Ssangyong se modernizează. Un model electric până în 2019 și planuri pentru un nou nume al brandului în momentul lansării în SUA
Brandul sud-coreean Ssangyong are în față trei ani plini de lansări și evenimente importante. Printre acestea, un nou crossover compact, o versiune electrică a acestuia, noul Rexton și o posibilă schimbare de nume a mărcii.
După ce acum 7 ani a fost aproape de dispariție și a fost preluată de indienii de la Mahindra, marca sud-coreeană Ssangyong se pregătește de un asalt fără precedent de modele în gama proprie. Specializată în SUV-uri de segmente medii și mari, cei de la Ssangyong au început să coboare în gamă și au lansat în anii recenți SUV-ul compact Korando și SUV-ul subcompact Tivoli, iar acum a trecut la modele intermediare, așa cum este noul XLV, o versiune lungită cu 25 de centimetri a lui Tivoli.
Un nou SUV subcompact cu versiune full-electrică
Programul lansărilor Ssangyong nu se oprește însă aici. Marca din Coreea de Sud va aduce pe piață un nou crossover încadrat ca dimensiuni între Tivoli și noul XLV. Acesta va avea însă un preț situat în a doua jumătate a segmentului subcompact și va oferi dotări de top și un design modern care va da startul unei noi ere estetice în gama mărcii sud-coreene. Denumit deocamdată codat C300, noul SUV va fi lansat oficial pe piață în 2017, umând ca până în 2019 să primească o versiune full-electrică. Va fi pimul model electric produs de Ssangyong, iar detaliile legate de acesta sunt așteptate în anii care urmează.
Vârful de gamă Rexton va primi și el o generație nouă începând cu anul 2018. Noul model va păstra numele celui mai reprezentativ SUV din gama mărcii, așa cum o va face și viitoarea generație a lui Actyon, un pick-up utilitar care va construit pe aceeași platformă.
Planuri pentru o schimbare de nume a brandului Ssangyong
Cel mai interesant aspect legat de Ssangyong este faptul că sud-coreenii vizează intrarea în premieră pe piața din Statele Unite, mișcarea urmând să aibă loc în următorii doi ani. Este posibil ca momentul să coincidă cu o schimbare radicală de strategie la nivel de nume, compania Ssangyong Motor urmând să se lanseze sub un nou brand pe piața de peste Ocean.
Conform declarațiilor oficialilor mărcii prezenți la testul european de presă al noului Ssangyong XLV, opțiunea modificării numelui este încă discutată, costul efectiv al acesteia urmând să depășească 100 de milioane de dolari. Nu este exclus ca numele mărcii sub care sunt vândute modelele Ssangyong să fie ulterior modificat și în Europa