Șeful Ford: "Nu mai vrem să producem mașini plictisitoare"

Publicat vineri, 27.09.2024 12:00 de Alexandru Monenciu

Ford vrea să-și revitalizeze gama de modele și vrea să renunțe la mașinile "plictisitoare". Declarația îi aparține lui Jim Farley, șeful constructorului american de automobile.

Vânzările americanilor de la Ford, în Europa, nu sunt tocmai cele mai bune. În intervalul ianuarie-iunie 2024, vânzările au scăzut cu 16.9% în UE, EFTA și Marea Britanie, iar cota de piață a mărcii a scăzut de la 4.1 la 3.3%.

În ciuda acestor performanțe negative, Ford a renunțat deja la modele ca Fiesta și Mondeo, iar Focus urmează să fie pensionat în 2025. Cu alte cuvinte, modele care i-au adus foarte mulți clienți.

Există, însă, și o explicație pentru această strategie, explicată chiar de șeful mărcii din Dearborn, Jim Farley. Într-un interviu pentru presa britanică, Farley a precizat că "vrem să ieșim din afacerea mașinilor plictisitoare și să intrăm în afacerea vehiculelor emblematice."

Cu alte cuvinte, Ford intenționează să se concentreze pe modele ca Explorer și Capri, ambele bazate pe arhitectura MEB de la Volkswagen. De asemenea, modelul Puma urmează să primească și el o versiune cu zero emisii.

Tot în categoria modelelor emblematice intră Bronco, Mustang și Raptor. Astfel, Ford va investi mai mult capital în aceste modele, iar noul Mustang GTD este exemplul perfect.

La fel ca mulți alți producători de automobile, Ford s-a răzgândit în ceea ce privește strategia de electrificare a mărcii, astfel că nu va mai deveni o marcă pur electrică din 2030.

via Motor1

  • Matei, vineri, 27.09.2024 12:55

    Traducere: se concertează pe modele cu rata de profit mai mare. Focus și mai ales Fiesta erau pâinea și untul în Europa, dar cu margini de profit mici. Oamenii vor sa vândă mai puțin dar cu profit mai mare. Succes!

  • dan_grc, vineri, 27.09.2024 14:01

    În acest sens au lansat noul Capri pe platformă de VW, cu aspect de cross-over, foarte original și deloc banal .

  • mda, vineri, 27.09.2024 14:11

    Nu plictiseala era marea lor problema. Cand o sa-l auzim pe seful Ford zicand "Nu mai vrem să producem masini stricacioase"??

  • Andriu, vineri, 27.09.2024 15:50

    Cam slaba explicatia cu "vrem sa producem modele emplematice". Puteau face asta si daca nu eliminau cele 3 modele din gama. Nu mai locuiesc in Ro de multi ani, dar tin minte ca o buna parte din Fordurile din circulatie erau exact acele 3 modele. In America de Nord au facut la fel, au eliminat sedanurile, concentrandu-se doar pe SUV si pick-up trucks si le vand ca pita calda. Nu stiu in Ro/Europa cum sta treaba, dar presupun ca e similar daca si-au permis sa se scape de sedanuri.

  • GicaContra, sâmbătă, 28.09.2024 12:19

    Europa nu este America Poate că SUV-rile se vor vinde cat de cat.Poate și ceva camionete.Dar nu la nivelul la care visează botaniști de la Ford.Ideia de a renunța la compacte mie personal mi se pare proasta.Nu pe toată lumea o dau bani afara din casa să cumpere ditamai hărăbaia!Sau poate nici nu le este de folos.Noroc cu asiatici care nu sunt atâta de bătuți în cap și mai fac și mașini care se adresează oamenilor cu venituri ceva mai mici Oricum, pe cine da bani afara din casa nu se va repezi sa cumpere alte mărci!

  • xxx, luni, 30.09.2024 09:00

    este tarziu, au pierdut Europa!