Soluţie pentru înlocuirea petrolului: cu 8 grame de Toriu, o maşină merge 500.000 de kilometri!

Publicat luni, 05.09.2011 12:28 de Mircea Meșter

Toriul - un metal radioactiv cu proprietăţi chimice interesante - ar putea sta la baza energiei electrice pe care o vor utiliza motoarele electrice ale viitorului. Dacă Toriul se va dovedi o soluţie bună, bateriile nu vor mai avea sens!

Compania americană Laser Power Systems susţine că a găsit soluţia optimă pentru alimentarea tuturor maşinilor existente în lume în acest moment. Iar aceasta nu este hidrogenul - răspunsul etern al industriei la întrebarea "Ce va fi în viitor?" - ci un metal radioactiv. Este vorba de Toriu, al 90-lea element din tabelul periodic şi - spun cercetătorii americani - o sursă optimă de energie pentru alimentarea maşinilor de orice fel.

Chiar dacă americanii nu au publicat foarte multe informaţii despre sistemul pe care îl utilizează în acest moment, este clar că vorbim de maşini cu motor electric, energia electrică utilizată de acestea nefiind însă stocată în baterii clasice Litiu-Ion, ci "dezvoltată" de Toriu.Soluţia este aparent simplă: Toriul va fi utilizat pentru a produce căldură, aceasta va genera aburi printr-o turbină, iar presiunea acestora va pune în mişcare un generator care alimentează motorul. Practic, vom vorbi de un sistem energie calorică-energie mecanică-energie electrică al cărui rezultat va fi mult mai eficient şi mult mai uşor de obţinut decât cel utilizat pe maşinile electrice de astăzi.

TORIUL ESTE SIGUR

Conform oamenilor de ştiinţă care lucrează la dezvoltarea turbinei pe aburi pe bază de Toriu, sistemul este foarte sigur pentru mediu şi pentru ocupanţii maşinii deoarece nu va fi nevoie decât de o cantitate infimă de Toriu pentru a funcţiona. Mai mult, o simplă folie din aluminiu care va proteja Toriul din sistemul de propulsie va fi perfectă pentru a "acoperi" radiaţiile metalului. Motivul: Toriul natural emite radiaţii de tip Alpha, iar acestea nu pot să penetreze pielea umană.

REZERVE SUFICIENTE PENTRU CÂTEVA SUTE DE ANI

Cel mai mare avantaj al sistemului este faptul că va fi nevoie de doar 8 grame de Toriu pentru ca o maşină să parcurgă 500.000 de kilometri. În condiţiile în care Toriul este un element la fel de des întâlnit pe planetă precum plumbul, iar toate maşinile din lume în 2011 ar avea nevoie de 8000 de tone de Toriu pentru a funcţiona câte 500.000 de kilometri, rezervele estimate de Toriu ale lumii (1.300.000 de tone) sunt mai mult decât suficiente pentru toate maşinile care vor apărea în următoarele câteva sute de ani. Estimările United States Geological Survey arată că cele mai mari rezerve de Toriu se află în SUA, Australia şi India.

CADILLAC A EXPERIMENTAT DEJA TORIUL

Deşi Toriul pare un element nou în industria auto, Cadillac a experimentat deja această soluţie acum doi ani. World Thorium Fuel Concept, prezentat de compania americană acum doi ani, propunea acest element ca pe unul de viitor în industrie. Rămâne de văzut dacă Toriul va fi adoptat de marii constructori sau dacă interesele politice ale lumii vor duce la înfundarea unei surse foarte interesante de energie.

  • S'Bubblegum, luni, 05.09.2011 14:34
    Parca am si eu in ghiveciul cu flori ...

