Simone Tempestini a câștigat Raliul Ungariei, prima etapă a Campionatului European de Raliuri
Simone Tempestini a câștigat Raliul Ungariei la volanul unei Skoda Fabia RS Rally2. Pilotul român de origine italiană a obținut, astfel, prima sa victorie în Campionatul European de Raliuri și conduce clasamentul piloților.
În weekend-ul 12 – 14 aprilie s-a desfășurat Raliul Ungariei, prima etapă a noului sezon din Campionatul European de Raliuri. La această etapă a luat startul și Simone Tempestini, aflat la volanul unei Skoda Fabia RS Rally2 și avându-l în dreapta sa, ca întotdeauna, pe Sergiu Itu.
După 3 zile de acțiune, pilotul român de origine italiană a câștigat raliul. Este prima victorie pentru Tempestini în Campionatul European de Raliuri, iar cu acest rezultat, el conduce clasamentul piloților din ERC.
Raliul a început cu o probă specială de calificare pentru stabilirea ordinii de plecare în raliu. Pe această probă, care a avut loc în ziua de vineri, Tempestini a stabilit al doilea timp, mai lent cu doar 0.5 secunde față de polonezul Miko Marczyk. A urmat apoi prima probă care contează pentru rezultatul final, o superspecială de 2.05 kilometri. Pe această primă probă, Tempestini a avut al 7-lea timp.
Ziua de sâmbătă a adus și prima zi de competiție reală, iar raliul nu a fost lipsit de incidente. În prima parte a zilei, Efren Llarena, campionul ERC din 2022, a fost silit la abandon după ce și-a spart radiatorul mașinii sale ca urmare a unei aterizări dure după un salt. Au urmat probleme și pentru francezul Mathieu Franceschi, care s-a răsturnat, dar care a reușit să continue.
La finalul zilei de sâmbătă, finlandezul Mikko Heikkila a fost lider, urmat de letonul Martins Sesks și de către Simone Tempestini. Echipajul român era la 6.3 secunde distanță de lider după prima zi.
A doua și ultima zi a adus și mai multă dramă în rândul piloților fruntași. Liderul după prima zi, Mikko Heikkila, a fost silit la abandon cu doar 3 probe rămase după ce o roată s-a rupt de la al său Toyota GR Yaris Rally2. Acest lucru l-a promovat pe Martins Sesks în poziția de lider, o poziție pe care nu avea să o păstreze mult timp.
Asta pentru că pilotul leton a comis o greșeală în penultima probă a raliului și a avariat suspensia mașinii sale. La fel ca finlandezul Heikkila, și Sesks a pilotat o Toyota GR Yaris Rally2. Problemele celor doi l-au adus pe Tempestini în frunte, cu doar proba finală rămasă în raliu.
Pilotul român a fost pus sub presiune în spate de către Haydon Paddon, campionul en-titre în ERC, dar și de către Mathieu Franceschi, care a recuperat până pe locul 3 după accidentul său de sâmbătă.
Pe proba finală, pilotul neozeelandez Paddon a făcut pană și a căzut de pe locul 2 pe 4 la finalul raliului. Acum, Tempestini putea să respire ușurat, deoarece Franceschi era prea departe ca timp pentru a-i mai pune probleme campionului național.
La finalul raliului, Tempestini a câștigat cu un avans de 17 secunde față de Franceschi, iar locul 3 a fost ocupat de către maghiarul Miklos Csomos. Tot în clasamentul final mai avem încă un pilot român, Bogdan Cuzma, care a terminat Raliul Ungariei pe locul 17.
La categoria ERC4, destinată mașinilor cu două roți motrice, Cristiana Oprea a terminat pe locul 8. Victoria de categorie a fost obținută de către Max McRae, nepotul legendarului Colin McRae. Tot el a câștigat și la categoria Junior ERC.
Ca urmare a acestei reușite, Simone Tempestini conduce clasamentul piloților cu 33 de puncte și are un avans de 4 puncte față de francezul Mathieu Franceschi. Următoarea etapă a Campionatului European de Raliuri este Raliul Insulelor Canare, care va avea loc în perioada 2 – 4 mai.
via ERC
Bravo, Simone !!!!!!!!!!!!!!! Bravooooo