Seful Fiat despre criza: "Ce a fost mai rau a trecut"
Sergio Marchionne, Administratorul delegat al Grupului Fiat, sustine ca problemele economice au trecut de varful de "forma". De acum urmeaza reconstructia.
La trei luni dupa ce vedea in culori sumbre viitorul industriei auto mondiale, presedintele Fiat revine si face o declaratie care la prima vedere pare surprinzatoare: "Procesul de revenire din criza a inceput deja. Ce a fost mai rau a trecut, de acum va trebui sa ne obisnuim cu consecintele si sa le facem fata. Dupa ce furtuna trece, poti sa te apuci sa faci curatenie"
Conform declaratiilor celui mai inalt oficial Fiat Group, economia din SUA va incepe sa creasca din nou in a doua jumatate a anului, urmand ca Europa sa isi revina din socul financiar la sfarsitul anului. "In Europa, ma ingrijoreaza protectionismul national, in special in ceea ce priveste industria, acest lucru putand sa incetineasca procesul de recuperare", afirma Marchionne.
Conform afirmatiilor sefului Fiat, tarile asiatice isi vor reveni din pumni ceva mai repede decat Europa, urmand ca anul viitor sa inceapa reconstructia tuturor pietelor afectate.
via | Automotive News (inreg)
-
thenuts, joi, 26.03.2009 20:43...
Mie mi se pare logic ce zice...partea cu protectionismul national. Cel mai bun exemplu mi se pare programul rabla prin care fiecare isi protejeaza industria proprie nu ? si atunci ceilalti(producatori straini) nu beneficiaza de vanzari(teoretic) deci nu e vanzare deci nu se iese din criza. Asta e doar teoretic pentru ca desi in germania prin programul de stimulare a pietii auto s`a vrut cumpararea a cat mai multor masini germane tot dacia s-a cumparat. Mai mult e teoretic protectionismul asta...decat practic:)
-
Maka, joi, 26.03.2009 21:49Nu e asa simplu
Mai TheNuts, te contrazici . IN ROmania prgramul rabla se confunda cu protectionismul pentru ca atunci cand nu ai bani, cumperi ce e ieftin si intamplator la noi unica masina produsa aici fiind cea mai ieftina (exceptand poate Panda sau surorile 107 si C1 care nu prea sunt de scos din oras) In Germania tot Dacia se vinde in programul acesta ceea ce inseamna ca de fapt acolo nu se face mare protectionism la industria locala; era protectionism daca statul in program iti dadea bani doar pentru o masina produsa in tara respectiva. E adevarat totusi ca nu e in regula sa dai bani pentru industria auto cu ghiotura si sa lasi alte industrii la voia sortii (electronice, IT, imobiliare). Revenind la Marchionne e interesant de aflat daca el doar face declaratii linistitoare ca sa incurajeze managerii si reprezentantii Fiat sa gandeasca pozitiv si sa obtina profitul acela la care spune ca nu renunta sau poate ca vorbeste direct din postura de consultant pe care o are pe undeva in zona bancara in paralel cu postul de la Fiat.
-
thenuts, joi, 26.03.2009 22:13...
Stiu ce zici dar eu ziceam ca in teorie fiecare tara aloca fonduri pentru a se incuraja productia auto din tara lor in mare parte nu ? Nu automarket zicea ca Germania a fost tinta ironiei ca au dat bani pt a se cumpara masinile lor si s`a cumparat logan ? In teorie pt asta se aloca fonduri ca sa cumperi masina in general din tara lor....cam la asta se refera protectionalismul. Dar in practica e adevarat ca stam altfel...vroiam doar sa demonstrez ca teoretic are dreptate
-
Maka, joi, 26.03.2009 22:34Publicitate Fiat?
TheNuts, ai o relatie cu Marchionne asta? parca v-ati cunoaste de undeva la cat de bine conlucrati... Trecand peste eleganta teorie cu cine cui da bani eu observ ca guvernul roman cu "Rabla" si ajutoare de stat continua sa umple buzunarul francezilor prin eforturile sale si sa dea cadou zeci de milioane de euro gratuit "producatorului local" Ford cand ar putea sa nu le dea nimic si de banii astia sa construiasca vreo autostrada, niste spitale sau mai bine, niste scoli pentru ca generatiile viitoare sa nu mai stea la portile altor europeni cu basca in mana la cersit. Marchionne chiar daca stie ceva nu poate el relansa totul iar stirea aceasta ar putea fi rezultatul unei tactici publicitare Fiat de a obtine publicitate cu bani putini. MArchionne nu a rezolvat nici in firma la el inca situatia, d'apoi criza...
