Șeful Lamborghini: Combustibilii sintetici pot fi colacul de salvare al motoarelor termice
Combustibilii sintetici ar putea fi o alternativă la sistemele de propulsie pur electrice, este de părere șeful constructorului italian de automobile, Stephan Wilkelmann.
Marii producători de automobile trebuie să renunțe la motoarele pe benzină și diesel până în 2035, în Europa, în urma deciziei Parlamentului European.
Constructorii "mici", ca Lamborghini, au un an în plus, după cum susține șeful companiei, Stephan Winkelmann. Asta înseamnă că marca din Sant'Agata Bolognese se mai poate, încă, bucura de motoarele V12 și V10.
Motoarele termice ar putea fi, însă, salvate de combustibilii sintetici, este de părere același Winkelmann. Desigur, legislația actuală ar trebui schimbată pentru a le permite să câștige teren în fața avalanșei de investiții făcute în sistemele electrice și electrificate de propulsie.
Dacă acest lucru nu se va întâmpla, și combustibilii sintetici rămân doar o alternativă teoretică, Winkelmann susține că Lamborghini va deveni o marcă pur electrică în primii ani ai deceniului următor.
Primul model cu zero emisii al companiei va fi lansat în 2028. Până atunci, o versiune plug-in hybrid a lui Urus ar putea fi prezentată până la finalul acestui an.
via Tech Crunch
-
Kap, joi, 04.08.2022 11:29
Dar din curentul ăla generat cu muuuult cărbune nu ”iasă” noxe? Acel mult clamat ”zero emisii” merge deturnat ”la țeavă” pentru electrocare dar pentru benzinare cu sintetic nu? Mare mai e ipocrizia!
-
X-zibit, joi, 04.08.2022 12:34
@Kap patrat Te-ai gasit tu alt expert in productia de electricitate. Daca v-as intreba ce studii aveti ne-am rasturna de ras pe aici ca la DOD show. Curentul se produce si din surse regenerabile in special in tarile avansate. In Romania 30% este produsa din carbune, ca de restul tarilor nu ma doare capul. Rabla ta consuma ulei, piese, carburant plus poluarea rezultata din logistica pentru aceste lucruri si care se duce direct in plamanii nostrii. Sa nu mai zic de ipocrizia de a vorbi de emisiile CO2 produse de reteaua electrica cand voi umblati cu dieseluri fabricate inainte de anii 2000 cu DPF scos.... Tu ai habar macar din ce este produs acest sintetic? Dupa capul tau din apa de ploaie si soare. Stii din ce se face o parte din acest sintetic macar? Din carbune prietene! https://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_fuel#/media/File:Indirect_conversion_synthetic_fuels_processes.jpg Masina electrica este total superioara in orase si pe distante medii fata de carutele voastre care 70% sunt sub Euro 4. Ce vibratii inutile ale atmosferei produceti pe gura sunt doar minciuni si fabulatii....
-
Mircea Badea, joi, 04.08.2022 13:13
in primul rand zero trebuie sa fie chiar zero! si 2. carbunele e foarte putin folosit in europa si va disparea de tot in curand, pe cand astia sintetici ii vor pt viitor, cand vom avea deja energie verde aproape de 100%.
-
Kap, joi, 04.08.2022 15:09
Vă deranjează adevărul așa-i? Mă bucur că ați aflat sursa curentului în România, Europa era avansată-n 2020? ”In 2020, the energy mix in the EU [...]: petroleum products (including crude oil) (35 %), natural gas (24 %), renewable energy (17 %), nuclear energy (13 %) and solid fossil fuels (12 %).[...] More than half of energy available in Estonia (53 %) and 41 % in Poland comes from solid fossil fuels.” https://ec.europa.eu/eurostat/cache/infographs/energy/bloc-2a.html După ce gazul rusesc a-nceput să fâsâie, sunt curios cât cărbune arde Germania în 2022. Acum că ne-am lămurit cu energia electrică cea curată (17% regenerabile în Europa, da?) să ne uităm și la combustibilii sintetici. S-a găsit glumețul să dea căutare pe wiki și vine ca argument cu tentativele germanilor de la 1913, cam de când au dat chix aceleași mașini electrice lăudate acum. A propos de habarnism cras, în articol e vorba de Lamborghini, firmă deținută de VAG, care ce să vezi ce proiect are. https://www.autocar.co.uk/car-news/business-environment-and-energy/porsche-breaks-ground-synthetic-fuel-plant-chile Și mai sunt și alte căi de a obține combustibil sintetic mai curat decât curentul actual: https://www.reuters.com/business/sustainable-business/tokyo-gas-begins-synthetic-methane-trial-using-green-hydrogen-2022-06-24/ https://www.austrade.gov.au/news/media-releases/australia-delivers-on-green-hydrogen Până una alt singura fabulație e curentul curat, mai ales în Europa. Și da, în oraș electrica e cea mai potrivită. Dacă are șine, captator și scrie STB pe ea.
