Semne bune anul are: Renault reînvie Alpine printr-un model care va fi prezentat în februarie
Fanii clasicului Alpine A110 și nu numai vor fi foarte fericiți să afle că vechea sportivă franțuzească va avea un urmaș pe măsură: 1100 kilograme, motor amplasat central și motoare care ajung la 300 de cai putere.
2016 se anunță încă de la începutul lunii ianuarie unul de neuitat pentru fanii mărcii Renault. Obișnuiți până acum să mizeze pe sportivitate exclusiv în zona gamei RS, aceștia vor avea la dispoziție din acest an o gamă nouă dedicată unor modele care promit să ofere un grad de dinamism ridicat.
Informația vine pe căi oficiale, mai exact prin contul de Twitter pe care Renault l-a construit special la începutul acestui an pentru Alpine. "Am vrea să anunțăm faptul că revenim, dar unii ar spune că nu am plecat niciodată", este mesajul cu ajutorul căruia Alpine revine în atenția publicului.
We wanted to announce our come back but some would say we never left. pic.twitter.com/4y0A5j06IV
— Alpine_cars (@alpine_cars) December 31, 2015
Nu se cunoaște încă numele primul model de după resuscitarea mărcii Alpine, dar ipotezele merg pe A120 sau pe AS1. Conform primelor informații răsuflate în presa europeană, urmașul de drept al istoricului Alpine A110 Berlinette - una dinte cele mai frumoase mașini franceze produse vreodată - va beneficia de o variantă de bază care va avea în jur de 250 CP și de una de top care va ajunge la 300 CP. Ambele vor avea sub capotă un motor turbo TCe de 1.8 litri derivat din cel de 1.6 litri de pe Clio RS și care va fi așezat central, puțin în fața roților din spate. Cutia de viteze va fi una automată cu șapte trepte și două ambreiaje.
1100 de kilograme pentru "911"-le gamei Alpine
Pentru a produce primul model din noua gamă Alpine, inginerii Renault au apelat la metode utilizate de mărcile premium pe modelele lor sportive. Astfel, aliajele din aluminiu se află la baza construcției noii mașini. Ținta inițială era de a produce o mașină sport care să cântărească sub 1000 de kilograme, însă inginerii au ajuns la concluzia că target-ul ar fi atins doar dacă ansamblul șasiu-caroserie ar fi îmbogățit de prezența fibrei de carbon. Cum materialul ar fi fost prea scump pentru a menține modelul în limitele unui preț decent, masa totală a mașinii s-a oprit la final la 1100 de kilograme, una oricum excelentă în raport cu cea a altor modele asemănătoare de pe piață.
Primul model din revitalizata gamă Alpine va fi urmat de apariția unui SUV. "Noua mașină trebuie să construiască fundația Alpine. Trebuie să creăm un 911 al gamei Alpine. Abia apoi ne vom putea gândi la un Panamera al relansatei mărci", spunea Laurens van den Acker, directorul de design Renault, într-un interviu acordat acum câteva luni.
via Autocar
Surpriza va fi o motorizare hibridă ;)