    Gata cu aurul ! ne punem pe cautat Toriu ... :) cam ce pret ar avea o masina echipata cu un asemenea dispozitiv ? Daca are o economie de 500.00. de km ... o sa ajungem sa schimbam mai des motoarele decat bateriile :)

  • nuke, luni, 05.09.2011 14:41

    pe cat de misto suna ideea pe atat de neviabil este. sigur e scump in draci > fail e un material radioactiv si cineva chiar sugereaza folosirea lui in public?! > massive idiot fetita lu tata, proasparta posesoare de carnet si cu mainile sudate de celularul "Ifon X" in timpul convorbirii f importante cu celelalta maimutici de 18 ani despre justin bieber intra in intersectie pe rosu pe magheru si accidenteaza grav o masina de familie alimentata cu alte 8 g de "troll"-iu din asta. bucurestenii se bucura de un bronz sublim in urmatoarele zile si dispar treptat in lunile ce urmeaza. singura aplicatie viabila pt asa ceva sunt: - cargoboturile transatlantice poluatoare in draci - diverse avioane transportatoare de marfuri - orice fel de masinarie folosita undeva departe de publicul larg

  • serpe66, luni, 05.09.2011 14:56

    daca ai fi citit mai bine "Toriul natural emite radiaţii de tip Alpha, iar acestea nu pot să penetreze pielea umană"

  • krm, luni, 05.09.2011 15:01

    E cineva pe aici care inainte de a posta comentarii citeste articolul? In articol scrie clar, Toriu produce radiatii de tip alpha, radiatii care nu penetreaza pielea umana. . .Teoretic poti sa te ciocnesti linistit cu tactu pe strada in mijlocul Bucurestiului pentru ca noi nu o sa patim nimic, o sa fim doar fericiti ca am scapat de tine. . .

  • taz, luni, 05.09.2011 15:04
    bun, sa vedem ce vor face

    1.radiatiile nu trec prin piele, deci nu e plutoniu pt. cei care habar nu au ce e Toriul 2.poate sa fie si 1000 de Euro gramul, la 8 grame => o masina medie de 10 mii de euro va fi 18 mii de euro, dar !!! o masina normala de 10 mii de euro consuma benzina in 500 de mii de km de vreo 28 de mii de euro deci in final ai economisit 20 de mii de euro. 3.cine a zis ca ne va ajunge cateva sute de ani e prost, la un calcul simplu ajunge doar pt. 163 de ani !!!, grea matematica asta elementara de clasa a 4-a !!!

  • Hadouken, luni, 05.09.2011 15:15
    @nuke

    In caz ca nu stiai, in detectoarele de fum se utilizeaza Poloniu sau Americiu - materiale radioactive ce emti radiatii alfa. Radiatiile alfa sunt periculoase doar inhalate sau ingerate - considerand numarul persoanelor ce ard de vii in masini dupa accidente, putem considera ca fiind de risc egal. De asemenea, incepand cu vopsea folosita la ceramica (oxid de uraniu), dinti de portelan (uraniu), suportul becurilor fluorescente - "neoane" (kripton), perii antistatice folosite de fotografi (poloniu), beciuri (acumulare de radon, responsabil pt cca. 30.000 cazuri anuale de cancer pulmonar doar in SUA) si pana la zborul cu avionul (expus la radiatii solare de 40 de ori mai mari decat la suprafata terestra), vei observa ca suntem inconjurati de radioactivitate. Referitor la pretul unei viitoare masini alimentate de toriu - tu cati bani dai pe combustibil (chiar daca ramane la pretul actual) pentru 500.000km?

  • Atti, luni, 05.09.2011 15:34
    @Taz

    cred ca ai calculat gresit, deci teoretic in 2011 ai nevoie pentru totalul de masini 8000 de tone, daca imparti 1.300.000 cu 8000 rezulta aproximativ 163, asta inseaman ca de 163 de ori pot fii reincarcate aceste masini cu necesarul de toriu, iar fiecare incarcare merge 500.000km. dar nicio masina nu circula anual 500.000 km, de aici poti deduce ca iti ajunge pentru mult mai mult, conditia fiind ca numarul masinilor sa nu creasca exponential. chiar e grea matematica asta :)))

  • booo, luni, 05.09.2011 15:43

    ce frumos ar fi sa te sui in masina si sa nu trebuiasca sa o alimentezi vreodata

  • alex, luni, 05.09.2011 16:03

    autonomia reala v-a fi data de cata apa poti cara pt producerea aburului

  • Andrei, luni, 05.09.2011 16:03
    @Hadouken

    probabil in jur de 45.000 de euro costa combustibilul, la pretul actual, pentru o masina normala. like pentru comentariul tau!

