Șeful Stellanits atenționează cu privire la riscul închiderii unor fabrici din Europa, din cauza concurenței din China
Carlos Tavares, directorul executiv Stellantis a declarat că decizia Uniunii Europene de a impune taxe vamale asupra vehiculelor electrice fabricate în China este de așteptat să accelereze închiderea uzinelor din Europa.
Acesta a avertizat că aceste tarife ar putea determina producătorii auto chinezi să înființeze uzine în Europa, ceea ce ar agrava problema supracapacității pentru producătorii locali. Pe măsură ce tarifele intră în vigoare, guvernele europene încearcă să atragă producători auto asiatici.
Înființarea de uzine de producție în Europa ar permite acestor companii să evite tarifele impuse de UE asupra vehiculelor electrice importate, cu condiția respectării anumitor cerințe.
Această schimbare, însă, reprezintă o nouă provocare pentru producătorii europeni, care deja se confruntă cu diferite probleme. Prin urmare, noile fabrici de la producătorii auto chinezi ar putea intensifica concurența, ceea ce ar pune și mai multă presiune pe industriile locale.
La Salonul Auto de la Paris, Tavares a descris tarifele ca fiind un instrument eficient de comunicare, deși a recunoscut că acestea au consecințe neintenționate. Acesta a menționat exemplul gigantului chinez BYD, care și-a stabilit prima uzină de asamblare europeană în Ungaria.
În mijlocul unei dispute cu Stellantis privind nivelurile sale scăzute de producție în Italia, guvernul de la Roma a anunțat că poartă discuții cu producători auto asiatici despre posibile investiții. Printre companiile implicate în aceste discuții se numără Dongfeng și Chery Auto din China.
Comisia Europeană se pregătește să impună taxe compensatorii de până la 35.3% pe vehiculele electrice importate din China, pe lângă tariful existent de 10% al Uniunii Europene pentru mașinile străine. În ciuda opoziției Germaniei și a altor patru state membre, Comisia a obținut sprijinul necesar.
via Reuters
O afacere buna... Decat sa ii lase pe chinezi sa produca si sa polueze la ei in tara si europenii sa cumpere produsul final cu vreo 10-20000 euro mai putin, asa vin chinezii aici, mai taie niste paduri, mai preiau niste fabrici europene, mai aduc niste chinezi si produc in Europa ca sa vanda cu 10-20000 euro mai scump si sa faca mai mult profit. Logic??? Doar pentru aia cu BMW-uri poate. Ne-au mai facut una europenii dupa taxele impuse Rusiei si afacerea "pandemia".