Șeful Grupului Renault confirmă discuțiile cu Volkswagen: front comun împotriva chinezilor
Luca de Meo, șeful Grupului Renault, a confirmat negocierile avute cu rivalii de la Volkswagen. Șeful grupului francez a menționat faptul că și-ar dori să creeze un fel de Airbus al industriei auto europene în lupta împotriva chinezilor.
În cadrul unei conferințe susținute la Salonul Auto de la Geneva, Luca de Meo, șeful Grupului Renault, a confirmat că a purtat mai multe discuții cu Grupul Volkswagen în încercarea de a crea un front comun împotriva producătorilor chinezi. De Meo sugerează că mărcile auto europene ar trebui să colaboreze mai mult între ele pentru a produce mașini mai accesibile, inclusiv cu privire la cele electrice.
Un asemenea parteneriat ar putea crea un fel de Airbus al industriei auto europene. Luca de Meo mai spune că cea mai mare provocare pentru industria auto europeană este înființarea unui lanț valoric care să includă baterii, motoare și sisteme electronice produse și aprovizionate în Europa. El a dat ca exemplu cooperarea dintre mărcile Peugeot, Citroen și Toyota în anii 2000 pentru lansarea unei mașini de oraș, dar și parteneriatul dintre Alfa Romeo, Lancia, Fiat și Saab pentru utilizarea unei platforme comune.
Cu privire la negocierile cu Volkswagen, de Meo susține că acestea sunt „bune”. Cu toate acestea, șeful Renault este deschis la negocieri și cu alte mărci. „Sunt deschis oricui vrea să se implice. Am capacitate de producție. Am platforma. Știu cum să o fac”, a declarat Luca de Meo.
În încheiere, șeful Grupului Renault, care este și președintele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, a insistat asupra unui ritm mai rapid de dezvoltare pentru a face față mărcilor chineze. „Viteza este importantă în fața chinezilor. Ne aflăm într-o lume incertă. În trecut, mașinile cu motoare termice, puteai să anticipezi ce va urma. Acum, dacă îți sunt necesari 4 sau 5 ani pentru a reacționa, este prea târziu”, a declarat de Meo.
via Economica
-
Catalin, vineri, 01.03.2024 17:31
Nu îți voi cumpăra masina electrică, asta e clar / non voglio comprare la tua auto elettrica / je ne veux pas acheter ta voiture electrique
-
parere, vineri, 01.03.2024 17:51
Eu voi cumpara doar masini chinezesti, exclus europene sau americane.
-
EuropausInterruptus, vineri, 01.03.2024 18:46
Vor discuta și vor analiza până vor ajunge la soluția... impunerii de taxe vamale.
-
Ion, vineri, 01.03.2024 19:51
Le-as propune sa puna osul la treaba, inloc sa se lamenteze atat. Toata lumea a apreciat 5-ul proaspat lansat, hai cu el la vanzare, ce rahat asteapta?? Boss-ul are timp de vaicareli, de munca nu-i prea arde..
-
Hahaion, vineri, 01.03.2024 19:58
Lumea trebuie să pună banu' jos. Trotinetiștii care apreciază poze pe net au valoare zero. Asta spune și de Meo, un front, o constrângere, o pedeapsă, așa nu se mai poate!
-
dan_grc, vineri, 01.03.2024 22:36
Taxele vamale pentru mărcile chinezești, dacă vor fi , poate preventiv, vânzările în Europa nu sunt nici pe departe pe măsura isteriei și promovării, au vânzări foarte bune în China, cu prețuri joase pentru că subvenții generoase, cei care laudă toată ziua China, sa se uite la vânzările globale . Nu în ultimul rând, prețurile pentru Europa, nu identific nicio marcă ieftina , în afară de MG, cu care toată presa mă înnebunește de câteva luni, în rest sunt ceva mai ieftine ca cele occidentale, dar în niciun caz mult mai ieftine, așa cum se încearcă promovarea .
-
Banditos, vineri, 01.03.2024 23:47
@EuropausInterruptus informeaza-te ca nu e greu. Au facut-o francezii si au luat-o in barba de la chineji. concret, pentru francezi piata chineza e excelenta pentru coniacurile lor, iar productia lor anuala se duce majoritar in China. Cand s-au cocosit francezii cu niste taxe de import pac la razboiu' si chinezii, la coniac. inteleg ca, in subconstient, ciac noris inca e pe baricade dar biznisurile astea nu se fac batand cu pumnul in masa. Sau bagam o taxa vamala colo ca pica'n dos chinejii si deabia pe Luna isi vor mai vinde aspiratoarele.