-
X-zibit, joi, 04.08.2022 17:09
@Kap Ca sa iti demonstrez cat de tare dai in gropi de facut gramada ce esti tocmai din articolele de reviste pe care le dai. Deci atat de eco friendly este acest plant ca il fac in Chile si nu in Europa :)) Nu te mai intreb de energia electrica consumata si costurile de productie sau transport. Nu te mai intreb de fiabilitatea motoarelor pe acest tip de carburant si costurile de mentenanta. "Și mai sunt și alte căi de a obține combustibil sintetic mai curat decât curentul actual" Ia auzi, metanul ala care elimina gaze de sera, il scoatem din sobe si centrale dar il bagam in motoare sa aiba ce afuma gazarii in continuare. Ce faci cand iti bubuie butelia de metan in caz de accident? Tu le stii pe toate ca romanu, din articole de reviste cu masini, care primesc bani de la astia cu industria auto ce pana acuma a vandut afumatoare diesel cu milioanele si au manarit testele de poluare. Este ca si cum te-ai baza pe Buhnici sa fie impartial cand vine vorba de facut review-uri la chinezarii in special marca Huawei. "Și da, în oraș electrica e cea mai potrivită." Ce sa zici si tu acuma, ai ramas fara articole inteligente :)) Dar explica-ne si noua de ce dieselu este bun in oras? In special iarna? Stii macar diferenta intre common rail si pompe duze si cum este afectat de functionarea numai la rece? Stii ce se intampla cu filtrul de particule? Uite aici inginere articol. Sau astia mint acum? https://www.theguardian.com/business/2021/mar/01/fossil-fuel-cars-make-hundreds-of-times-more-waste-than-electric-cars https://www.globalcitizen.org/en/content/electric-cars-comparison-fossil-fuels-transport/ https://saxton.org/EV/efficiency.php There are two interesting things to consider when evaluating the efficiency of a vehicle: energy efficiency and emissions. An electric vehicle (EV) starts with a huge advantage over an internal combustion engine (ICE) vehicle: ICE vehicles generally run at about 20% efficiency, meaning that 80% of the energy content of their fuel is wasted, versus EVs which put about 80% of their input energy into turning the wheels.
-
Kap, joi, 04.08.2022 19:18
Uzina Haru Oni, ”plantă” agramată, e un proiect pilot și se realizează unde are condiții favorabile. ”The purpose of the Haru Oni project is to use Chile's strong winds in the Magallanes region to generate climate-neutral fuel. Due to the excellent wind conditions and the resulting low cost of electricity, Chile has very high potential for the production, export and local use of green hydrogen, compared in an international context.” Iar în Japonia se vorbește de metan sintetic, nu ”metanul ala care elimina gaze de sera”. ”Methanation converts hydrogen and carbon dioxide (CO2) into synthetic methane, an alternative for the main component in natural gas. [...] It plans to install a water electrolysis device from Britain's ITM Power (ITM.L) and use renewable-based hydrogen to produce synthetic methane by March.” Se pare că nici articolele simple nu mai sunt așa de ușor de priceput pentru unii chiar dacă au impresia că romgleza îi ajută. Dar am înțeles, scopul e cât mai multă gălăgie, care să acopere orice glas care cutează să nu laude inutilitățile astea cu baterii.
-
X-zibit, joi, 04.08.2022 23:09
Prietene eu cred ca tragi orea mult metan pe nas de visezi tu ca sinteticele astea sunt viitorul. M-ai spart cu vanturile din Chile
-
ignis, vineri, 05.08.2022 01:09
"Combustibilul sintetic este identic cu cel produs prin rafinare din petrol, dar folosește un proces de producție cu bilanț de carbon neutru." Adică produci tot hidrocarburi care la ardere dau CO2 și apă, deci care e șmecheria? Ce e aia "bilanț de carbon neutru"? Am citit despre "cobustibilii sintetici" imaginați de Porsche, dar nu am văzut nicăieri din ce sunt formați și cum se produc. Sunt inginer chimist și știu despre ce vorbesc. Am mai bătut câmpii pe aici depre procesul de ardere, de unde vine energia în reacția de oxidare (din molecula de oxigen), indiferent ce se arde: cărbune, benzină, hidrogen, hidrazină, alcool, glucoză. Singurul "combustibil sintetic" care la ardere nu poluează și nu produce efect de seră este hidrogenul. ATÂT. Deci din ce sunt formați "combustibilii sintetici"?
-
Mircea Badea, vineri, 05.08.2022 01:18
wow, deci consumi energie sa obtii hidrogenul, pe urma consumi alta energie sa-l transformi in metan...plus alte energii sa-l transporti...si pe urma imputi atmosfera cand il arzi, cu co2 din el plus noxe. toate la geamul tau! asa ceva...noaptea energiei.
-
Seriff, vineri, 05.08.2022 09:02
@Mircea Badea, la fabricarea de troace electrice nu se polueaza? La fabricarea de baterii nu se polueaza? La obtinerea curentului din carbune, ca din surse verzi nu obtine nimeni, nu se polueaza? Ce e ECO la electrice? ABSOLUT NIMIC
-
Mike, sâmbătă, 06.08.2022 09:30
Ideea e de a extrage CO2 din atmosferă şi a combina cu apă pentru a face hidrocarburi. Ideea e interesantă, fezabilă dar cu costuri de 10-100 ori mai mari decât benzina actuală. Şi aceste costuri nu pot să fie reduse în viitor. Cam asta e problema.
-
Mike, sâmbătă, 06.08.2022 09:33
Cu alte cuvinte este carbon neutru dar costurile reale sunt prohibitive Mai ieftin, fezabil ar fi să folosească ulei vegetal şi motoare diesel modificate.
-
alex_cu_a_mic, marţi, 09.08.2022 14:42
@Mike Dada, asta-i tot ce-si doresc bogatii cu V12 de 2-300k, sa faca plinu la mec cu uleiul de la cartofi prajiti.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
cum adica emisii zero? nu iasa tot co2 si alte noxe din sinteticul ala?