Sergio Marchionne: ”Simt cum îmi fierbe sângele în vene când văd un Range Rover”
Sergio Marchionne este intrigat de succesul lui Range Rover şi susţine că îşi doreşte un rival creat sub brandul Jeep, pentru SUV-ul britanic de lux. Acesta ar putea sosi în anul 2018.
Inspiraţi de succesul unor modele premium de top, venit din partea unor rivali ca Land Rover şi Mercedes, americanii de la Jeep intenţionează să lanseze un SUV de lux în viitorul apropiat.
Sergio Marchionne, şeful Alianţei Fiat-Chrysler, din care face parte şi Jeep, a confirmat deja că SUV-ul care va căuta să rivalizeze cu Range Rover şi Mercedes GL este deja în stadiu de dezvoltare. Tot el a afirmat că Jeep trebuie să lanseze rapid un astfel de produs pentru că pierde oportunităţi importante în acest segment, aflat într-o continuă creştere.
”Când văd un Range Rover pe stradă simt cum îmi fierbe sângele în vene pentru că ar trebui să fim capabili să producem aşa ceva. Şi o vom face”, a declarat Marchionne.
În prezent, cel mai mare model Jeep este Grand Cherokee, însă preţul său nu este unul apropiat de cel al lui Range Rover, ca de altfel nici trăsăturile premium. Constructorul american a recunoscut că va readuce pe piaţă modelul Jeep Wagoneer, însă acest lucru nu se va întâmpla mai devreme de anul 2018. Wagoneer ar putea fi primul răspuns Jeep la nume sonore cum sunt Range Rover şi Mercedes GL.
Marchionne susţine că nu a vorbit despre un asemenea model în planurile Alianţei pe următorii cinci ani pentru că nu a vrut să nască speculaţii fără o bază solidă. Însă, în cea mai recentă declaraţie a sa, el a recunoscut că Jeep lucrează la un rival pentru Range Rover.
via bloomberg
-
LauCalin, marţi, 19.05.2015 14:37
Si Lancia.
-
mowgli, marţi, 19.05.2015 15:38
@LauCalin sa ma scuzi, mai ales Lancia !
-
S, marţi, 19.05.2015 16:30
Fiat Jeep DeLuxe cu motor 0.9Twin Air vs Range Rover Sport HSE 5.0Supercharger :))))))) V-ati intrebat cum este sa fi in pielea unui astfel de om ? Sa mergi pe strada, sa vezi o masina si sa te gandesti ca ai putea sa creezi si tu asa ceva ? PFFFF ce viata superba au unii :( Si eu traiesc senzatiile lui cand vad un Range ultimul model pe strada, insa din cauza ca fluiera vantul prin buzunare ca n-am 200.000euroi...
-
inexorabil, marţi, 19.05.2015 17:54
Mă jur pe ce-am mai scump că în toată viaţa mea n-am văzut un om mai nătâng şi mai şablonard decât Marchionne…Cum a ajuns rahatul ăsta ditamai CEO-ul?!? Ce calităţi îl recomandă??? Toată ziulica stă pe gard şi se uită cu jind la realizările altor companii, visând fuziuni de fel şi chip, de pe urma cărora vrea să-şi umple conturile personale, în timp ce fabuloasa Lancia îşi dă duhul în propria-i ogradă…Să fim serioşi: chichineaţa aceea de Ypsilon n-are nimic din spiritul Lanciei (de fapt, nici nu mai este produsă în Italia). @mowgli, Alfa Romeo cunoaşte o situaţie mai bună, iar noua Giulia se anunţă ca un sedan atractiv şi dotat cu motor puternic, dar pare prea puţin pentru a-l scuza pe acest imbecil (fizionomie expresivă…). În concluzie: zic "Marchionne" şi trag apa!
-
TOYO, marţi, 19.05.2015 18:03
inexorabil, fara misto cred ca e peste nivelul tau de competente sa iti dai cu parearea la asa ceva
-
Ivanoff, marţi, 19.05.2015 19:48
Bah Macaronarule, pardon Marchionne, si mie-mi fierbe sangele in vene cand ma gandesc ce reputatie proasta au motoarele voastre ca si fiabilitate.
-
dan_grc, marţi, 19.05.2015 19:49
La Lancia m-am gandit si eu prima oara cand am citit ce-l framanta pe Marchionne, in special la Thesis, ca tot vorbeste de lux, ce sa spun, macar daca se abtinea de la astfel de comentarii. Oricum Jeep la origini n-a fost creat cu gandul la lux, deci va porni si cu-n handicap de imagine fata de Range Rover sau Mercedes GL, dar daca fierbe sangele, ce sa-i faci. Pe 24 iunie ar trebui sa se lanseze noua Giulia, sper sa nu se mai amane pentru a nu stiu cata oara, ca se va face de ras cu adevarat.
