Skoda, Mazda și Nissan vor suspenda temporar producția din cauza crizei de semiconductori
Criza de semiconductori determină companii precum Skoda, Mazda sau Nissan să-și oprească temporar liniile de producție în perioada iunie-iulie.
În 2021 vor fi produse cu 3.9 milioane de mașini mai puțin, la nivel global, din cauza actualei crize de cipuri. În consecință, veniturile producătorilor vor fi mai mici cu 90 de miliarde de euro, potrivit unor estimări făcute de o companie de consultanță din SUA.
CEO-ul Bosch, Volkmar Denner, spunea recent că problemele ar putea continua și în 2022. Până la ameliorarea situației, producătorii auto sunt nevoiți să apeleze la “ajustări”.
Skoda va opri temporar uzina din Kvasiny pentru o săptămână, începând din 28 iunie, conform unui anunț făcut de sindicate.
Mazda a anunțat că va suspenda producția la o fabrică din Japonia pentru un total de 10 zile în iulie, respectiv perioadele 5-9 și 12-16 iulie.
Nissan va reduce producția la mai multe fabrici începând din iulie, din cauza crizei de semiconductori, potrivit unor surse citate de agenția Reuters.
Herbert Diess, CEO-ul grupului Volkswagen, a declarat în mai că producătorul de automobile se află în „mod de criză” din cauza lipsei continue a cipurilor auto extrem de necesare, adăugând că impactul deficitului se va intensifica și va afecta profiturile în al doilea trimestru al lui 2021.
-
Kirotractor, joi, 24.06.2021 15:33
Ceva e putred în Danemarca - interesante deci crizele astea pe stil nou, adică apărute fără cauze precise aparent. Mă-ntreb doar: mașinuțele electrice n-or avea cip-ciripuri în componența lor?! Ba au, și chiar nenumărate - atunci cum se pupă mirobolanta criză cu predicțiile de creștere explozivă a BEV-urilor?
-
ignis, joi, 24.06.2021 17:15
E cumva corelat cu ce se întâmplă la nivel mondial în domeniul materiilor prime/de bază. În SUA e o inflație galopantă. Va ajunge la noi în cca 6 luni. Embrace for impact! " Biggest price increases were recorded for gasoline (56.2%), used cars and trucks (29.7%), utility gas service (13.5%), transportation services (11.2%) and apparel (5.6%). Shelter costs were up 2.2% and food also went up 2.2%." Toți furnizorii noștri din Germania au mărit prețurile cu 4-5% într-o lună. Toți! Produsele fabricate de o firmă din Germania, distribuite de noi în România la alte firme germane producătoare de componente electronice (Continental, Bosch) s-au scumpit datorită creșterii de preț a unor materii de bază (ingrediente), pe care le importă cel mai probabil din China. Creșterea de preț are la bază disponibilitatea redusă a acestor materiale. Dau direct din casă, din e-mailul primit. "Already in the selection of raw materials, we attach importance to constant and tested quality from sustainable and resource-saving sources. For some months now, these raw materials in particular have been subject to a constant and, in some cases, massive price increase which we can no longer absorb based on our current calculation." China are creștere economică, fabricile merg (la ei nu mai e pandemie) și poc, deoadată e penurie? Se întâmplă ca în anii 70 când țările OPEC au strans robinetul și prețul la petrol a explodat. E ceva la mijloc. E similar cu disponibilitatea plăcilor grafice pe piața mondială. Statistic, 80% din producție nu mai părăsește China. Nu vreți să știți cât costă acum o placă grafică pentru gaming. Eu cred că e un război economic în plină desfășurare, dar surd și subtil. Semnalul a început cu banarea Huawei de pe piețele occidentale. Acum e rândul Chinei să strângă occidentul de boașe. Cine mai constuiește de exemplu în Europa o fabrică de solvenți (cancerigeni de altfel) ca să suplinească "penuria"? Păi uitați ce se întâmplă în Berin cu fabrica Tesla. Epoca postindustrială a occidentului eșuează lamentabil.
-
pipo, joi, 24.06.2021 17:35
E galopanta si la noi inflatia doar ca cifrele se prezinta cu intarziere. @ignis - numai 4-5% ? Ma mir ! Probabil fiindca sunt/eti protejati de contracte ferme ! In domeniul meu preturile s-au dublat de la inceputul anului si degeaba...cererea e mai mare ca oferta, clientii mai ca nu se pun in genunchi ! Si nu vorbesc de materie adusa din China , ca de acolo nu mai vine nimic oricum (fiindca e la fel de scumpa si oricum nu mai fac fata la cererea lor), e vorba de materie prima produsa in Europa . Si credeti-ma ca e folosita la orice . Unul din marile motive este acelasi ca in industria auto ...reglementari fortate pe directia eco/sustainability/enviroment ,impuse fara a se asigura ca exista alternative viabile sau capacitate de productie pt. acestea. Da, va fi urat tare ,cu inflatia din 2 cifre nu e de glumit.
-
mircea badea, joi, 24.06.2021 18:59
vrajeli din pixe... totusi catzu si "dreapta" lui ne spune ca suntem pe crestere economica, prima in europa, deci stati linistiti. romanii stiu ce au votat, pot dormi linistiti in continuare..
