Studiu: Albul rămâne cea mai populară culoare pentru maşini la nivel global pentru al patrulea an la rând
Axalta Coating Systems a prezentat raportul său anual privind popularitatea culorilor în industria auto a anului 2014. În timp ce europenii au preferat maşinile albastre, clienţii de pe celelalte continente au ales culoarea albă.
Albastru a fost cea mai populară culoare pentru maşinile vândute în Europa în 2014, spun cei de la Axalta Coating Systems, un furnizor de vopseluri auto care monitorizează tendinţele din domeniu încă din 1953. Între timp, clienţii din Asia, America de Nord şi America de Sud au preferat albul pentru maşinile cumpărate în 2014.
Ediţia 2014 a studiului anual de preferinţă a culorilor pentru automobile marchează introducerea matricei de culori, o previziune a celor de la Axalta privind viitoarele nuanţe care vor fi folosite de maşinile ce vor fi fabricate în următorii patru ani. Previziunea celor de la Axalta privind culorile următorilor patru ani împarte nuanţele în patru grupe: nuanţe pale, culori strălucitoare, versiuni mate şi versiuni cu tentă întunecată, fiecare dintre acestea urmând să aibă un moment de popularitate în viitorul apropiat pe anumite pieţe de pe Glob.
În America de Nord, culoarea albă este cea mai populară, acoperind 25% din maşinile vândute în 2014. Culoarea roşie este mai populară în America de Nord decât în alte regiuni. În aceeaşi zonă, albul, argintiul şi negrul au scăzut cu un procent. Cele mai populare finisaje sunt cele perlate, cel puţin în Statele Unite ale Americii, piaţa auto cea mai mare din America de Nord. În Mexic, sunt preferate vopselele nemetalizate. America de Sud preferă, de asemenea, albul, dar acolo este în proporţie de 27%. Pe locul doi vine argintiul, cu 25% şi negrul pe trei cu 12%. Culoarae roşie a devenit mai populară şi în America de Sud.
Europenilor le-au plăcut maşinile albastre în 2014, fiind atraşi de nuanţe deschise şi mijlocii ale acestei culori. Cele mai mari creşteri ale popularităţii acestei culori au fost în segmentele compacte şi sport, precum şi pentru monovolume. Culorile argintiu şi alb au fost în continuare în declin, iar verdele este cea mai puţin populară nuanţă bine vândută, cu 1% din piaţă. Asiaticii se aseamănă cu americanii în ceea ce priveşte preferinţele de culori în 2014, albul având o cotă de 30%. Pe piaţa din Coreea de Sud, 34% din maşinile vândute anul acesta au fost albe. Negrul este pe locul doi în Asia, dar încă are 19 procente din piaţă, în principal datorită pieţei din China, unde 24% dintre maşinile de lux vândute sunt negre. Pe piaţa din Japonia, influenţa europeană este din ce în ce mai evidentă, albastrul fiind mult mai popular acolo decât în orice altă piaţă asiatică.
Via Autoactu
Groaznic. Ce le place lor albul asta unturos nu stiu ! ps. Albul e non culoare !