  • Ion, luni, 05.09.2011 16:39
    @nuke

    Ai dreptate frate...lasa pe combustibil fosil , mearga inainte, si o sa privim sublim de pe bicicleta din dotare (ca nu ne vom permite masina) cand va fi 5 eur/L benzina. Dupa ce se termina combustibilul..sa faca masina pe lemne sau la pedala sa fim siguri, e bine domnu? Faza e ca sunt foarte multe variante de alimentare a masinilor, dar din diverse motive, mai ales politice nu se vor puse in aplicare..imperiul petrolului tre sa fie puternic si prostii trebuie mulsi in continuare (printre care ma aflu si eu, bineinteles)

  • myy, luni, 05.09.2011 17:47
    pt alex

    o cantitate prea mare de apa nu trebuie, se recupereaza aburul cu recipiente de condens...asa ca nu se pierde prea mult.

  • Marian, luni, 05.09.2011 23:11

    Eu nu cred ca renteaza sa pui asa ceva pe masina. Ce se intampla daca nu circul cu masina 2 saptamani? fierbe apa in draci ? Daca e asa pe toate drumurile si nu face radiatii nasoale de ce nu il folosesc in centrale sa nu se intample evenimente gen fukushima si sa folosim masini electrice alimentate prin inductie din sosele, cu baterii pt 100 km cand iesi de pe asfalt. PS: Despre ce vb eu aici? cred ca vorbesc in somn.

  • ursus, luni, 05.09.2011 23:27

    ce ne-am face fara carcotasi?

  • Koss, luni, 05.09.2011 23:38

    Vise magnatii petrolului nu vor permite niciodata asa ceva pana cand nu va disparea si ultima picatura de petrol de pe terra :)

  • LUCCI, luni, 05.09.2011 23:46
    MERGE SI ASA

    Sa vezi ,,incarcatoare'' cu toriu e la chinezi,contrafacute,cu uraniu in ele si sa vezi pe urma distractie....Sau,Renault,care ca sa iasa mai ieftin ne da toriu dci....

  • vvv, marţi, 06.09.2011 04:58
    TONTI

    POZA E PUSA LA MISTO - IN IMAGINE APARE -> STIBINA

  • ursus, marţi, 06.09.2011 20:46
    @VW

    e si cu tine,multi vad putini cunoaste;trebuia exemplificat cu un bolovan mai deosebit,nu?

  • dan, miercuri, 07.09.2011 10:23
    libertate si energie

    Cel mai bine ar fi sa-l foloseasca chiar acolo unde il au in SUA ,pentru ca ei polueaza cel mai mult si sa lase razboaiele dar si petrolul pentru restul lumii. 200 de ani de democratie le-a ajuns viitorul e mai bun cu adevart liber.

  • ccp, miercuri, 07.09.2011 17:50
    oare am nevoie de ochelari?

    ba sa-mi ...da atitea solutii gasesc astia in ultimii ani ca acum ar trebui sa fim in raiul verde ...poate sint eu chior ,da' eu n-am vazut nici o masina care sa nu-i fumege teava de esapament(evident cele in miscare) nici la noi nici pe dincolo...si apropo orice idiot poate scrie cite un articol prin vreun ziar care infierbinta mintile degeaba..asta-i ca-n politica:vom face,vom drege,vom ioi,vom kk..etc...nu frate:ce s-a facut concret!?