-
Trilulilu, sâmbătă, 02.03.2024 00:56
Pârliții de europeni au scuipat pe resursele ieftine din Rusia punându-și bazele în înlocuirea lui Putin, la sfatul americanilor. Acum s-au trezit că n-au nicio șansă să mai fie competitivi nici măcar la ei acasă. De asemenea, dacă chinezii le dau un șut în dos prin china, intră toți în faliment.
-
Clique, sâmbătă, 02.03.2024 20:07
Pot să facă ce front comun vor, nu pot să-i țină departe pentru mult timp. Europenii și-au făcut-o cu mâna lor, prețuri din ce în ce mai mari, garanție din ce în ce mai puțină, fiabilitate cu semnul întrebării. Acum începe să se întoarcă roata
-
@trilulilu, duminică, 03.03.2024 07:23
tratraURSS! Tu esti? putinel, Europa s-a desprins cu succes de santajul jegos al kgb-istului frustrat de la kremlin. putlerica alias krakanel. Iar chinezii nu vor produce decat chinezarii. Intotdeauna. Competitivitate nu inseamna ieftineala, poate prin tarile asiatice subdezvoltate, Africa, etc. Criminalii de la kremlin au pierdut piata europeana si acum se cearta cu India care le da in schimbul rsurselor ieftine rupii. ha ha ha. Doare nu?
-
Banditos, duminică, 03.03.2024 07:42
Eu credeam ca @trilulilu ori e un ignorant ori un trol infect. Pare-se ca trompele kremlinului au ajuns si pe site-urile auto. Ce nu fac idiotii utili pentru a rostogoli propaganda lui Phootin!?
-
Kap, duminică, 03.03.2024 13:47
Cu propaganda ai dreptate, în ultima vreme pare că aurarii au ordin să-mprăștie cât mai multe comentarii având ca pseudonim ori numele lor cel mai greu, ori ceva șef de galerie. Promovare cu orice preț, doar vin alegerile...
-
Trilulilu, luni, 04.03.2024 10:38
Pentru ultimii naivi care mi-au răspuns: 1. Europa s-a desprins așa de bine că plătește de-i sar ochii pentru orice fel de energie disponibilă, lucru care duce la falimentul a mii de firme de pe continent, în special cele ce produc bunuri sau materiale. UK a închis cel mai vechi, dar și ultimul combinat de producere a fierului. Urmează toți cei care produc îngrășăminte, vopseluri etc, din cauza prețurilor enorme la gaz și alți combustibili. Acccesul la materii de bază: minereuri, lemn etc la un preț decent e papa 2. Rusia a devenit economia nr 1 în Europa, a înlocuit producătorii externi de mașini și alte cele cu cei locali sau investitori din China. Piața lor s-a diversificat și extins în toată lumea, comparativ cu ce aveau acum câțiva ani, de aceea sunt peste 30 de țări ce vor să adere la BRICS, deci fără dolari, că tot pomeniți de rupii. Cum zicea și Borell deunăzi, influența vestului asupra lumii a apus. Franța își ia șuturi în dos grav prin africa, UK doar ce i-a fost reziliat accesul la pescuit în zonele norfice ale Rusiei etc. P.S. pentru amețiți și amețite, le recomand să mai citească și să se mai informeze și din alte surse decât protv și alți papagali provestici.
