Smart #1, primul crossover electric al mărcii: autonomie de până la 440 de kilometri

Publicat vineri, 08.04.2022 10:46 de Tiberiu Safta

Smart a lansat oficial primul său crossover electric, numit #1. Noul model are dimensiuni apropiate de Mercedes-Benz EQA și dispune de un propulsor de 268 de cai putere, cu o autonomie de până la 440 de kilometri.

După o perioadă lungă de speculații și imagini cu mașina camuflată, Smart a prezentat oficial primul său crossover, botezat #1. Așa cum am observat și în imaginile din timpul testelor de iarnă, noul model de serie păstrează, în mare parte, același design văzut la conceptul cu același nume. Mașina a fost desenată de către Gorden Wagener, șeful departamentului de design Mercedes-Benz, iar noul #1 are o înfățișare discretă și, totodată, fluidă.

Caroseria rotunjită îi oferă lui #1 nu numai un design curat, ci și o formă aerodinamică eficientă. De altfel, coeficientul aerodinamic al noului model este de doar 0.29. Cu o lungime de 4270 de milimetri, lățime de 1820 de milimetri, înălțime de 1640 de milimetri și un ampatament de 2750 de milimetri, noul Smart #1 are dimensiuni similare cu fratele său din grup, Mercedes-Benz EQA.

În partea din față avem o grilă acoperită, elementul care denotă că aceasta este o mașină electrică. Farurile au o semnătură luminoasă LED în forma literei V și sunt unite de o bandă iluminată. Aceeași configurație o găsim și la luminile spate, iar mânerele sunt integrate în portiere pentru a mări eficiența aerodinamică. Designul lui #1 este completat de un plafon panoramic din sticlă și de jantele de 19 inch.

Interiorul are un design minimalist, cu un ecran central de 12.8 inch și un instrumentar digital de 9.2 inch. Sistemul multimedia dispune de o interfață grafică 3D și se bazează pe un program de inteligență artificială pentru comenzile vocale.

Noul Smart #1 este propulsat de un motor electric amplasat pe puntea spate de 268 de cai putere și care dezvoltă un cuplu de 343 Nm. Bateria de 66 de kW îi oferă noului crossover o autonomie cuprinsă între 420 și 440 de kilometri în regim WLTP. Viteza maximă este de 180 de km/h, iar repriza de încărcare de la 10 la 80% este gata în 30 de minute la o priză DC de 150 de kW. Grație tehnologiei avansate, 75% din computerele de bord ale lui #1 vor primi actualizări de tipul over-the-air.

Primul crossover Smart va fi lansat mai întâi în China, apoi va ajunge și în Europa. Smart nu a oferit, deocamdată, informații cu privire la prețurile noului model.

via Smart

  • eu, vineri, 08.04.2022 11:33

    incepand din 2021 observ ca piata masinilor electrice se dezvolta foarte frumos, deja oferta este variata, iar produsele atractive pentru ca incep sa scape de neajunsurile primelor generatii. #1 este din vremurile noastre si pare tipul de masina cu potential sa devina obiect de cult. pentru mine personal designul mi se pare foarte reusit, e o bucurie pentru retina mea sa vad o masina noua cu linia geamurilor paralela cu solul, ca in ultima vreme doar ciudatenii cu forma de lama de excavator.

  • pipo, vineri, 08.04.2022 11:38

    Dpdv design - jos palaria ! Fluid, unitar ,original, modern...bravo lor ! Ca m-am saturat de ciudatenii asiatice ! Probabil pretul o sa-i "demoralizeze" pe multi , dar nu ar trebui sa ne mire daca vor vinde tot ce pot produce .

  • ACE - Craiova, vineri, 08.04.2022 11:51

    Daca pretul de start al SMART #1 va incepe din zona 30-35.000 Euro aceasta masina 100% electrica va fi un concurent direct al RENAULT Megane E-Tech, KIA e-Niro, HYUNDAI Kona Electric si PEUGEOT e-2008. In aceeasi tema a - masinilor electrificate - un articol foarte interesant despre masinile pur electrice (BEV) din Germania de la ADAC Câștigați bani cu mașina electrică: Cum să utilizați cota de (Gaze cu Efect de Sera) GES 13.01.2022 • Companiile de petrol minerale trebuie să compenseze emisiile de CO₂ ale produselor lor • Proprietarii de vehicule electrice pot „vinde” economiile de gaze cu efect de seră • Intermediarii se ocupă de procesare și plată • Câștiguri în prezent: în jur de 250 până la 350 de euro pe an Vezi: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/elektromobilitaet/kaufen/thg-quote/

  • Y, vineri, 08.04.2022 12:25

    Sub capota se afla si un mic spatiu de depozitare cu capacitatea de 15 litri (frunk)

  • Gheorghe, vineri, 08.04.2022 12:54

    Arata destul de bine. Daca firma va cere si un pret corect s-ar putea razboi si cu simpatica Ora Cat (autonomie 400-420 km in ciclul de masurare WLTP).

