Sistemul de conducere autonomă de nivel 3 al celor de la Mercedes-Benz a fost omologat în SUA
Sistemul de conducere autonomă, Drive Pilot, al celor de la Mercedes-Benz a fost aprobat pentru folosirea pe drumurile publice din statul Nevada, în SUA.
Mercedes-Benz a anunțat săptămâna aceasta că a primit aprobarea statului american Nevada pentru folosirea sistemului său de conducere autonomă, Drive Pilot pe drumurile publice. Acesta este al doilea stat unde sistemul companiei germane a primit omologare, după un proces similar care a avut loc în Germania, anul trecut.
Conform oficialilor Mercedes-Benz, compania urmează să aplice pentru omologare și în alte state din SUA, începând cu California, în speranța de a extinde funcționalitatea ulterior pe tot teritoriul american. Surprinzător, statul Nevada a fost primul care a reglementat această tehnologie și permite vinderea autovehiculelor care îndeplinesc standardele tehnice pentru sisteme SAE Level 3. În acest moment, Mercedes-Benz este singurul producător autorizat să vândă mașini de producție cu sisteme de asistență la rulare de nivel 3.
Astfel, clienții care doresc, pot achiziționa un S-Class sau EQS în statul Nevada și pot folosi sistemul Drive Pilot pe drumurile publice. E important de menționat că doar aceste două modele sunt disponibile momentan cu acest sistem.
Acesta este alcătuit dintr-o armată de senzori, microfoane, camere și LIDAR, care pot prelua controlul direcției și frânelor la viteze de până 64 km/h. Șoferul trebuie totuși să rămână vigilent în spatele volanului pentru a putea prelua controlul în caz de urgență.
Sistemul include o camera cu infraroșu care scanează permanent fața șoferului pentru a verifica dacă este atent la drum, și se poate dezactiva în anumite condiții. Acesta folosește un sistem foarte precis de poziționare GPS, cu o eroare de 1 centimetru iar dacă șoferul nu răspunde avertizărilor de preluare a controlului mașinii, aceasta va trage pe dreapta automat, va porni avariile, va descuia ușile și va efectua un apel de urgență.
Piloții de teste au nevoie de câteva încercări pentru a reacționa corect la o singură situație. Cum ar putea șoferii care se bazează pe autopilot să mai facă ceva în cazul a mii de potențiale situații? Juridic, producătorul să spală pe mâini, leneșii ghinioniști vor afla pe pielea lor. Plus de asta, ceilalți participanți la trafic vor învăța răspunsurile sistemelor autonome. Ce i-ar putea opri să intre brusc în fața mașinilor autonome? Se descurcă ele cumva. :)