Şeful Nissan: "Ne pregătim pentru mulţi ani mediocri în Europa"
Carlos Ghosn, şeful Alianţei Renault-Nissan, a declarat că se aşteaptă ca piaţa din Europa să sufere o cădere dezastruoasă, dar susţine că nu se va ajunge la colaps.
Carlos Ghosn, CEO-ul Renault Nissan, a declarat recent că se aşteaptă ca piaţa din Europa să necesite numeroşi ani pentru a-şi reveni din situaţia actuală, anunţă Automotive News. Ghosn a declarat că Nissan se "pregăteşte pentru mai mulţi ani mediocri" pe piaţa din Europa, cu toate că brazilianul spune că
Vânzările de automobile noi pe piaţa din Europa au atins cel mai scăzut nivel din ultimii 17 ani, iar situaţia nu prezintă semne favorabile în viitorul apropiat. Consultanţii de la AlixPartners estimează că piaţa auto din Europa nu va atinge nivelul pe care îl avea înaintea crizei financiare în decursul actualului deceniu, deoarece instabilitatea euro şi şomajul ridicat pe mai multe pieţe subminează încrederea consumatorilor şi dorinţa acestora de a cumpăra automobile noi.
Estimările celor de la AlixPartners spun că Europa de Vest va avea o scădere a cererii în următorul an, fiind preconizată o scădere de un milion de unităţi. Astfel, cei de la AlixPartners se aşteaptă la 13.5 milioane de unităţi vândute în 2013, cu 3.3 milioane unităţi sub pragul atins în 2007. Cei de la Nissan vor încerca să facă faţă acestor probleme prin reducerea capacităţii la nivelul cererii şi prin atacarea noilor segmente de piaţă.
Via AutomotiveNews (înreg.)
-
MVA82, joi, 13.09.2012 19:15
@Mitica daca ai fi urmarit evolutia pietei auto si daca ai fi citit articolul si declaratiile lui Carlos Ghosn de-a lungul timpului, ai fi realizat ca omul stie ce vorbeste... de fapt e unul dintre cei mai respectati si mai influenti oameni din industria auto. El chiar are abilitatea de a analiza si de a pune in balanta nevoile pe termen scurt si termen lung. Nu e vba numai de Renault sau Nissan. Cand face declaratii, Ghosn se raporteaza la situatia generala a pietei (sunt n articole/ inregistrari cu opiniile lui). Si oricat de multe inventeaza niste neica nimeni ca tine, nu i se pot nega realizarile: a readus profitabilitatea marcilor, a iesit cu produse atractive, tehnologii moderne etc. Nissan e o marca puternica cu volume si realizari impresionante pe mai toate pietele care conteaza. Pentru Europa, Nissan are cea mai extinsa gama 4x4, fiecare masina avand o personalitate distincta. Vine cu Nissan GT-R - o masina ce sfideaza legile fizicii, Patrol - un offroader mai apreciat ca Land Cruiser V8 (arabii stiu cel mai bine). Tot Nissan inlocuieste taxiurile emblematice din New York si LONDRA. Un alt capitol e Nissan Leaf - prima masina electrica de masa ce a luat cele mai importante premii din industria auto. Deltawing, Pivo3, hibrizi inovatori... Lista inovatiilor Nissan poate continua la nesfarsit... Nici Renault n-o duce rau. Sta mult mai bine ca PSA. A scos motorizari noi cu semnatura renault f1 engineering si un Clio 4 absolut senzational... PS: mai invata copilu'
-
ScorpyonVAG, joi, 13.09.2012 20:24
Nissan ofera niste masini destul de slabe. Doar Quashquaiul este un model reusit. GT-R-ul dar se vinde la scara redusa. In rest nu mai este ce a fost. Doar daca va uitati la noul Patrol, o sa vedeti ce penibil este comparativ cu vechile Patrol din 90-05.
-
LauCalin, joi, 13.09.2012 22:34
Vanzarile slabe ale lui Nissan in Europa nu se datoreaza nici tehnicii (mediocre in opinia unora) si nici modelelor oferite. Pentru ca ce ofera Nissan totusi nu poti sa spui ca este o teapa, fie ca e vorba de Micra sau in niciun caz de GT-R. Problema, daca se poate spune asa, este ca Renault si Nissan in Europa isi au impartite sferele de dezvoltare. Cu alte cuvinte unde Renault se vinde foarte bine, Nissan are vanzari mediocre. Cel mai bun exemplu, Romania. E drept ca sunt cateva segmente unde Nissan vinde bine, insa nu e suficient pentru ca sunt putine si segmenetel respective se cauta putin. Referitor la ce spunea Mitica, nu te poti debarasa de niste lucruri pe care piata le cere, gen motoare de mic litraj si supraalimentate. Este un tred care prinde si pe "praful" asta este foarte profitabil. Deci faptul ca Renault s-a adaptat este un lucru bun. Oricum renault are avantajele lui clare, gen unul dintre cele mai bune rapoturi pret/calitate/dotari de pe piata. Iar designul este unul diferit si placut. Cel putin mie mi se pare ca Renault are propria identitate si asta e din nou un lucru foarte bun. Nu cred insa ca Renault va avea probleme cu vanzarile in urmatorii ani. Daca au putut sa faca fata crizei pana acum, eu unu' cred ca va reusi si de acum inainte. Dar daca vor sa sfideze criza, sa-i intrebe pe cei de la VAG cum au reusit sa fie printre putinii pe plus in timpul crizei (hai, ca am fost cam rautacios).
