Stellantis ar putea relua producția legendarului motor HEMI

Publicat marţi, 25.03.2025 10:28 de Tiberiu Safta

Potrivit unor noi informații apărute în presă, Stellantis este pe cale să reia producția legendarului motor HEMI începând din acest an. Producția unuia dintre cele mai cunoscute și apreciate motoare din lume a încetat anul trecut.

Spre sfârșitul lui 2024 am asistat la un final de epocă în industria auto. Mai exact, producția motorului HEMI, unul dintre cele mai apreciate motoare din lume și prezente la modele celebre, precum Dodge Charger și Dodge Challenger, a ajuns la final după 73 de ani. Cel care a dat ordinul de a renunța la acest motor a fost însuși Carlos Tavares, fostul CEO al Grupului Stellantis, care și-a dat demisia din funcție în decembrie 2024.

Acum, la aproape 5 luni de la plecarea sa, Stellantis ia în calcul să reia producția legendarului motor american. Potrivit unei publicații specializate în mărcile Mopar, adică Chrysler, Dodge și Ram, producția motorului HEMI va fi reluată în august. Motorul HEMI V8 va fi produs în 3 variante diferite: de 5.7 litri aspirat natural, 6.4 litri aspirat natural și 6.2 litri supraalimentat.

Toate cele 3 variante ale motorului HEMI vor fi produse în Michigan, Detroit, la uzina de motoare din Dundee. Noile motoare HEMI vor fi bazate pe arhitectura Gen III, introdusă în 2003 și există și zvonuri că Stellantis ar putea lansa și o variantă cu o cilindree și mai mare în viitor, după debutul producției variantelor menționate mai devreme.

Deocamdată, Stellantis nu a confirmat oficial dacă va relua producția motorului HEMI.

via Mopar Insiders

  • alex_cu_a_mic, marţi, 25.03.2025 11:35

    Asta-i din categoria "Mircea, fa-te ca lucrezi". Luam decizii fara cap pe care le intoarcem in scurt timp. Nu stiu daca mai sunt decizii cretine in industrie anuntate cu multa emfaza, care sa nu fi fost intoarse pana acum de realitatea pietelor. Unele par ca au fost intoarse de 2 ori ca poate nu s-a auzit bine pana in spate din prima. Astept cu nerabdare sa aud ceva de la Volvo unde consumurile sunt de balamuc indiferent daca e vorba de electrice sau pluginuri pe benzina.