si-l cumpara sa asculte manele. Am vazut ca toti soferii de Lexus se comporta diplomat si disciplinat in trafic, evident oameni imbracati la 4ace, care naveteaza pana la birou si inapoi zilnic, manageri din companii multi-nationale, etc. Directia de design care o abordeaza Lexus, este una deosebit de exclusivista si sofisticata in acelasi timp. Se vede ca Lexus isi propune sa ofere o perspectiva unica si inovativa in ceea ce priveste designul si dezvoltarea de autovehicule, folosind mereu cele mai recente tehnologii pentru a depasi de fiecare data limitele creatiei. Cine a mers vreodata cu un Lexus stie despre ce vorbesc. Eu am avut sansa sa testez toate modelele pana acum. Foarte silentioase masinile !

  • Sandu al-III-lea, luni, 30.03.2015 19:38

    Pe placul tuturor,nu,dar pe placul majoritatii,da.Pentru ca altfel a-ti avea vanzari foarte mici si de aici e un mic pas spre faliment si intrarea in insolventa.Baietii de la marketing si design ar trebui sa lucreze mana-n mana cum se zice.

  • Lache, luni, 30.03.2015 20:29

    Si chiar ai testat toate modelele de la Lexus? Esti impresionant sau impresionat?

  • Andi1, luni, 30.03.2015 20:46

    @ivanoff - Pe "Moartea din Carpati", Morosanu la ce categorie il pui, ca tot are un IS?... Daca tot mananci ciuperci macar mesteca-le, ca iti pica rau!

  • Ivanoff, luni, 30.03.2015 20:48

    Morosanu asculta manele ? Delireaza in continuare.....

  • zuzu, luni, 30.03.2015 20:58

    @Ivanoff - normal ca sunt silentioase pt ca toate se vand cu motorizari benzina :) Incearca un E sau un 5 benzina si mai vorbim. Nu te mai da mare cunoscator ca fiecare tara isi are cocalarii ei. Culmea prostiei cred ca este blamarea unui masini pt ca o parte din conducatorii auto sunt necivilizati. Dupa capul tau ar trebui sa aruncam citzitele doar pt ca se mai gaseste cate-un nebun sa le foloseasca la feliat oameni si nu paine.

  • TC1900, luni, 30.03.2015 21:26

    tocmai ce am vazut in week-end la tv o nunta de romulani din timisoara ce au blocat strada, printre limuzine erau si niste lexus, probabil ca le place noua linie de design si lor

  • Cyrus, luni, 30.03.2015 22:12

    Eu aveam impresia, cel putin pentru modele mai vechi, ca ii lipseste identitatea de marca. Ba un model Lexus seamana cu vreun model din gama celor de la BMW, altul cu ceva de la Audi, etc. Acum parca incep sa se maturizeze, incepi sa recunosti masina si fara sa-i vezi sigla

  • Ivanoff, luni, 30.03.2015 23:39

    @TC1900, baga un link ceva, poate pari si tu mai credibil ''amice''.. ...... delireaza in continuare .

  • @TC1900, marţi, 31.03.2015 00:26

    Si la mine la nunta la Arad, printre Ferrari erau si niste Bugatti Veyron, ma crezi ? Te cred si eu ..:)))))

  • lorinczi.thomas, marţi, 31.03.2015 10:36

    Si Dacia nu este pe placul tuturor si se vinde in draci.

  • mowgli, joi, 02.04.2015 09:39

    "Maşinile noastre nu trebuie să fie pe placul tuturor"... cumva trebuie sa explice de ce nu le cumpara lumea.