Stellantis a inaugurat 1 km de autostradă care încarcă mașinile electrice în mers
Stellantis a inaugurat "Arena del Futuro" în Italia. Pe scurt, vorbim despre un circuit de 1.05 kilometri (autostradă) care încarcă mașinile electrice în mers. Șoseaua este alimentată cu 1MW de energie.
Chiar dacă autonomia mașinilor electrice a crescut cu timpul, fenomenul de "range anxiety" încă există. Unii producători fac eforturi pentru a-l diminua, un exemplu fiind grupul Stellantis.
Alături de o serie de parteneri, Stellantis tocmai a inaugurat în Italia, pe autostrada A35 care leagă Milano de Brescia, așa numita "Arena del Futuro". Un circuit de 1.05 kilometri, care imită o porțiune de autostradă capabilă să încarce mașinile electrice în mers.
Circuitul este alimentat cu 1MW de energie și în asfalt au fost încorporate cabluri electrice. Vehiculele de test, un Fiat 500 electric și un autobuz Iveco E-Way au fost echipate cu receptoare speciale care colectează energia electrică și astfel se încarcă prin inducție.
Reprezentanții Stellantis susțin că, până acum, rezultatele sunt încurajatoare.
via Stellantis
-
eu, marţi, 07.12.2021 12:29
asta e toata smecheria... daca ar exista vointa politica pentru crearea unei infrastructuri inteligente de captare a energiei electrice prin inductie care sa sustina o putere variabila si realocabila in timp real, in functie de valorile de trafic plus intelegere intre producatori pentru o metoda de standardizare a tehnologiei de captare a energiei si contorizare a consumului in vederea platii. eu sunt sigur ca tehnic se poate realiza, ramane de vazut daca ideea este fezabila ca si costuri (investitie vs beneficii). cum imi imaginez eu treaba: incarcarea prin inductie in mers sa existe pentru autostrazi, drumuri expres si sosele nationale, unde la viteze mari consumul este inevitabil mare, de asemenea pentru drumurile principale din interiorul localitatilor, iar bateria vehiculelor sa fie mica si usoara si capabila sa acopere scurtele portiuni unde nu ar fi infrastructura de captare (drumuri extraurbane secundare/tertiare si in orase pe strazi secundare, alei, zone rezidentiale cu trafic foarte redus) sau unde exista intreruperi de captare (atunci cand schimbi banda pe autostrada si ramani cateva secunde in afara "semnalului" sau daca exista segmente cu intreruperi temporare in infrastructura datorate lucrarilor de intretinere/reparatii). banda de captare sa fie ceva gen 50 cm latime pe centrul caii de rulare, cu marcaj, iar soferii sa fie atenti sa stea pe centru pentru a fi permanent in "contact", aici ar ajuta si sistemele de mentinere a benzii sau de incadrare pe centru care ar detecta marcajul si ar tine automat masina pe pozitia favorabila. masinile ar fi mult mai usoare sau ar permite sarcini utile mai mari, consumurile prin urmare ar fi mai mici sau cel mult egale cu cele din prezent la mase egale. probabil eficienta incarcarii nu va putea egala vreodata eficienta incarcarii directe prin conexiune fizica, adica prin cablu, dar se compenseaza prin restul avantajelor. statiile de incarcare publice sau de acasa si incarcatoarele on board ale masinilor pentru alimentare prin cablu nu ar trebui desfiintate, pentru a putea incarca in acele rare situatii exceptionale. dar presiunea asupra statiilor publice, ca numar, grad de ocupare si putere de incarcare ar fi ca si inexistenta, ca de altfel si timpii de asteptare la incarcare si sentimentul de range anxiety la drum lung.
-
Sile, marţi, 07.12.2021 14:23
Amu, aci sa te tii la furtul de curent!
-
inexorabil, marţi, 07.12.2021 18:01
Băieţii cu ochi albaştri ori sunt tehnocraţi, ori îi au printre ei :) Dar cert este că “îşi dau cu părerea” (au oroare de această “cutezanţă” numai în privinţa “dujmanilor”) – răspândind arome de “axiome ştiinţifice” – despre un biet…experiment. Deja “ştiu” ei (ei, experţii lu’ peşte) că va merge brici ceva ce nici măcar n-a născut o concluzie semnificativă, admisibilă în unanimitate.