-
Sandu al-III-lea, marţi, 19.05.2015 20:02
Daca personajul de fata'ingroapa'marca Alfa Romeo,nu cred ca va mai avea curajul nici sa iasa pe strada.Alfa Romeo e foarte iubita in Italia si nu numai.Acuma-i fierbe sangele,daca face prostii s-ar putea sa-i dea pe nas.Atentie Marchionne cum joci...!
-
LauCalin, marţi, 19.05.2015 20:58
Dane, Jeepul de care spui tu nu mai are nimic in comun cu ideea de la care s-a pornit atunci cand a fost lansata marca asta. Nu cred ca asta poate fi un handicap, pentru ca Jeep face si SUV-uri de lux de mai bine de 20 de ani. Problema ar fi poate de perceptie. Asa ar fi o comparatie cum este acum intre Volvo si Mercedes. Si poate domn' Marchionne nu ar fi rau sa urmeze exemplul lui Citroen cu gama DS: lux, prestanta si un design care iti intra la suflet din prima secunda. P Apropo, am condus acum o jumatate de an un Mito. Nu avea cine stie ce motor senzational. Dar zau ca parca masina asta te facea sa o iubesti. Un design unic, deosebit, cu tenta sportiva, o pozitie la volan sport, un volan cu priza buna, lumini de bord rosii si acele indicatoarelor care pornesc din pozitie verticala... sunt niste lucruri care adunate parca te fac sa zambesti cand conduci un Mito. (PS: materiale din interior mai slabe ca la Mini - sa nu ii credeti pe cei de la Alfa cand se jura ca sunt comparative - pana si la Beetle unele materiale sunt mai ok).
-
inexorabil, marţi, 19.05.2015 21:58
Nu-i o părere, băi yo-yo, ci purul adevăr. Probabil că tu te uiţi la alt "film". De fapt, cine ne garantează că, avându-te pe tine la cârmă, FCA ar ajunge pe culmi? Ia uite de unde sare Mutu priceputu'. Mmm, ce "cool" ! Sunt atât de obişnuit cu "fanii" mei de pe AM încât n-aş concepe viaţa fără flegmele lor parfumate. @Mafia, aşa, de curiozitate, te-ai uitat vreodată în dicţionar la cuvântul ăsta atât de tocit: fiabilitate? Hai să ne lămurim cum vine treaba cu rezistenţa în sensul de proba timpului... De pildă, să căutăm Toyote pe mobile.ro. Cea mai veche disponibilă pentru vânzare datează din 1966. Să cercetăm acum şi Lancia. Cronologic, prima este de producţie 1928...Iar anii '50 propun o grămadă de exemplare. Ia să-mi zici cum recepţionezi descrierea unui model Aurelia din '54: "Carrozzeria perfetta, no ruggine, no incidenti, verniciatura priva di difetti; cromatica 100% conforme all' originale. Interni in pelle originali, volutamente conservati, con il fascino ed il profumo del vissuto. Meccanica e motore (B20) totalmente originali di primo equipaggiamento (full matching numbers) in eccellente stato di funzionamento". În plus, motorul 2.5 V6 livra aproape 120 CP, ceea ce este impresionant, după 60 de ani...Ce făceau pe atunci trotinetele tale japoneze? Toyota şi-a început periplul prin istorie copiind la greu "americane", şi la caroserii, şi la motoare, mai ales de la GM. Pe Mafia nu l-ai luat în colimator, TOYO. De ce oare? Nu cumva nick-ul tău grăieşte de la sine?... Asta e: ce semeni, aceea culegi (adică ură).
-
Sam93, marţi, 19.05.2015 23:26
Sincer si mie Marchione mi se pare cam ciudat, daca nu chiar prostut, dar nu stiu daca din meritul lui sau nu, Chrysler o duce bine de tot in prezent, in special Jeep. O fi Fiat pe nicaieri in Europa, si si mai si in America, dar Chrysler ii tin in viata cu cresteri majore. Jeep are de vreo cativa ani constant cresteri de 20-40% in vazari de la luna la luna comparativ cu anul trecut. Au ajuns chiar sa vanda mai mult decat Hyundai, care ii o marca mult mai de volum. Si merita succesul asta pentru ca au avut produse chiar bune in ultimii ani. Eu zic ca un rival pentru Range Rover, dar eventual cu vreo 10k mai ieftin ar fi o idee buna. Si bai S, stiu ca ne place sa ne batem joc dar FCA ar avea destule motoare cu care sa echipeze rivalul la Range Rover, de la 3.0 diesel la celebrele HEMI-uri sau chiar noul 6.2 V8 supercharged de pe Hellcat care face 707 cai.
