Sistemul de conducere autonomă de nivel 3 al celor de la Mercedes-Benz a fost omologat în SUA

Publicat sâmbătă, 28.01.2023 09:57 de Gabriel Nica, Foto: Mercedes-Benz

Sistemul de conducere autonomă, Drive Pilot, al celor de la Mercedes-Benz a fost aprobat pentru folosirea pe drumurile publice din statul Nevada, în SUA.

Mercedes-Benz a anunțat săptămâna aceasta că a primit aprobarea statului american Nevada pentru folosirea sistemului său de conducere autonomă, Drive Pilot pe drumurile publice. Acesta este al doilea stat unde sistemul companiei germane a primit omologare, după un proces similar care a avut loc în Germania, anul trecut.

Conform oficialilor Mercedes-Benz, compania urmează să aplice pentru omologare și în alte state din SUA, începând cu California, în speranța de a extinde funcționalitatea ulterior pe tot teritoriul american. Surprinzător, statul Nevada a fost primul care a reglementat această tehnologie și permite vinderea autovehiculelor care îndeplinesc standardele tehnice pentru sisteme SAE Level 3. În acest moment, Mercedes-Benz este singurul producător autorizat să vândă mașini de producție cu sisteme de asistență la rulare de nivel 3.

Astfel, clienții care doresc, pot achiziționa un S-Class sau EQS în statul Nevada și pot folosi sistemul Drive Pilot pe drumurile publice. E important de menționat că doar aceste două modele sunt disponibile momentan cu acest sistem.

Acesta este alcătuit dintr-o armată de senzori, microfoane, camere și LIDAR, care pot prelua controlul direcției și frânelor la viteze de până 64 km/h. Șoferul trebuie totuși să rămână vigilent în spatele volanului pentru a putea prelua controlul în caz de urgență.

Sistemul include o camera cu infraroșu care scanează permanent fața șoferului pentru a verifica dacă este atent la drum, și se poate dezactiva în anumite condiții. Acesta folosește un sistem foarte precis de poziționare GPS, cu o eroare de 1 centimetru iar dacă șoferul nu răspunde avertizărilor de preluare a controlului mașinii, aceasta va trage pe dreapta automat, va porni avariile, va descuia ușile și va efectua un apel de urgență.

  • idic, sâmbătă, 28.01.2023 10:25

    Piloții de teste au nevoie de câteva încercări pentru a reacționa corect la o singură situație. Cum ar putea șoferii care se bazează pe autopilot să mai facă ceva în cazul a mii de potențiale situații? Juridic, producătorul să spală pe mâini, leneșii ghinioniști vor afla pe pielea lor. Plus de asta, ceilalți participanți la trafic vor învăța răspunsurile sistemelor autonome. Ce i-ar putea opri să intre brusc în fața mașinilor autonome? Se descurcă ele cumva. :)

  • Mircea Badea, sâmbătă, 28.01.2023 22:57

    nevada e cea mai avangardista? ma asteptam la california.. pe cand in vaslui county? si in bucale jungle, astea teste maxime.

  • r, duminică, 29.01.2023 07:12

    Nevada autorizează pentru că acolo nu ninge. Am văzut o Tesla cu autopilot pe șosele acoperite cu zăpadă care vroia să facă cam două accidente pe minut.

  • @guguman, duminică, 29.01.2023 10:06

    Conducerea autonomă face un oarecare sens pentru persoanele cu handicap, inclusiv mintal. Poate fi fezabilă cu o singură condiție, toți participanții la trafic folosesc sistemul. Până atunci... "Șoferul trebuie totuși să rămână vigilent în spatele volanului pentru a putea prelua controlul în caz de urgență." Adică handicapatul mintal este făcut responsabil. :)

  • @afumat, duminică, 29.01.2023 16:52

    daca nu ai acel handicap mintal poti sa faci autonoma in orice trafic si imprejurare. daca ar fi toate autonome un plus ar fi economia de combustibil si timpi mai mici. daca totusi ai circuite lipsa/blocate, sigur va exista un AI care sa conceapa si asta. ce crezi/concepi tu e doar limita ta...