  • toma necredinciosu', miercuri, 07.09.2011 21:59
    n-ar fi rau sa fie asa, dar am niste indoieli.....

    astept sa vad in circulatie un astfel de automobil; sa nu fie doar poveste

  • kumite, joi, 08.09.2011 13:03
    @dan

    Mai tii minte ultima olimpiada?Acolo multi sportivi,nici nu au vrut sa vina.Multi purtau masti,ca sa respire cat de cat curat.Unde a avut loc olimpiada asta?Parca in China,nu?Ai fost vreo data in Pittsburg?Acolo,pe undeva este o otelarie.N-ai zice,dupa cat de verde este orasul.N-ai zice dupa cat de curat e aerul.Dar,tu le stii mai bine!

  • vlad, joi, 08.09.2011 13:12
    articol nestiintific

    In anumite conditii (inhalare de ex.), radiatiile alfa sunt cele mai periculoase. Daca se intampla un accident si se sparge conteinerul cu toriu, nu o mai duci mult... http://ro.wikipedia.org/wiki/Particul%C4%83_alfa Datorită masei mari și absorbției puternice, însă, dacă radiațiile alfa ajung să intre în organism (cel mai adesea la inhalarea sau înghițirea de material radioactiv), este cea mai distrugătoare formă de radiație ionizantă. Este cea mai puternic ionizantă, și în doze suficient de mari pot cauza toate simptomele iradierii. Se estimează că distrugerea cromozomilor datorată particulelor alfa este de aproximativ 100 de ori mai mare decât cea cauzată de o doză echivalentă de altfel de radiație. Emițătorul alfa poloniu-210 este suspectat a juca un rol important în îmbolnăvirile de cancer pulmonar și vezicular cauzate de fumat.

  • Paul, duminică, 16.10.2011 00:46
    Solutie pe dracu!

    Si in trecut s-a incercat intrducerea masinilor cu reactor nuclear! Va dati seama ca nu s-a reusit! Daca tot venii vorba, pot spune ca radiatiie Alpha sunt si ele periculoase si sunt destul de multe sanse ca ele sa fie inghitite sau inhalate (relativ vorbind)! De asemenea va creste numarul cazurilor de cancer si in prezent medicamentele pentru cancer sunt scumpe! Se estimeaza ca sitemele de sanatate vor intra in criza financiara datorita lor! Asta ar duce la grabirea cirzei financiare din sistemele de sanatate le nivel global! De asemenea acel reactor va merge in continuu. In alte cuvinte masina va avea autonomie 500.000 km doar daca mergi in continuu cu el! Ca sa inmagazinezi temporar o parte din energia pierduta tot ai nevoie de baterii! Deci cu faza cu bateriile, ca vor deveni inutile este din nou o fabulatie! Toriul poate fi folosit pentru un dispozitiv radiologic artizanal! 8g de toriu reprezinta o cantitate destul de mare! Daca e impreastiat in aer multi o vor incurca!

  • Paul, duminică, 16.10.2011 01:47
    Raspuns pentru Hadouken

    Cantitatea de americiu si poloniu din detectoarele de fum este infima! Exemplele pe care le-ai dat nu sunt tocmai relevante! Uraniul din protezele dentare nu mai este folosit de 30 de ani (cel putin pentru cele mai multe cazuri)! Celelalte exemple care le-ai dat sunt din nou situatii in care uraniul e in cantitati mici (sa nu zic infime)! Sa nu mai zicem ca se folseste in multe cazuri uraniu saracit! Tinand cont ca soferii sunt asa cum sunt si sunt atat de multe accidente care fac cele mai sigure automobile sa arate ca o masina chinezeasca as incerca sa evit alimentarea masinilor personale cu reactoare nucleare! Desigur mai exista si probabillitatea ca niste nebuni sa faca o bomba! In situatia asta o sa apara la cazuri de cancer si aia 30.000 de euro o sa se duca pe ingrijiri medicale sau asigurari medicale! Acum iti ofer un raspuns cat mai pertinent: nu e eficient sa dai populatiei 8g de toriu! Din moment ce reactorul nu se va putea opri o buna parte din energie se va pierde pentru ca masina nu va merge in continuu, asa ca e mult mai eficent sa io bagi intr-o centrala nucleara si sa faci curent! Asa o cantitate mult mai mica de energie se va pirede! Autonomia de 500.000 km se obtine daca mergi faorte mult cu masina!