-
LauCalin, vineri, 27.03.2009 08:37Fiat
Nu uitati un lucru: la Fiat esre a doua criza in ultimii 6 ani. Atunci situatia a fost mult mai grava pentru ei. Stilo i-a doborat foarte mult. Faptul ca atunci a fost schimbata conducerea a fost un lucru benefic pentru Fiat, astfel ca au scapat usor si elegant de criza aceea iar criza actuala se resimte destul de putin la ei. Fiat este unul din putinii constructori auto care fac fata crizei. Si da, are dreptate cand zice ca lucrurile se vor linisti, mai ales in America. Nu uitati ca Fiat si Crysler vor face masini de mic litraj si cu siguranta se vor vinde mult mai bine, pentru ca americanul s-a "ars" cu SUV-urile lui imense. Si in Europa va fi la fel. Si asa cum se zicea cam acum o luna ca Opel ar trebui sa se alieze cu Fiat pentru a rezista, inclin sa cred ca asta ar fi una din solutii pentru ca nemtii sa treaca de criza. Zicea cineva ca Marchionne zice asta ca sa incurajeze managerii. Pai voi credeti ca sefii de la alte marci le zic la manageri "Mah, e criza. Asta e, ne va lua dracu' pe toti"? Deci in mare masura Marchionne cam are dreptate.
-
Maka, vineri, 27.03.2009 23:28
Da, Fiat a mai fost in criza prin 2002-2003 si a iesit printr-o inginerie financiara prin care a luat 2 miliarde de dolari de la GM. Ar fi fost interesant de vazut in ce directie o lua Fiat fara acesti bani. Nu cred ca Marchione are dreptate mai sus cum aproape nu imi vine sa cred ca el a dat declaratie de mai sus dupa ce azi am citit ca a declarat ca de-abia de acum urmeaza inchiderile de fabrici auto in Europa. Si totul pentru ca nici macar el nu poate garanta ca toate fabricile Fiat vor ramane deschise sau ca nu se vor opera reduceri de angajati. Cand nu mai ai piata si trebuie sa produci mai putin iti trebbuie mai putini angajati si mai putine unitati de productie. Atunci astept sa vad ce declara marii manageri din industria auto.
Citeste si
-
ECONOMIC | luni, 25 iunieDodge Viper - primul exemplar s-a vândut cu 300.000 de dolariDodge a reuşit să vândă primul exemplar Dodge Viper cu suma de 300.000 de dolari. Suma va fi donată unei fundaţii care luptă împotriva cancerului. Citeste tot
-
ECONOMIC | luni, 25 iunieVolkswagen vrea să finalizeze achiziţia Porsche până în 2014Volkswagen a anunţat oficial că vrea să finalizeze preluarea întregului pachet de acţiuni rămas disponibil în cadrul porsche AG: Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 24 maiElveţia: BMW a primit o amendă de 163 de milioane de dolari de la Consiliul ConcurenţeiBMW a primit o amendă de 163 de milioane de dolari de la Comisia Elveţiană a Concurenţei pentru tentativa de blocare a importurilor de modele noi BMW din ţările vecine pentru a-şi susţine reţeaua internă de dealeri. Citeste tot
-
ECONOMIC | marţi, 22 maiBMW este cel mai valoros brand auto din lume, evaluat la 24.62 miliarde de dolariBMW şi Toyota s-au luptat şi anul acesta pentru cel mai valoros brand auto din lume. Germanii au câştigat uşor, bazându-se pe evoluţia bună înregistrată pe piaţa din China. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 16 maiGM sistează investiţiile în publicitate pe Facebook: "Nu e deloc eficient"Chiar dacă cea mai mare reţea de socializare din lume este considerată un loc excelent pentru a aduna clienţi, unele companii reanalizează opţiunile. GM a anunţat azi că sistează investiţiile în reclame pe Facebook. Citeste tot
Cum naiba a ajuns asta sef la FIAT?!?! Ca spune saracu` niste prostii de te doare ochiu` cand citesti. "Protectionism in Europa"?!?!? Daca nu vorbea de America, as fi zis ca stia ca a fost rasa de pe fata pamantului si nu mai conteaza. Dar vorbeste idiotu` cu atata dezinvoltura de relansarea economica a Americii dar nu are habar ca guvernul yankeu a bagat vreo 2000 de miliarde de parale americane in economia nationala din care vreo 70 le-a papat doar industria auto. Asta doar in ultimele 6 luni...Si se pregatesc sa mai bage vreo 1000 de miliarde ca n-a fost de ajuns...In conditiile in care datoria nationala a Americii a depasit in oct 2008 10.000 de miliarde de dolari...