Spyker şi Youngman vor produce maşini pe platforma Pheonix-Saab

Publicat luni, 27.08.2012 14:38 de Mircea Meșter

Spyker şi Youngman duc mai departe discuţiile avute în perioada 2009-2010 şi vor construi maşini pe platforma Phoenix dezvoltată de muribunda marcă Saab.

Producătorul olandez de maşini sport Spyker a anunţat astăzi că a stabilit două companii de tip joint-venture împreună cu chinezii de la Youngman, scopul acestora fiind, pe de o parte, producţia de modele bazate pe platforma Saab Phoenix - cea care ar fi trebuit să fie baza noii generaţii de modele Saab, pe de altă parte construcţia unui SUV de lux.

În virtutea acestor colaborări, Spyker va ceda chinezilor 29.9% din acţiunile companiei în schimbul sumei de 6.7 milioane de euro, chinezii urmând să împrumute în plus alte 3.3 milioane celor de la Spyker pentru dezvoltare.

Primul joint venture, denumit oficial Spyker-Phoenix, are în vedere construcţia unei game de modele pe baza platformei Phoenix, dezvoltată de fosta companie suedeză Saab. Youngman a intrat în posesia drepturilor de utilizare a acesteia în 2011, chinezii urmând să deţină 80% din acţiunile Spyker-Phoenix. Nu se cunoaşte încă marca şi logo-ul sub care vor fi produse aceste modele, însă este exclus ca acestea să poarte sigla Saab.

Al doilea joint venture vizează producerea unui SUV de lux bazat pe conceptul D8 Peking-to-Paris, pe care Spyker la prezentat în premieră mondială în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2006. Youngman urmează să investească 25 de milioane de euro în acest proiect şi să beneficieze de 75% dintre acţiuni. 

SPYKER-YOUNGMAN, O POVESTE ÎNCEPUTĂ ÎN 2010

Discuţiile dintre Youngman şi Spyker au început acum trei ani, când compania chineză a fost unul dintre cei mai serioşi ofertanţi atunci când Spyker a scos la vânzare Saab. Înţelegerea nu a putut fi realizată însă la acea vreme din cauza faptului că General Motors - care deţinea încă drepturi de decizie în cazul Saab - a blocat mutarea, iar Saab a intrat în faliment şi, ulterior, în lichidare.

OPINIE: "Ce înseamnă de fapt o marcă auto? Oamenii şi locurile sau tehnologia şi platformele?"

  • CodrutC, luni, 27.08.2012 16:26

    Chinezarii marca Saab :))

  • AndreiRN, luni, 27.08.2012 17:58

    Dubla chinezarie cu radacini la Saab. Una electrica noua cu sigla Saab modificata cu dragon pe verde. Si a doua clasic poluanta tot chinezeasca dar sub numele Phoenix. Dublu success.

  • ztele, luni, 27.08.2012 20:13

    S-a investit atat de mult in aceasta platforma incat era chiar pacat sa nu se materializeze cel putin o masina care s-o utilizeze. Sunt curios ce masina o sa iasa.

  • ztele, luni, 27.08.2012 20:16

    2 "chinezarii" : 1. o platforma electrica dezvoltata in Suedia cu tehnologie japoneza; 2. O masina construita in Olanda(Spyker), cu platforma suedeza (Phoenix) si un actionar minoritar chinez, La povestit suntem campioni :)

  • Giga Motors, luni, 27.08.2012 22:06

    @AndreiRN,nu este vorba de o chinezarie,ci de o placinta globalista pestrita: se vor aduna de-a valma motorul de Audi al lui Spyker cu platforma de magiun GM-Saab-BMW zisa Phoenix (halal renastere!) si cu imbracatura intr-adevar chinezeasca de la Youngman si ce va rezulta?.......Normal,acum este "in voga" ghiveciul universal care proslaveste principiul "eficientei maximale" - de ex. ati auzit de fotbalistul Nicolao Dumitru? S-a nascut in Suedia din tata roman si mama negresa si a fost naturalizat de italieni. Ma intreb ce-o fi crezand Dumnezeu despre toate eclectismele astea de ideologii, de obiecte si,nu in ultimul rand,de oameni........

  • AndreiRN, marţi, 28.08.2012 00:19

    Pai cum descrii tu este facut Mini si VW Bug care sunt asamblate din piese facute peste tot pe globul asta unde este mai ieftin si se vand acolo unde e profitul cel mai mare. Or sa atace un pic si simpatizanti Saab la suflet.

  • Cristina, miercuri, 05.09.2012 23:34

    Aveti o sursa de incredere pe care va bazati cand scrieti asa ceva?