-
inexorabil, joi, 24.06.2021 22:16
Ce atâta “filosofie economică” ? Tărăşenia este simplă şi mai ales…profeţită demult. Anume: omul post/super/hiper-modern a căpătat oroare (cu efecte viscerale cumplite) faţă de…MUNCĂ. Aceea creatoare de BUNURI (nu amintesc de servicii, care înseamnă direct şi perpetuu zero triplu barat fără categoria de bază pe care am menţionat-o). El le vrea primordial pe lume, de când se “maturizează” (adică de când începe să cunoască “beneficiile” şi mai ales “deliciile” consumerismului, ca doctrină înţepenit de Stânga), dar neapărat…realizate de alţii. Eh, nu se “umileşte” dânsul – în condiţiile de astăzi, care propun acest paroxism al “progresului”, mai precis al sindromului CCC – în aşa hal fără de hal… Ce să invoc în sprijinul argumentării mele? Cumva tendinţele manifestate în cadrul ariei “învăţământului” ? – concret, toţi “adaptaţii noilor vremuri” de vârste fragede, recte “supradotaţii”, visează orgastic “slujbe” (doar nu în biserică) cât mai ferite de “degradantul” (ca imagine socială unanim fabricată, pardon, acceptată) efort fizic, tipic indispensabililor (instinctiv calificaţi astfel de către oricine), dar, totodată, ce să vezi? – “inculţilor” şi “grobienilor” de muncitori. Cu alte cuvinte, cine dreaq (dintre absolvenţii de gimnaziu) se mai gândeşte la o…şcoală profesională? Cert este că răsfăţaţii adolescentini ai “evoluţiei” materiale a vieţii râvnesc la multe chestiuni “palpabile”, fără a catadicsi însă de preţul imperios al capriciilor dumnealor…Nu, bre, lor li se cuvine (“meritocratic”, carevasăzică, mai ales în cazul esticilor vesto-“şcolarizaţi”), fiindcă li s-a sculat, adică se consideră zămisliţi din elemente care nu se regăsesc în Tabelul Periodic al lui Mendeleev, şi gata, stop dezbatere! Rezumând sugestiv: o fi EMOL vinovată de majoritatea anomaliilor de zi cu zi, dar nici noi să nu ne închipuim flori de nufăr. De fapt, Apocalipsa nu lasă loc de echivoc: “Şi am văzut ridicându-se din mare o Fiară…” (cap. 13, vs. 1). Acum, poţi să te înfiinţezi pe orice plajă din lume, aşteptând frenetic să te pomeneşti cum se învolburează apele odată cu ridicarea groaznicei creaturi. Vei aştepta mult, bine şi…ca un oligofren, fiindcă ţi-a scăpat din vedere taman esenţialul, recte exprimarea doldora de figuri de stil a Scripturii, în context “marea” simbolizând…masele, mulţimea (de proporţii planetare). Personal, de mulţi ani am conceput febril (dar discret…) un plan de…revenire la provocările (deloc măgulitoare de orgoliu, ce-i drept – de! năravurile incarnate în atâta amar de ani de “evoluţie profesională” au efectul unor pietre de moară pentru biata mea conştiinţă) MUNCII. Provocări…tradiţionale, aş putea conchide. Care cuprind inclusiv preocupări axate pe renaşterea unei meserii individuale cam uitate: fierăria. Şi fără tangenţe cu “formele legale” (deşi, dacă m-aş trezi cu cerberii fiscali la poartă, aş admite să le plătesc echivalentul în produse, conform calculelor financiare ale dânşilor – ceea ce nu mi-ar veni deloc greu, din moment ce autoeducaţia cea mai straşnică se află în plină desfăşurare, fiind vorba despre “ştiinţa”, dacă nu cumva despre “arta” de a mă mulţumi cu strictul necesar până pe buza gropii…şi da, situaţia ivită mă va sili să spun adio şi ICEzaurilor, dar nicidecum din raţiuni “eco”, hahaha! – însă nu-mi voi “concedia” şi memoria, recte nu-mi voi înăbuşi prea frumoasele amintiri auto…). Odată planul devenit posibil (în pofida atâtor piedici traduse ca obtuzităţi, carenţe de seriozitate şi sminteli, ba chiar şi…trădări, de jur-împrejur), nu voi ezita să urinez cu boltă pe Sistem, pardon, pe “cele mai noi culmi de civilizaţie şi progres”. Scăpând eu COMPLET de dependenţa de bani (mulţi sau puţini, pentru desfătări sau pentru subzistenţă – chiar că nu contează), Sistemul va turba efectiv…Fiindcă “asul de mâneca” ultimei dictaturi din istorie – cea Globală şi (drept bomboana de pe colivă) vădit satanică – se referă, exclusiv şi invariabil, la BANI. Dominat în continuu de impresia că aceştia coincid cu oxigenul vital şi că toate mişcările şi speranţele tale “trebuie” să graviteze în jurul lor, eşti (din nefericire: fără să realizezi defel!) sclavul (şi nu de oricare, ci conştiincios şi peren) Sistemului. Automat şi volens nolens, îl vei urma în agonia lui veşnică, atunci când Judecătorul îi va pecetlui soarta… Oricum, un lucru este sigur: pe mine, unul, nu mă va “prinde”…pensia. Din motive autoritar voluntare! PS. Adevărata, unica, durabila şi cea mai devastatoare criză mondială începe să-şi arate colţii…Repet: are, printre cauze, şi atitudinea noastră, în general. Să nu ne agăţăm de ipoteze strict economice sau strict politice, care relevă aşa-zisul determinism sau – atunci când nu ne simţim prea siguri pe propriile noastre “explicaţii” – aşa-zisul hazard.
-
inexorabil, joi, 24.06.2021 23:11
Bagă “rotiţă-rotiţă-rotiţă”…Aşa a debutat şcoala elocinţei din Grecia antică, adică “rampa de lansare” a civilizaţiei scrise/vorbite din ulteriorul…Occident. Ce dialectică? Fănelistică! Sau, mai precis, ca să atingem originea: OSF-istică…
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Ce mai conteaza o saptamana-zece zile dupa ce am oprit economia mai mult de un an din cauza de plandemie ?