
Situație delicată pentru Seat din cauza lipsei unor modele noi, dar și a planurilor electrice neprofitabile
Seat trece prin momente delicate, iar viitorul companiei spaniole nu este tocmai așa cum și-ar dori reprezentanții mărcii. Acest lucru se datorează, în mare parte, mai multor amânări în ceea ce privește lansarea de modele noi, dar și din cauza planurilor neprofitabile pentru vehicule electrice
Brandul spaniol Seat trece prin momente delicate, deoarece nu poate face profitabilă producția unui nou model electric de mici dimensiuni, ceea ce lasă marca fără modele complet noi în următorii ani.
Șeful departamentului de cercetare și dezvoltare al mărcii, Werner Tietz, a declarat că Seat nu va mai lansa niciun alt model cu motor termic, deși modelele Ibiza și Arona vor primi revizuiri majore pentru a le menține în producție până la sfârșitul acestui deceniu.
Cu puțin timp înainte de plecarea sa bruscă din funcția de CEO al SEAT și Cupra, la sfârșitul lunii martie, Wayne Griffiths a declarat că brandul trebuie să se reinventeze și să revină la esența sa, aceea de poartă de acces în Grupul Volkswagen, atrăgând clienți mai tineri prin electromobilitate accesibilă.
Deși între timp a părăsit compania, Griffiths a prezis că un Seat electric mic va apărea și că Grupul Volkswagen în ansamblu va avea nevoie ca acest lucru să se întâmple.
Cred că este nevoie de un brand de intrare, un brand care să atragă o generație mai tânără și să ofere electromobilitate accesibilă — iar SEAT ar fi poziționat ideal pentru asta. Doar că, în momentul de față, nu este o prioritate, ” a declarat Wayne Griffiths.
via Autoexpress
Puteam sa jur ca sub brandul Cupra este profitabil, 67k pentru un Tavascan nu este suficient se pare . Până la un model electric profitabil, Seat ar trebui sa vină cu o nouă generație Leon, având avantajul aspectului, față de Golf ( care încă se vinde binișor), ce vrea Seat să vândă în următorii ani ? Doar sa mai tragă de Ibiza și Arona ?