Skoda a început producția noii generații Fabia la uzina din Mlada Boleslav

Publicat marţi, 13.07.2021 11:25 de Alexandru Monenciu

Constructorul ceh de automobile anunță că primul exemplar al celei de-a patra generații Fabia a părăsit azi linia de asamblare a uzinei din Mlada Boleslav. Modelul compact este dezvoltat pe arhitectura MQB-A0 a Grupului Volkswagen.

Skoda a lansat pentru prima dată modelul Fabia în 1999, iar în luna mai a acestui an, constructorul ceh de automobile a publicat primele imagini și informații cu privire la cea de-a patra generație a modelului compact. Până în prezent, Skoda Fabia a fost produsă în peste 4.5 milioane de exemplare.

După o investiție de 110 milioane de euro în modificarea liniilor de asamblare, producția noii generații Skoda Fabia a început acum oficial la uzina din Mlada Boleslav.

Designul noii Fabia este apropiat de cel al modelului Scala, iar interiorul este mai confortabil și mai spațios ca oricând. Spre dezamăgirea unora, gama de motorizări include numai agregate pe benzină.

Puterea dezvoltată de propulsoare este cuprinsă între 65 și 150 de cai putere. Aceasta din urmă atinge 100 de km/h în 7.9 secunde și are o viteză de top de 225 km/h.

via Skoda

  • Just_me, marţi, 13.07.2021 15:12

    Frumoasa masina!

  • dCi, miercuri, 14.07.2021 09:32

    15.12...”dar nu e ca Skoda”...

  • Kirotractor, miercuri, 14.07.2021 11:36

    Bună mașinuța - scuze de fapt, c-a ajuns cât o compactă -, dar frumoasă e cam mult spus. Și surprinzător de aerodinamică (Cx-record pt segm. B, de 0,28), plus fără eco-mangleli de PR = false hibridizări. Prețurile (nemțești) sunt previzibile, adică nu f. mici - un pic sub VW Polo: Der 1,0-Liter-Dreizylinder hat 66 (13.990 €), 80 (16.290 €), 95 (17.590 €) oder 110 PS (19.890 €) - asta, cu c.v.man.6. 150 PS 1.5 TSI ab 21.390 Euro mit Siebengang - DSG. Rămân deci la concluzia că, pt cei strict utilitariști, o Dacia Sandero e preferabilă.

  • At kiro, miercuri, 14.07.2021 12:07

    Draga kiro sunt de acord cu noile tehnologii dar astea s deja preturi de focus deja. O fi bun polo/fabia dar e cam supraevaluat. Între polo și focus eu aleg sa dau banii pe focus

  • Kirotractor, miercuri, 14.07.2021 13:02

    @At_kiro: zici bine, însă nu trebuie uitat că prețurile vor fi la noi sigur cu 2-3 mii mai mici (acum e 13.900 € - negociabili oricum - o Fabia facelift de 95 CP.) Motorizarea 1.5 TSI m-ar fi tentat, dar asocierea obligatorie cu DSG nu-mi surâde. Surprinzător, Scala văd că-i totuși disponibilă cu c.v. man. și 150 CP, la 18 mii € (Ambition.) ...Cam mare și cam semi-break pentru gusturile mele, dar oferta-i tentantă.

  • @ kiro, miercuri, 14.07.2021 13:55

    apropo de diferenta asta de preturi Vest vs Est desi aveam eu niste banuieli cum ca diferentele astea de preturi nu intra neaparat la marja de pierdere a producatorului, fiindca ma gandeam eu ca nu e posibil sa fie asamblate pe aceiasi linie masini separate pentru vest si pentru est...pana intr o zi cand m am suit intr o masina identica cu a mea, dar adusa din Olanda. A mea fusese cumparata din Romania La aia desi avea km dubli, usile se inchideau altfel, scaunele erau mai plusate, masina se simtea mai solida. Repet la kilometri mai mult decat dubli. Poate a mea nu era intretinuta, dar nici chiar asa. Deci totusi ceva este...

  • @At kiro, joi, 15.07.2021 12:22

    Alegi asta acum, pentru ca inca nu ai virat banii. Si eu tot asa am ales, dar nu mai fac niciodata prostia asta.