  • ?!?!, vineri, 08.04.2022 13:21

    inca un aspirator anost! Desi seamana mai mult cu cuptorul meu cu microunde.

  • PMC, vineri, 08.04.2022 13:49

    Cred ca e cel mai frumos vehicul electric de pana acum. Cel putin ca design, e impecabil. E genul de design clasic care si peste 20 de ani va arata in trend si neponosit. Volanul e singurul care nu-mi place. In rest, e f reusita. Autonomia probabil va fi pe la 300 de km reali, ceea ce e ok pentru oras si calatorii scurte. Nu cred ca era nevoie de 268 CP. Putea f bine sa se descurce cu 150 si sa mai castige la autonomie... Dar na, e decizia inginerilor/marketingului. Sa-i uram Succes! si sa speram ca nu va sari de 50.000 de eur. (eu cred ca va sari)

  • tzenu_bmw, vineri, 08.04.2022 14:14

    O sa fie o alegere perfecta pt. o sotie sau o doamna...compacta, usor de parcat, spatiu interior generos, vizibilitate buna..un fel de Kia Soul electric. Insa sunt chesti care nu imi plac deloc...ecranul ceasurilor de bord foarte mic-ecranul central prea mare...contrastul dintre cele 2 e 'jenant vizual'...iar despre pret probabil ca va ajunge pe la 40k cu ceva dotari...

  • Flavius, vineri, 08.04.2022 15:13

    Ce a mai ramas din spiritul originalului? Din ideea din care s-a nascut?Nimic

  • Flavius, vineri, 08.04.2022 15:17

    @ACE - Craiova Asta e pe principiul "n-ar fi rau sa fie bine". Masina imi place dar nu mai e "Smart" si nici pretul vehiculat de tine nu e fezabil .Din pacate n-o sa vedem asa ceva. Smartuletul meu , un forfour din2019, a costat 25.400 euro fara nustiu-ce optionale( incarcare de 22kw in loc de 4.7kw , senzori de parcare si cam atat).Mult mai mic decat masinuta asta , cu motor de 82 cp si baterie de 17.6Kw. Ar fi un vis sa fie 30-35.000. Si cam atat va fi , un vis

  • Andrei, vineri, 08.04.2022 18:36

    O tigaie, o electrocasnica, dar nu arata a masina. O lipsa de imaginatie continua pentru producatori, cand vine vorba de electrice.

  • AdnMercedes, vineri, 08.04.2022 23:17

    Inspirație made in Opel Adam,plafonul mașinii arată ca o basca,tărăboanța plină de plastic bine finisat,rusine mai ales ca este la mijloc un producător consacrat.

  • Mircea Badea, sâmbătă, 09.04.2022 01:28

    smart era masina de oras. asta ce vrea sa fie, masina taranului pensat?!

  • adig01, sâmbătă, 09.04.2022 08:39

    Cine crede ca o astfel de masina va fi aprox 40k€ cred ca viseaza. Versiunea cu 440km range sigur trece de 50k. O fi oferta la electrice bogata dar si noul proprietar trebuie sa fie bogat sa dea atatia bani.

  • CiprianBi, luni, 11.04.2022 10:56

    Arata bine, dar unde e Smart-ul? Parca ma asteptam la altceva. Daca e similar cu EQA, unde e clasa mini? Numaram pe pe degetele de la o mana oferta de masini intr-adevar mici.

  • cos, luni, 11.04.2022 12:43

    Citesc in comentarii foarte multe pareri cum ca designul chestiei e reusit si nu inteleg de ce. Inainte sa citesc ce e am vazut o poza si am fost convins ca e o alta chinezarie care ori nu se aduce in Europa ori o aduc doar in nord...nu mi se pare nimic frumos la sapunu asta care da seamana cu Adam la montantul C. Evident chestia cu designul e subiectiva dar oricat as incerca nu gasesc nimic frumos la smartul asta not so smart anymore.