  • se7en, marţi, 22.01.2013 13:58

    @taz calculul tau cu 163 de ani este valabil in cazul in care toate masinile parcurg 500.000 km/an....si nu prea cred ca tu faci in fiecare an atatia km

  • joe, marţi, 22.01.2013 23:12

    fratilor 1.2 mil / la 8000 fac 150 .. nu 163 nu sunt 1.3 mil... fiecare masina sa presupunem are 150 de incarcari a 500k km dar sunt masinile de firma de exemplu care merg f mult. taxiurile , transportul in comun si multe altele deci tu stai acasa dar RATB-ul consuma toriul care tu l-ai fi consumat , nu e viabila sincer ... e prea putin nu se merita investitia in fabrici componente si multe altele ...

  • ciprian, marţi, 22.01.2013 23:15

    @nuke da-mi niste detalii despre beciurile cu acumulari de radon!sau niste linkuri! .... [email protected]

  • fabian, miercuri, 23.01.2013 08:38

    daca nu stiati, ROmania in 2010 a vandut o bucata destul de importanta de munte ...americanilor, unde au si luat un izvor de apa potabila de unde alimenteaza trupele nato. unele , nu toate, cica. tot acolo au facut sapaturi si au descoperit toriu, stiu ca citisem in primavara trecuta ceva. hehe si voi credeti ca americanii is prosti.

  • Brevis, joi, 14.02.2013 08:38

    Luati-va gandul! Acolo mai zice ceva de un mare adevar. INTERESELE POLITICE!!!. sursa asta de energie nu va fi implementata niciodata intr-o masina, pentru ca nu e destul de profitabila pt. unii. Intotdeauna va fi aleasa optiunea mai costisitoare pentru PROFIT. Ati crede ca vreodata veti merge fara grija combustibilului la fiecae 3-400 km? Glume...

  • topi, miercuri, 23.10.2013 05:20

    Am toriu de vanzare!

  • Dumitru POPESCU, sâmbătă, 30.08.2014 22:37

    Domnule MEȘTER, Cu certitudine, cel puțin unul din străbunii dumneavoastră a fost mare meșter (transilvan). Dumneata nu ești nici măcar unul mic. Este cât se poate de clar că: -- nu ai nici cele mai elementare noțiuni de fizică, -- nu te mai poți deprinde cu ele acum (poate că nu ai nici vocație!). Dar de ce nu ai consultat un fizician! Este impardonabil a da publicității "AIURELI" !!!!!!!!! Ca să nu pierd timp, trec la explicaţii. Dacă eşti capabil să faci un minireactor ca la submarinele nucleare, dar cu trei ordine de mărime mai mic (de aproximativ 1.000 de ori mai mic) şi obţii abur sub presiune, îl pui direct la lucru !!!!!!!!!! Deoarece randamentul maşinilor termice este foarte scăzut (la abur maximum 34 %), de ce să îl mai converteşti în electricitate şi să mai pierzi cel puţin 20 % din cea rămas util (din cei maximum 34 %), pierderile suplimentare înregistrându-se la generarea curentului electric (curca 10 %), respectiv la utilizarea acestuia (încă circa 10 %) !!!!!!!!!! Altă problrmă, împosibil de rezolvat, o constituie cantitatea enormă de apă pe care trebuie să o care acel "autovehicul" !!!!!!!!!! Fac această afirmaţie întrucât circuitul apei nu poate fi închis, deoarece este imposibil ca un automobil să aibă un radiator atât de mare pentru a putea răci instantaneu volumul enorm de abur la ieşirea din turbină, volum de abur necesar generării unei puteri instantanee medii de minimum 35 kW !!!!!!!!!! În încheiere îţi dau ub sfat părintesc: nu lua ca model ceea ce spune sau face un sisten care a fost două secole numărul 1 (fiindcă a putut jefui bogăţiile naturale -- şi nu numai -- ale altor state), dar care a dat faliment pe timp de pace (ca şi România) !!!!!!!!!! Prof. dr. Dumitru POPESCU