Sistemul de frânare automată al camionului Scania a limitat proporțiile atentatului terorist de la Berlin
Numărul victimelor atentatului terorist în care un tunisian a intrat în plin în mulțimea adunată la Târgul de Crăciun din Berlin putea fi mult mai mare dacă sistemul de frânare automată de urgență a camionului Scania nu ar fi intrat în funcțiune.
În mod normal, tehnologiile de ultima oră în domendiul siguranței auto sunt create pentru a evita accidentele care au loc din cauza neatenției șoferilor. Iar cel mai bun exemplu în acest sens este frânarea automată, pachet care se regăsește - standard sau opțional - pe din ce în ce mai multe modele pe care le regăsim astăzi în showroom-urile mărcilor auto.
Ei bine, acest sistem - care utilizează senzori, radare clasice și radare laser pentru a frâna automat în caz de urgență - este unul dintre actorii pozitivi ai atentatului terorist care a avut loc la Berlin în cursul săptămânii trecute. Tunisianul Anis Amri a intrat cu un camion furat în mulțimea adunată la un Târg de Crăciun din capitala Germaniei, 12 persoane pierzându-și viața în urma atacului.
Conform presei din Germania, numărul victimelor ar fi putut fi mult mai mare dacă sistemele de frânare automată ale camionului nu ar fi blocat accelerația atunci când acestea au detectat primul impact.
Legile europene în vigoare dedicate utilitarelor de tonaj mare (peste 3.5 tone) subliniază faptul că fiecare camion vândut în Comunitatea Europeană din 2012 încoace trebuie să beneficieze în standard de un astfel de sistem. În aceste condiții, camionul Scania R 450 înmatriculat în Polonia implicat în atentatul din Berlin a traversat între 70 și 80 de metri după primul impact, oprindu-se automat și limitând astfel numărul victimelor atentatului.
Atacul terorist din Berlin a avut loc după ce tunisianul Anis Amri a intrat din plin în Târgul de Crăciun de lângă biserica Kaiser Wilhelm din Berlin. Șase germani au fost uciși în atentat, celelalte victime venind din Cehia, Italia și Israel. Alte 48 de persoane au fost rănite.
Amri a fost identificat și ucis trei zile mai târziu în Milano, Italia.
via DW
Aha, acum ne convine, tehnologia si sistemele autonome nu mai sunt satana, eh?