STUDIU: 75% din mașinile din România vor avea motoare termice în 2030

Publicat luni, 12.09.2022 11:50 de Tiberiu Safta

Un studiu realizat de compania Deloitte relevă faptul că mașinile cu motoare termice vor continua să domine piața auto din România și în 2030. Mai exact, 3 din 4 mașini vor avea în continuare motoare termice la începutul deceniului următor.

Anul 2030 va fi un an extrem de important pentru industria auto din lume. Cei mai mulți producători de automobile vor construi și comercializa doar mașini electrice începând cu acel an. Asta pentru a fi pregătiți de interzicerea totală a motoarelor cu ardere internă, care va avea loc în 2035, în Uniunea Europeană.

Chiar dacă cele mai multe mărci fac deja eforturi de a trece de la o gamă de modele cu motoare termice la o gamă pur electrică, oamenii nu vor renunța foarte ușor la mașinile cu motoare clasice, în special în țările unde infrastructura necesară mobilității electrice nu este destul de dezvoltată.

Printre aceste țări se numără și România. Un studiu nou realizat de compania de consultanță Deloitte arată că mașinile cu motoare termice vor domina piața auto din România și în 2030. Trebuie precizat că studiul a luat în calcul două scenarii pentru transporturile din țara noastră. Primul scenariu a fost bazat pe situația actuală și pe politicile existente în acest moment.

Al doilea scenariu a luat în considerare măsurile necesare de reducere a gazelor cu efect de seră, care să atingă țintele stabilite pentru 2030, adică 18% din sursele de energie în transport să fie regenerabile. Datele prezentate mai jos au fost create pe baza celui de-al doilea scenariu.

Studiul relevă faptul că numărul vehiculelor pe cap de locuitor va crește de la 355 de vehicule/1000 de locuitori în 2019 la 456 de vehicule/1000 de locuitori în 2030, în țara noastră. Media Uniunii Europene va fi de 552 de vehicule/1000 de locuitori.

De asemenea, studiul estimează că, în România, vor fi înmatriculate 8.11 milioane de mașini în 2030. Asta este o creștere de circa un milion de vehicule față de nivelul din 2020, care a fost de 7.14 milioane.

Din cele peste 7 milioane de mașini înmatriculate la noi în țară acum doi ani, 96% dintre ele au fost cu motoare termice. Studiul estimează că numărul termicelor va scădea cu circa 800.000 de mașini în 2030. Chiar și așa, din cele 8.11 milioane de mașini care vor fi înmatriculate, 75% dintre ele vor avea motoare cu ardere internă.

De asemenea, consumul de produse petroliere va crește în următorii ani. În 2020, consumul de benzină și de motorină în transporturi a fost de 4.87 milioane de tone echivalent petrol. Acesta va crește la 6.31 de milioane de tone în 2025, iar apoi va scădea la 5.97 de milioane de tone în 2030.

via Deloitte, Economica

  • Andrei, luni, 12.09.2022 12:38

    50% vor fi TDI cu I-ul roșu.

  • ds, luni, 12.09.2022 14:03

    Normal! Până se termină stocul de bmw-uri, haudi și passat de la generația de bunicuțe și bunici mai durează oleacă. De altfel, nu te poți rupe-n figuri cu Kia Niro, Clio Hybrid, Zoe sau, doamne ferește, vreun Spring.

  • idic, luni, 12.09.2022 14:41

    120 000 mașini noi/an, până în 4% electrice. De unde 25% parc auto electric? În ce constă magia studiului? Dacă raportăm 100k electrice la 8 milioane parc auto, ar fi cam 1,25%, un pic diferit.

  • Enigmatrix, luni, 12.09.2022 17:56

    Părerea mea: 2022-2030.Hibridele(HEV-urile) vor fi cele mai căutate.Intr-o mai mică măsură PHEV-urile. Pur electricele mai au de așteptat o generație în România. Hyundai,Kia și Toyota la vânzări auto noi împing la gard constructorii europeni consacrati și nu doar în România. [ Cred că și BMW are hibride(HEV) performante.Aici nu cunosc.]

