Stellantis începe să elimine motoarele diesel pentru vehiculele comerciale

Publicat vineri, 27.09.2024 14:05 de Tiberiu Safta

Stellantis a anunțat oficial că nu va mai prelua comenzi pentru vehicule comerciale cu motoare diesel. Ultimele exemplare ale acestor modele alimentate cu motorină vor fi livrate la începutul anului viitor.

Motoarele diesel urmează să dispară din oferta celor de la Stellantis în segmentul vehiculelor comerciale. Grupul multinațional a anunțat că încetează să mai accepte comenzi pentru modele comerciale echipate cu motoare diesel din această toamnă. Astfel, modele precum Peugeot Rifter, Citroen Berlingo și Opel Combo vor fi disponibile doar cu motoare pe benzină sau electrice.

Inclusiv versiunile de transport marfă ar urma să nu mai fie oferite cu motoare diesel, însă o decizie în cazul acestor modele rămâne sub semnul întrebării.

Conform unor informații apărute în presa franceză, Stellantis va înceta să mai livreze vehicule comerciale cu motoare diesel după 1 ianuarie 2025. În prezent, modelele amintite mai sus sunt disponibile cu motorul diesel 1.5 BlueHDI, disponibil în două variante de putere: 100 de cai putere și 130 de cai putere.

via Profit

  • un cetatean, vineri, 27.09.2024 14:23

    Cine intreg la minte, cu o mica afacere, sau o firma mare cu flota de sute de masini, ar lua utilitare pe benzina, sau electric ? Doar pe livrari scurte pe oras, dar asta reprezinta o mica parte din nevoia de transport, daca va ramane asa, cu atat mai bine pt concurenta, care din ianuarie 2025 va vinde bine merci utilitare mici diesel, adica Renault si VW in principal, cel mai mare pierzator va fi Fiat care vinde foarte bine utilitare in Europa, daca nu ma insel sunt pe primul loc .

  • @un cetatean, vineri, 27.09.2024 14:29

    Si totusi sunt destui care nu sunt intregi la minte. Un recent articol a scos la iveala ca romanii se pare ca fac cei mai putini km anual iar olandezii cei mai multi. Ia cauta sa vezi ce masini cumpara olandezii? Desigur ii ajuta statul cu o taxa numita BPM care te rupe daca chiar insisti sa iei dieseluri si mai e si taxa de drum care depinde de greutatea masinii si de tipul de combustibil. Daca vrei un Diesel, platesti vreo 2000 euro pe an, asa ca ai o gaura de vreo 10000 euro in 5 ani... Daca stelantis renunta, e de apreciat. Anul trecut si Volvo a renuntat la dieseluri si anul asta au raportat cresteri la vanzari, deci nu prea sufera. Se poate si fara putorile diesel. Prin multe tari se folosesc utilitare full electrice de catre Amazon si altii. Si de mai multi ani, deci e testat si se poate.

  • @cetateanul turmentat, vineri, 27.09.2024 14:36

    Americanii nu sunt întregi la minte, după mintea cetățeanului turmentat. Sau australienii... Țărișoare mititele unde transportatorii se învârt doar prin orașe. Care și alea sunt mititele cât Slobozia. Ești prost de bubui.

  • @maimutoi electric, vineri, 27.09.2024 14:39

    Cand compari Volvo, care mai avea doar un motor diesel, cu utilitarele ce sunt 99% diesel, atunci inseamna ca ori consideri volvo o marca utilitara, ori esti pe halucinogene

  • @hater, vineri, 27.09.2024 14:42

    Aici era vorba de Europa, ce treaba are America si Australia ? Si australienii transporta prin imensitatea lor de teritoriu, cu acele autotrenuri cu multe remorci, pe benzina si electric ? Vita incaltata

  • @cetateanul turmentat, vineri, 27.09.2024 14:48

    A, doar în Europa de aplică logica ta? În toată lumea se folosesc utilitare, prostovane. Sau crezi ca în Australia vine poștasul cu autotrenul? Vită înălțată a fost mă-ta când a uitat diafragma acasă.

  • Mircea, vineri, 27.09.2024 15:44

    Amazon, DHL, PostNL, DPD folosesc utilitare electrice de vreo 5 ani in Europa. In partea evoluata a Europei... La foreign vine cu DIZAL!

  • @Mircea, vineri, 27.09.2024 15:49

    Au si la noi, stai linistit. Nu prea le folosesc pt ca soferii pleaca cu ele acasa, le parcheaza pe trotuar si nu au unde sa le incarce... Bine macar ca au scris pe ele ca nu au marfa pe timpul noptii, sa nu le fure cineva bateriile...