-
Mihai, joi, 13.09.2012 22:38
pai numai privind Megane si Micra, tot ce spune nenea Ghosn devine clar. Si noul Clio, o masina cu mai multe ondulatii in design decat o inghetata care se topeste, nu stiu pe cati va tenta sa renunte la a cumpara solidul si respectabilul Polo. Poate cateva cupluri tinere vor agrea Clioul topit, mamele tinere.
-
observator, joi, 13.09.2012 23:41
1.se scrie Qashqai, nu Quashquai 2.scorpyonVAG sa-mi spui si mie unde ai vazut tu ultimul Patrol. Eu am vazut teste comparative la rusi si la arabi si se tinea foarte bine. 3.metaforicul si eternul poet Mihai ma face sa rad
-
Realitatea zilei, joi, 13.09.2012 23:58
Juke e un succes de piata. Toti vor sa-l imite.
-
AndreiRN, vineri, 14.09.2012 01:17
Unde dai si unde crapa. El vb de piata in general si se bazeasa pe faptu ca nu mai sunt banii ca inainte si vor fi si mai putini in viitor. Sa furat prea mult si acuma trebuiesc restituiti.
-
ScorpyonVAG, vineri, 14.09.2012 10:04
@observatorul zilei: arata urat fata de generatiile anterioare. M-am uitat la multe imagini.
-
Giga Motors, vineri, 14.09.2012 12:21
AndreiRN, tu esti cel mai precis in estimari, dar o idee precum cea relevata de ultima ta fraza am vrut s-o dezvolt mai agresiv de curand si AM m-a radiat imediat.......Apropo, AM, macar imi poti restitui fidel textul ?? Stergi, dar nu te intrebi ca poate am depus o munca si de gandire, si de scriere......Ma rog, critica nu este permisa in democratie. Minunata noastra democratie, in care libertatea cuvantului este foaaaaaarte garantata.
-
AndreiRN, vineri, 14.09.2012 18:44
Democratia nu se aplica la entitatile particulare deoarece nu este ceva dorit de conducatori/dictatori ci ce va fortat din afara. Daca ar fi dupa cei care conduc in romania ar fi o dictatura pura.
-
ccp, sâmbătă, 15.09.2012 17:15
ha ha sa le multumeasca printre altora si prietenilor lor petrolisti...ii urez sefului de la nissan sa construiasca cit mai repede un model electric (bineinteles la un pret rezon si autonomie decenta) cu care sa ma duc la PETROM in benzinarie si sa-l plimb pe acolo...si cind o iesi sefa de la petrom sa ma intrebe cu ce alimentez sa-i raspund triumfator ... madam caut o priza!!!!!!....si sa faca madama atac de cord
-
4all, marţi, 09.10.2012 22:48
Carlos Ghosn e un vizionar. http://www.automarket.ro/stiri/constructorii-auto-se-adapteaza-cererii-in-scadere-peugeot-reduce-47193.html
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Cam asta se intampla pentru Renault-Nissan, si-au facut-o cu mana lor. Renault isi revine la capitolul design dar parca lipseste ceva. Au nevoie de masini care sa concureze de la egal la egal cu concurenta, au nevoie de preturi bune, de dotari alese bine pentru fiecare versiune de echipare dar si de niste motoare mai speciale dar ultima parte nu se va intampla. Renunta la motoarele ok pe injectie si trec pe dezastre mecanice pe turbina si dopate cu CP. Nu mi se pare normal sa ii copieze pe VW, sa incerce sa le fure din clienti fiindca un client VW e prea spalat pe creier sa mai fie constient de alte firme in afara de grupul VAG. Renault isi face clientela lui, prin oferte bune. Poate isi revin. Cat despre Nissan, se tot plang de vanzari cand tot ce produc sunt masini din ce in ce mai anoste, care nu sunt destul de bune pentru a face fata concurentei si oricum nu au modele pentru clasele cele mai vandute. Micra si Note sunt cu mult sub concurenta, compacte nu prea exista, apoi avem Qushqushul care este un SUV jalnic, Juke care este si mai jalnic si strict pentru pitzipoanca cu bani, offroadere mari, care nu sunt cumparate in masa si apoi GT-R-ul care nici el nu este cumparat in masa.