-
Dutz, marţi, 07.12.2021 19:57
Eu unul nu o sa “calc” cu mașina pe așa ceva. Chiar nu conștientizam ca suntem organisme vii care sunt impactate de câmpuri electromagnetice etc.??? Dar probabil vor scoate un vaccin cu administrare săptămânală care ne va ajuta sa murim ușor și fără dureri… incredibil!!!
-
Magarul ecologic, marţi, 07.12.2021 21:09
@eu buna ideea ta, dar unde i contorul de curent? La cine platim? Italenii astia poate vor sa vanda tehnologia asta, cred ca sunt constienti cu tontii ca ce s a dezvoltat pana acum in materie de acumulare energie au atins apogeul.... PS: regandeste ideea cu un taxator
-
eu, miercuri, 08.12.2021 11:07
@Magarul ecologic si tu acum...nu stiu...eu mai sus am emis doar o ipoteza despre cum mi-as imagina eu sistemul. uite, contorul ar putea fi si pe masina si sa transmita datele inregistrate prin telemetrie la puncte de colectare a informatiilor aflate la capetele de segmente pe care activeaza diversi furnizori de energie (asa cum se transmit datele pt taxele de drum in diverse alte tari) iar plata sa fie catre furnizorul tau de energie de acasa, care iti va emite factura pentru ce ai consumat. iar furnizorul tau isi deconteaza la randul lui sumele cu ceilalti furnizori de curent de pe fiecare segment de drum pe unde ai calatorit, pe principiul roamingului din telefonie, intern sau international. se poate face. sau poate fi contor in "cloud-ul" sistemului, te identifici cu nr de inmatriculare si consumul se calculeaza intr-un centru de date gestionat de o autoritate nationala unde sunt inregistrati toti cei care alimenteaza cu curent toate portiunile de drum, pe baza datelor trimise de un transponder din masina care spune sistemului ce energie ai absorbit din retea. cate nu se pot face daca e vointa...
-
^^^, miercuri, 08.12.2021 12:57
nu mai bine alimentezi de la pompa de benzina si scapi de toate elucubratiile astea aberante... Mai poti dormi noaptea?
Citeste si
-
TEHNOLOGIE | marţi, 24 septembrieMercedes-Benz: noile modele se vor putea conduce singure până la 95 de km/hMercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | vineri, 20 septembrieNissan lansează o tehnologie nouă care îl avertizează pe șofer să elibereze benzile de depășireNissan urmează să lanseze un nou sistem de asistență conceput special pentru a reduce situațiile în care șoferii continuă să circule pe banda a doua pe autostradă. Noul sistem îl va avertiza pe șofer să treacă înapoi pe prima bandă după o depășire. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 5 septembrieBMW: tehnologia de schimbare a culorilor ar putea intra în producție până în 2027BMW a anunțat că tehnologia specială E Ink de schimbare a culorilor unei mașini ar putea intra în producție până în 2027. Constructorul german își dorește ca toate mașinile sale să fie dotate cu această tehnologie în viitor. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 8 augustNissan testează o vopsea specială care scade temperatura din habitacluConstructorul nipon de automobile testează o vopsea specială care scade temperatura la nivelul caroseriei, dar și în habitaclu. În prezent are o grosime de 120 de microni, dar faza de dezvoltare nu s-a încheiat. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 8 augustMercedes-Benz, primul constructor care testează sisteme de condus autonom de nivel 4 în ChinaConstructorul german de automobile a primit, în premieră, aprobarea de a testa sisteme de condus autonom de nivel 4 pe autostrăzile și drumurile publice din China. Citeste tot
In primul rand aia nu e autostrada, e o sosea obisnuita, are numai o banda pe sens. Deci soseaua are incorporate cabluri electrice. Presupun ca sunt de cupru ca sa nu transformam soseaua in radiator (hm, avantaj iarna, nu mai trebuie deszapezire). Pai in acest caz costurile vor fi astronomice. Cred ca pana si MAGLEV este mai ieftin, macar nu cara baterie. Ce-i in capul acestor oameni? N-ar investi stelantis in fiabilizarea masinilor lor sa-i pici cu ceara, se ocupa in schimb numai de prostii.