-
dan_grc, marţi, 19.05.2015 23:40
Calin, dacă Jeep face și SUV -uri de lux de mai bine de 20 de ani, Marchionne nu are motive să fie invidios pe un Range Rover, deci probabil că nu sunt chiar de lux, percepția intre Jeep și Range sau Mercedes nu este aceeași ca intre un Volvo și Mercedes, și vechiul XC 90 dacă îl compari cu Cherokee de acum 10 ani o să constați ca doar la preț e mai bun, despre noul XC 90 nu are rost să mai vorbim.
-
Bethurbazal, miercuri, 20.05.2015 00:21
Eu am condus un Grande Punto iar acum conduc o Skoda Fabia. Fiat-ul mi-a placut mai mult. Design fain, pozitie de condus sportiva, materiale bune, service mai ieftin, consum mai bun. In plus, Fabia a avut probleme: pompa de inalta presiune, debitmetru...
-
Ivanoff, miercuri, 20.05.2015 00:41
@inexorabil. Cuvantul ''fiabilitate'' , nu va fii niciodata ''tocit'' in ochii unui cumparator roman care nu-si permite ''luxul'' sa dea 20-30 mii sau chiar 60 mii ( in cazul lui Jeep ) pe o masina noua , si sa stie ca peste 3 ani va avea probleme de fiabilitate. Eu ma uit zilnic pe ''autovit'' , si vad Toyote din 2007, 2008, si respctiv 2011 cu 320.000 KM rulati, chiar gasisem zilele trecute un Rav4 din 2007 cu 322.000 km rulati la bord, am sunat proprietarul, pt a-mi aduce la cunostiinta mai multe detalii cu privire la masina. Din fericire am putut culege de la el lucruri pozitive. L-am ''mirosit'' de la o posta ca omul nu-i samsar, si tot ce face e doar sa isi vanda masina. Iii doresc succes din partea mea ( probabil a crezut ca vreau sa o cumpar ), din pacate pt el, eu cumpar doar masini noi , nu SH . http://www.autovit.ro/toyota-rav-4-C36805215.html PS: Cred ca se intelege gresit: Nu eu sunt userul @TOYO, in primul rand nici nu sunt fanul grupului Italian ( din partea mea iti poti exprima acelasi sentiment de insatisfactie fata de acest grup ). In al doilea rand, eu nu jignesc omul fara motiv, nu pe tine. O seara frumoasa !
-
inexorabil, miercuri, 20.05.2015 02:40
@Mafia, foarte bine că nu eşti totuna cu TOYO. Dar nu mai fi nici ivanoff, ghionea, bulescu, sulescu ş.a.m.d. Dacă te stabilizezi la "Mafia" şi atât (obligatoriu logat, ca să fim siguri), îţi jur că vei câştiga respectul meu pe vecie, parol! Te vei convinge ce înseamnă să fii preţuit de subsemnatul, chiar dacă acest lucru nu ţi se pare ceva interesant acum. Cu scuzele de rigoare pentru @Sam93 şi alţi "americani" devotaţi, eu voi reveni ferm la patima de altădată, prima a vieţii mele: Lancia...GM-ul din măreţul sec. XX va rămâne mereu în inima mea, dar nu va ocupa acelaşi "spaţiu" vast. Am ales acest "transfer" sentimental deoarece traseul martiric al Lanciei mi se pare cel mai deprimant comparativ cu cele ale altor mărci. Adevărul pur obiectiv este că primii 25 de ani sub tutelă Fiat au fost foarte buni pentru Lancia, ba chiar excelenţi...10 titluri la constructori în WRC constituie un record greu de egalat. Pe urmă...nu neapărat Grupul Fiat şi clanul Agnelli trebuie incriminaţi pentru diminuarea interesului publicului faţă de acest mit pe patru roţi, ci singur numai fenomenul social cel mai nefiresc din istorie, căruia i-au căzut victime, de-a valma, toate corporaţiile auto: globalizarea...Dar, chiar şi aşa, mai mult sau mai puţin "corporativă", Lancia post-Delta1 tot a arătat "într-un anume (mare) fel", adică inconfundabil. Amintesc de modelele Dedra, Kappa (prima pe platforma respectivă!), Lybra, Delta2, Delta3 şi mai ales de...Thesis (care i-a conferit Lanciei, prin motoarele pe benzină inline-5 de 2,0L şi 2,4L, aureola neaşteptată de originalitate 100 % în plin proces de destrămare a identităţii de marcă!!). Thesis = o limuzină unică. Superbă interior-exterior, fără cusur. Ultima răbufnire de orgoliu a unui nume nemuritor... Uite pentru