-
@Trilulilu, luni, 04.03.2024 11:04
noi ca europeni, parliti cum suntem, dar cu coloana vertebrala, pe resursele ieftine ale rusiei nu doar ca am scuipat, dar ne aruncam si toate dejectiile si blestemele, sa moara inecati in ele si in propriul rahat, o latrina de tara, un popor abrutizat, needucat si needucabil, cu oameni marunti nedemni de respect, grobieni la fel ca babuinul care ii manevreaza pe toti. cei in care mai palpaie un dram de umanism au fugit din cosmarul ala numit rusia. iar tu perfidule, imbibat de propaganda sovietica, ne sugerezi ca vaaai ce-am pierdut renuntand la resursele primitivilor. afla ca ne e mult mult mai bine asa, am rupt-o definitiv cu ei pe petrol si sper cat de curand sa renuntam si la gazele lor basinoase, nu merita sa cumperi de la salbaticii aia nici macar un nasture, absolut nimic. ni se falfaie cu gratie de resursele lor, europa de elibereaza de dependente si isi creaza premisele de a se asigura energetic din regenerabile (eolian, solar, hidro) sau nuclear. da, industria are nevoie de energie, dar energie nu inseamna doar comustibili, iar apoi, energia nu e totul, mai sunt si niste chestii neglijabile precum educatie, productivitate, tehnologie, cercetare capitole la care rusii sug pixu. eu, un simplu european parlit dintr-o tara parlita, iti spun sincer ca ma simt parca un pic mai mandru ca fac parte din familia asta parlita dar unita, a europei. nu conteaza ca poate momentan platim mai mult pe resurse, cel mai mult conteaza ca nu ne vindem demnitatea si valorile pe un pumn de bani.
-
dan_grc, luni, 04.03.2024 11:10
Amice, mai lasa discursurile lui Putin, Rusia nu este nicio primă economie în Europa, iar singura țară care a beneficiat de resurse ieftine a fost Germania, ce treabă are UK, ca n-aveau gaze rusești, acolo sunt alte probleme pentru ca Brexit .
-
f, luni, 04.03.2024 16:28
Hai ca in SUA guvernul ancheteaza posibile brese de securitate ale masinilor chinezesti care inregistreaza informatii cu camerele de bord. Se pare ca de soarta Huawei or sa aibe parte si firmele chinezesti daca Unchiul Sam ne zice ca nu ne trebuie chinezesti. https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-26947514-china-declara-profund-ingrijorata-ancheta-sua-privind-importurile-masini-chinezesti.htm
-
Banditos, marţi, 05.03.2024 11:22
@f Utilizarea camerelor de bord ca si metode de spionaj e reciproca. Acum cativa ani, PCC-ul acuza guvernul SUA de spionaj executat de masinile Tesla fabricate si importate in China. Concluzie...isi trag la gioale ca intre smecherii cartierului.
-
ds, marţi, 05.03.2024 12:33
Medvedev tu ești? Trebuie să fii plecat cu pluta rău de tot să zici că "Rusia a devenit economia nr 1 în Europa".
-
Banditos, marţi, 05.03.2024 22:23
@Trilulilu Puiule tu traiesti intr-o lume paralela.
Citeste si
-
GENERAL | marţi, 26 noiembrieMercedes-Benz W196 R, primul monopost de Formula 1 al mărcii, scos la vânzarePrimul monopost de Formula 1 al celor de la Mercedes-Benz este scos la vânzare. Mașina cu care Juan Manuel Fangio a câștigat două titluri mondiale în anii 50 are o valoare estimată la 50 de milioane euro. Citeste tot
-
GENERAL | vineri, 22 noiembrieNorthvolt, producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice, a cerut intrarea în falimentProducătorul suedez de baterii pentru mașini electrice Northvolt, cel mai mare astfel de producător din Europa, a depus oficial actele pentru intrarea în faliment. Compania va fi restructurată până în primul trimestru al anului viitor. Citeste tot
-
GENERAL | miercuri, 20 noiembrieAston Martin Valkyrie, record la Silverstone pentru cea mai rapidă mașină de serieAston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 19 noiembrieHyundai va avea un CEO nou: Jose Munoz este șeful filialei Hyundai din America de NordHyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. Citeste tot
-
GENERAL | luni, 18 noiembrieUE și China, aproape de un acord asupra taxelor pentru mașinile electrice, potrivit presei chinezeUniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. Citeste tot
De Meo sugerează că mărcile auto europene ar trebui să colaboreze mai mult între ele// daca nu exista si vointa spre actiune rapida, cu sugestia vor ramane, dar nu vor agoniza prea mult, ca in cativa ani vor fi morti si ingropati si odata cu ei si o buna parte din economia continentului. sper totusi sa ma insel // in vreme ce in China, producatorii au primit deja ORDINUL de la partid sa se asocieze pentru a accelera dezvoltarea bateriilor SSB si imediat acum in februarie au si format o alianta numita CASIP, ce include nume grele, precum BYD si CATL. ma tem ca e deja prea tarziu sa le mai putem opri astora anuntata dominatie, la fel cum s-a intamplat si pe piata telefoanelor sau a televizoarelor, dar cum am zis, sper sa ma insel.//