Șeful Ford avertizează: „China ne poate băga în faliment”
Jim Farley, CEO-ul Ford, trage un semnal de alarmă în privința ascensiunii producătorilor de mașini din China. Șeful mărcii americane crede că succesul Chinei poate să ducă la falimentarea mai multor mărci consacrate.
De câțiva ani, mărcile auto chineze au început să devină o obișnuință pe șoselele din țările occidentale. Mașinile electrice din China promit autonomie mare, tehnologii inovatoare și prețuri de achiziție mai mici comparativ cu ceea ce oferă mărcile consacrate precum Ford.
Într-un interviu pentru televiziunea americană CBS, Jim Farley, CEO-ul Ford, a avertizat asupra viitorului sumbru pe care îl pot avea mărcile occidentale dacă nu răspund la ofensiva mărcilor chineze. Farley a comparat industria auto chineză din prezent cu cea japoneză din anii ’80, diferența fiind că actuala industrie chineză funcționează "pe steroizi".
„Ei au suficientă capacitate [de producție] în China cu fabrici existente pentru a servi întreaga piață nord-americană și să ne bage pe toți în faliment”, a declarat Farley. „Japonia nu a avut niciodată așa ceva, așa că asta este un nivel de risc complet diferit pentru industria noastră”, a mai adăugat șeful Ford.
Însuși șeful mărcii americane a dezvăluit că deține în prezent un exemplar Xiaomi SU7 pe care îl conduce zilnic. Farley spune despre modelul chinez că este de „calitate înaltă” și că oferă o „experiență digitală grozavă”. „Mașinile electrice chineze sunt competiția, iar pentru a-i bate, trebuie să-i cunoști”, spune Jim Farley.
Venirea pe piață a mașinilor electrice chineze i-a încurajat pe cei de la Ford să traseze un nou plan de lansare a unor mașini electrice mai mici și mai accesibile. Mai devreme în acest an, Ovalul Albastru a dezvăluit un plan de a lansa o nouă camionetă electrică accesibilă, care promite un preț de pornire de 30.000 de dolari.
Tot mai devreme în acest an, același Jim Farley a spus că „tehnologia din interiorul mașinilor chineze este superioară” și că „toți producătorii sunt într-o competiție cu China la nivel global, nu doar în segmentul mașinilor electrice.”
via Motor1





De la începutul anului, acest CEO tot spune asta, deține un Xiaomi, de ce nu un Ford, îl plătește Xiaomi ?