ce îmi fierbe mie sângele în artere (nu în vene), măi Sergiulică. În privinţa lui GM, am zis de curând aici că sunt "iubitor lucid". Dar, în privinţa Lanciei, mereu am suferit în tăcere. Acum însă am trecut Oceanul, domnule CEO, şi n-o să-ţi iert nicio ezitare sau desconsiderare la adresa celui mai valoros brand auto italian! Voi lupta cu cuvântul (în curând, va apărea la avatarul meu, pentru totdeauna, emblema consacrată a Lanciei - nu cea actuală - dar şi un alt clasament la profil), chiar dacă înţeleg (nu mă amăgesc singur) că nu se va schimba niciodată nimic, aşa cum protestele de stradă nu reuşesc decât să-i amuze pe politicieni... Şi nu, Alfa Romeo nu înseamnă "alternativa" pentru un fan Lancia adevărat. Reprezintă, ce-i drept, un alt colos încărcat de tradiţie şi glorie, dar una-i una şi alta-i alta. Îmi doresc o 4C, de exemplu, de dragul unei performanţe sportive decente şi al unei arhitecturi măgulitoare pentru ochii minţii, dar n-o pun înaintea niciunei Lancii mai sus pomenite. Oricum, Lancia trebuie să renască. Ajunge ce s-a întâmplat cu Oldsmobile, Pontiac, Plymouth, Mercury, Talbot, Saab, Volga etc. Aşa cum Alfa supravieţuieşte fără să fie vreo campioană a profitului, aşa se cuvine să fie tratată şi Lancia. Poate se dumireşte şi SM în direcţia acestui truism, în ciuda superiorităţii lui profesionale, după opinia avizată a psihologului TOYO. Mă rog, nu cred că se va dumiri vreodată, dar vorbesc şi eu să n-adorm la ora 3 noaptea.
-
@dan grc, miercuri, 20.05.2015 20:33
Esti mai prost decat prevede legea copile. Tu ai auzit de Jeep Wagoneer full-size ? Era cel mai luxos SUV al tuturor timpurilor la momentul aparitiei. Beleste ochii si mai savureaza ceva informatii auto. Iti zic eu, e modelul ala cu lemn pe exterior. Lasa-ne copile cu GL-ul tau, ca asta nici 20 de ani de la aparitie nu are. Il bate pana si un Duster de-l face muci. Si Renaul Kadjar e mai premium ca GL, plus ca are niste motoare mult mai eficiente. De Laguna V6 ai auzit ? Tu stii cat vinde Renault in Europa ?
-
Andrei, joi, 21.05.2015 20:27
Cum sa se debaraseze de un om ce reprezinta istoria Ferrari. Luca di Montezemolo era mult mai indreptatit sa conduca un concern auto. Daca mai traia Enzo cu siguranta alta era oranduirea.
-
avyped, joi, 10.09.2015 12:59
@inexorabil Lancia Ypsilon din cate stiu e produsa in Polonia Lancia Thema e un Chrysler pt europa Lancia Delta a fost produsa in Italia dar e scoasa din productie singurele Fiaturi produse in Italia: Panda, Bravo, Punto si 500x in rest: 500 in Polonia, 500L in Serbia, noul Aegea va fi in Turcia, Freemont e in Mexic un fel de dodge pt europa Alfa romeo mai pastreaza MiTO si Giulietta italiene 100% dar ce e marca fara 156 si Brera scoase de 4 ani? in schimb, italienii fac Jeep Renegade.....''mare'' afacere nepatrotica
Citeste si
-
MODELE NOI | luni, 25 noiembrieVolkswagen Polo va primi un facelift și motoare Euro 7 în 2025Volkswagen Polo urmează să primească o actualizare majoră în 2025. Noua versiune va primi un design revizuit, dar și motorizări noi care să respecte viitoarele norme de poluare Euro 7. Citeste tot
-
MODELE NOI | vineri, 22 noiembrieNoua Kia EV9 GT: cea mai puternică versiune are 501 cai putereKia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembriePrimele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 kmDS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembrieNoul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 kmHyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 20 noiembrieBMW: primele mașini de teste Neue Klasse X, produse în UngariaBMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. Citeste tot
Ba Sergiule, si mie-mi fierbe sangele in vene cand vad unde au ajuns Alfa Romeo si Fiat.