  • Dutz, duminică, 29.01.2023 17:38

    Dacă banii nu sunt o problemă si se dorește cheltuirea unor sume suplimentare pentru așa ceva… mai devreme sau mai târziu o sa apăra opțiuni mai ales la producătorii gen Mercedes. Văd “utile” aceste sisteme in condiții aproape ideale de infrastructura, comportament in trafic si nu in ultimul rând când masina este pe autostradă. La deplasări lungi reduce considerabil oboseala șoferului. Pe de alta parte nu face mare lucru in plus fata de un pilot adaptiv cu line asist din simplu fapt ca situațiile in care șoferii fac stop cardiac nu este o chestie zilnică. Dacă cineva vrea sa-si asume riscul sa producă o drama utilizând un asemenea sistem si sa suporte consecințele mi se pare nebunie sa nu spun mai rău…. eu nu-mi asum acest risc indiferent ce bălării îmi toarnă producătorii, consecințele vor fi ireversibile. Când in loc de masini pe șosele vom folosii drone…. lucrurile vor sta altfel.

  • @dutzu, duminică, 29.01.2023 17:50

    masinile autonome vor putea sa "vada" si sa prezica mai bine decat orice sofer in orice conditii, e doar o chestiune de timp..cativa ani maxim 10 sa zicem.

    Dutz, luni, 30.01.2023 04:22

    Aș aprecia dacă mi-ai raspunde la subiect, nu am pus in discuție abilitatea camerelor si a senzorilor de a fi capabili “sa vadă”. Este vorba de reacție si consecințe. Prefer sa suport consecințele acțiunilor sau a greșelilor mele… un soft este un soft, încă nu exista soft fără probleme. Dacă se întâmplă ceva nasol si “scapi” nu ai cum sa nu te intrebi pentru restul vieții ce ai fi făcut tu. PS… camerele “văd” doar ce sunt programate sa vadă, adică vor fi o multitudine de situații care nu pot fi prevăzute si in consecință nu vor exista reacții… cel puțin asta pararea mea.

  • @dutzu, luni, 30.01.2023 06:00

    daca stii ca softul si senzorii sunt mai "dotati" decat e cel mai bun sofer, atunci nu te mai intrebi ce ai fi facut, fiindca masina are cele mai mari sanse de reusita oricum.vom fi depasiti din toate planurile in curand. ba chiar poate se intarzie intentioat, ar trebui sa avem deja.

    Dutz, luni, 30.01.2023 23:52

    Pararea ta si o respect… indiferent ca sunt sau nu de acord.

  • andrei, luni, 30.01.2023 14:11

    nu vor exista reactii momentan. dar va veni ziua cand nu vei avea tu reactii si ea da. dar ziua aia nu va veni doar dezvoltand totul in laborator, ci punand ce se poate pe masini in trafic si vazand cum le folosesc userii, le pot optimiza. nu te obliga nimeni sa folosesti nimic, nu mai fi hater. ca asta esti. sunt pt cei ce vor sa le ia din stres. ia suie-te la volanul unui tir dupa ce ai condus nu stiu cate ore deja. iti zic eu ca ai reflexele si atentia MUCI! iar niste sisteme avansate te ajuta in momentul ala imens.

    Dutz, marţi, 31.01.2023 00:04

    Știi tu ce sunt eu… ;) tot ce se poate utiliza, produce si clientul vrea sa plătească este deja pe piață. Abia sunt câteva drone si avioane militare capabile de ce spui tu, iar costurile sunt fabuloase. O sa-mi recunosc “limitele, pardon rezistența la avansul tehnologic” atunci va fi cazul… deocamdată nu-i!!! PS… si dacă aș fi așa, ce treaba ai tu? Cu ce se susține astăzi visul tău de a “sta” in mașină in timp ce senzorii si camerele vor face treaba… bla, bla. Teste si iar teste… nu exista încă soluții accesibile si va trece mult, foarte mult până vor fi, cel puțin asta este părea mea… omenii nu bifează ștergător automat si pilot adaptiv (ca-s scumpe), dar veniți toți jucătorii de PS si Xbox cu vise umede…

  • @dutzu, marţi, 31.01.2023 07:37

    ue le impune an de an obligatorii tot mai multe...in curand masina va zice ia mana de pe mine daca vrei sa pornesc!

  • idic, luni, 06.02.2023 08:32

    Mi-a plăcut exemplu cu tirul. 99% din accidentele provocate de tir se datorează lane assist și cruise control. Profesionistul se apucă de ședințe spirituale pe site-uri de specialitate sau face transmisii live în timp ce tiroaca lui mută sensuri giratorii. P.S. Nu mai pot cu proștii! :)