  • Mircea Badea, luni, 12.09.2022 22:47

    Spania anunţă călătorii gratuite cu trenul din septembrie până la sfârşitul anului Obiectivul este susţinerea puterii de cumpărare a spaniolilor, afectată în mod semnificativ de accelerarea inflaţiei, şi să îi încurajeze să renunţe la automobilele proprii pentru a utiliza transportul în comun, relatează AFP. Compania feroviară Renfe estimează că măsura va permite economisirea a 118 milioane de litri de carburant şi evitarea emiterii în atmosferă a 360.576 de tone de CO2.

  • Mircea Badea, marţi, 13.09.2022 02:25

    poza de sus reprezinta un cutit ce va intra in plamani?

  • Seriff, marţi, 13.09.2022 08:54

    https://autolatest.ro/stiri/soferii-de-masini-tesla-se-ingramadesc-sa-alimenteze-gratuit-la-promenada-pretul-energiei-electrice-a-crescut-simtitor-si-pentru-bogatii-romaniei/. Electricele sunt istorie deja, oamenii si-au dat seama de teapa, nu se vor mai vinde pe viitor, pentru ca vor disparea si toate avantajele, gen incarcat moca la statii.

  • VOSI, marţi, 13.09.2022 09:29

    La ce cultura auto avem in Romania..si ce ciupanezi...nu ma mir!

  • dCi, marţi, 13.09.2022 09:30

    Ar fi fost interesant un studiu cu privire la ce fel de mașini au utilizatorii de mașini care se penseaza

  • dCi, marţi, 13.09.2022 10:57

    Hai ca iese de un studiu și fără deloite

  • alex_cu_a_mic, marţi, 13.09.2022 12:09

    "oamenii nu vor renunța foarte ușor la mașinile cu motoare clasice, în special în țările unde infrastructura necesară mobilității electrice nu este destul de dezvoltată." Iar o da AM pe dupa visini. Babaetz, sa recapitulam. O electrica cu baterie modesta incepe de pe la 35k. Una cu baterie decenta pe la 40k. Cum naiba sa fie incarcarea mai problematica decat achizitia? Adica stau oamenii cu 40k in cont dar ezita sa-si ia electrica pentru ca nu au unde s-o incarce? Asta sa fie adevarata problema? Unul din noi a pierdut contactul cu realitatea.

  • autolaturi, marţi, 13.09.2022 12:16

    Autolatest....o fituica comunala pe teme auto

  • dCi, marţi, 13.09.2022 12:17

    ^^^ oamenii vor curent moca... asta nu ai luat-o in calcul... mai sus ai dovada

  • Seriff, marţi, 13.09.2022 16:30

    Aa, AUTOLATEST sunt comunisti? De ce? Fiindca prezinta realitatea masinilor electrice? Care evident, nu asa roz cum e prezentata in presa de propaganda.

  • @Seriff, marţi, 13.09.2022 18:11

    Cunosti diferenta dintre comunal si comunist? De la un consumator de seminte ca tine m-as fi asteptat sa stii macar ce inseamna comunal. Sau ai uitat de unde ai plecat?

    Dutz, marţi, 13.09.2022 19:56

    Nu strica un pic de aroganta din când in când… dar mâncător de semințe este un lucru bun, foarte bun. Sunt recomandate mai ales germinate… ;)

  • Seriff, miercuri, 14.09.2022 09:05

    Semintele sunt o sursa buna de carbohidrati, revenind la autolatest, te deranjeaza ca ce? Ca spun adevarul? Ca s-au inghesuit toti cocalarii cu Tesla la Promenada sa stea la coada ca ultimii saraci sa incarce masini de 60.000 euro? Ce anume te deranjeaza? De fapt adevarul te deranjeaza, pentru ca voi eco-pensatii sunteti atat de spalati pe creier incat nu vreti sa vedeti realitatea care e chiar in fata voastra. REALITATEA e ca masina electrica e o teapa, iar acum din cauza noilor facturi marite la curent va si o teapa si mai mare, de-aia se inghesuie toti la mocangeala, doar ca nu va mai merge cu mocangeala la statii, se va plati si acolo, ceea ce mi se pare normal.

  • dCi, miercuri, 14.09.2022 09:11

    ^^^ sa vezi când vor muta taxele din combustibil, adică accize taxa de drum și ce-o mai fi in prețul curentului

  • inexorabil, miercuri, 14.09.2022 12:39

    @Seriff, cum ai vrea să recunoască eco-zombii purul adevăr, din moment ce orgoliul este cât casa pe ei (şi vor muri aşa!) ?...Din această cauză gagiii suferă de Sindromul Concorde. Scurt/2.