Șeful Stellantis: Interzicerea mașinilor cu motoare termice în Europa va duce la riscuri sociale
CEO-ul Grupului Stellantis, Carlos Tavares, este de părere că interzicerea comercializării de mașini cu motoare termice în favoarea vehiculelor electrice va produce un potențial de risc social și de mediu în viitorul apropiat.
Uniunea Europeană a implementat o strategie prin care va fi interzisă comercializarea de mașini noi cu motoare termice începând din 2035. Demersul a fost criticat de către Carlos Tavares, șeful Grupului Stellantis, care susține că această strategie forțează producătorii să renunțe la motoare termice și că această metodă nu este cea mai eficientă în combaterea schimbărilor climatice.
„Ceea ce este clar este faptul că electrificarea este o tehnologie aleasă de politicieni, nu de către industrie”, a declarat Tavares. De asemenea, șeful grupului multinațional a dat de înțeles că tranziția la vehicule electrice nu este cea mai eficientă modalitate de a reduce costurile și emisiile de CO2.
“Având în vedere actuala combinație energetică din Europa, o mașină electrică trebuie să ruleze 70.000 de kilometri pentru a compensa amprenta de carbon a procesului de fabricare al bateriei și pentru a putea prinde din urmă un vehicul hibrid ușor, care costă cu jumătate mai puțin”, a mai spus Tavares.
Mai mult, CEO-ul Stellantis crede că forțarea producătorilor de a-și schimba brusc strategia și lanțurile de aprovizionare „va crea riscuri sociale”. El a mai subliniat că va încerca să evite închiderea unor fabrici din Europa. La acest aspect, Tavares a luat în calcul costurile de producție din Italia, care sunt foarte mari prin comparație cu alte țări europene, din cauza costurilor ridicate ale energiei.
În ciuda declarațiilor sale, Stellantis se pregătește să lanseze nu mai puțin de 21 de modele electrice și cu propulsie plug-in hybrid în următorii doi ani. Unele mărci, precum Alfa Romeo și Opel/Vauxhall, vor deveni pur electrice din 2027, respectiv 2028. Recent, Opel, Peugeot și Citroen au anunțat că vor oferi mașini utilitare numai cu propulsie electrică din acest an.
via Carscoops
Recent, Kiro ne sugera că Tavares merită apreciat pentru realism şi sinceritate – nu zic nu! Dar ce ne facem cu politica aplicată de Grup? Păi una zicem (în public) şi alta fumăm (în fabrici) ? Concret, ce-i cu această e-frenezie anunţată deja de Stellantis? Strict obiectiv judecând situaţia, Tavares pare (şi el) un pui de politician. “Să ne creăm o imagine favorabilă în ochii fraierimii încă tributare trecutului”. Dar cam atât…