Stellantis: “Vom investi mai mult în brandurile Alfa Romeo și Lancia”

Publicat vineri, 12.03.2021 13:31 de Paul Cosma

Alfa Romeo și Lancia vor beneficia de investiții mai mari sub umbrela Stellantis, în comparație cu perioada când făceau parte din grupul Fiat-Chrysler, potrivit declarațiilor lui John Elkann, președintele noului conglomerat.

Stellantis vrea să poziționeze Alfa Romeo, DS și Lancia ca branduri premium în cadrul grupului, iar acestea să colaboreze pentru a dezvolta modele noi cu platforme și motorizări comune. Primele lansări vor avea loc în perioada 2024-2025, a spus recent un reprezentant al mărcii franceze. 

Atenția mai mare acordată anumitor branduri din grup a fost confirmată și de președintele Stellantis. John Elkann a declarat că Alfa Romeo și Lancia vor beneficia de investiții mari din partea noului grup, în comparație cu perioada Fiat-Chrysler. 

Potrivit acestuia, cele două branduri se bucură acum de noi oportunități care nu erau disponibile înainte de fuziunea PSA-FCA. 

În ultimii ani nu am reușit să direcționăm către branduri ca Alfa Romeo și Lancia resursele pe care ni le doream. Dar în noul grup există mult mai multe oportunități pentru cele două mărci cu sediul în Torino,” a explicat Elkann. 

Via Reuters

  • someone23, vineri, 12.03.2021 15:47

    mira-m-as...dar daca faceti ceva cu lancia, aveti respectul meu

  • dan_grc, vineri, 12.03.2021 18:35

    Lancia o duce bine, vinde mai mult decat Alfa in Europa, Ypsilon fiind prezenta doar in Italia, a primit al treilea face-lift, pana in 2025 rezista, dar Alfa pana atunci nu stiu.

  • someone23, vineri, 12.03.2021 18:47

    @ dan: stiu, si mi se pare bizar, ca lancia, doar cu ypsilon, model din 2000 toamna tarziu, sa vanda mai mult ca alfa la nivel mondial care are giulia si stelvio, ambele cu motor ferrari ca varf de gama

  • dan_grc, vineri, 12.03.2021 19:05

    Nu la nivel mondial, european, sa nu exageram :)

  • Johnny, vineri, 12.03.2021 20:52

    Nu stiu ce sanse de revitalizare va avea alfa cu modele surori in lancia si ds... Parerea mea este ca trebuia sa se concentreze pe o marca premium si una lux. Disiparea resurselor spre 4 marci daca includem si maserati , e discutabila. Carlos nu stie altceva decat modele copy/paste? Cat mai poate tine strategia asta inteligenta?

  • inexorabil, sâmbătă, 13.03.2021 07:08

    Nu ţin neapărat să emit o opinie (oricum, non-profesională) despre “italiene”, prin prisma faptului că întotdeauna voi avea un cui împotriva lor, dar o certitudine tot trebuie conştientizată şi anume: ar fi invariabil absurd să te gândeşti a face din Lancia ALTCEVA decât paroxismul ingineriei, care i-a adus acele faimoase şase titluri consecutive în WRC. Iar a o lăsa de izbelişte te pricopseşte cu blestemele fanilor (a se vedea atitudinea răposatului Fusione). Ca să plonjăm iarăşi în feeria irepetabilă a trecutului (ca orice paseist care se respectă), multă vreme eu, unul, m-am pitit după cireş, refuzând cu îndârjire, în forul meu interior, să accept…truismul/axioma: familia de motoare Fiat (Lampredi) Twin Cam a surclasat cam orice familie…germană. Astfel, mă nedumirea profund faptul că un motor i4 plasat transversal se dovedea mult mai abil (nu numai pe circuite) decât unul i5 plasat longitudinal. Ba încă şi “melodia” sa părea mai fioroasă, mai masculină, mai armonioasă…Şi, oricât încercam să invoc factorul competenţa/harul piloţilor, îmi ieşea cu virgulă. Oare “conglomeratul” de astăzi doreşte revenirea la acele senzaţii aparte? 101 % că nu!!! Cel puţin nu atâta timp cât singurul mobil care îl animă are legătură cu ambiţia puerilă: “VAG-ule, şi noi putem fi aidoma ţie!”. PS. @Johnny, mi se pare haioasă comparaţia pe care o propui, recte premium ≠ lux. Poate că ar fi cazul să ţinem cont de ea, mai ales atunci când ducem mâna la buzunar :)

  • someone23, sâmbătă, 13.03.2021 10:52

    @ dan: ai dreptate, my bad. tks

  • Rudolf D., duminică, 14.03.2021 19:44

    In contextul "electrificarii" aceste vorbe raman vorbe, in vant. Din pacate AlfaRomeo si Lancia sunt deja pierdute. Definitiv. O spun cu foarte mare regret fiind un fan al acestora.