Studiu de satisfacţie în Franţa: BMW câştigă la General, Dacia termină pe locul al treilea la categoria Costuri de întreţinere

Publicat vineri, 19.09.2014 11:12 de Mircea Meșter

Unul dintre cele mai importante studii de satisfacţie realizate independent în Franţa relevă faptul că maşinile germane sunt foarte apreciate în Hexagon. Dacia termină pe 3 la categoria Costuri de Întreţinere, după ce marca românească a fost pe prima poziţie în 2012 şi 2013 .

Unul dintre cele mai importante studii de satisfacţie a clienţilor auto care se realizează anual în Franţa pune Dacia pe locul al treilea la capitolul Costuri de utilizare. Aflat la a treia ediţie, studiul realizat de compania TNS Sofres la cererea publicaţiei Journal de l'Automobile a nominalizat Dacia pe prima poziţie la această categorie în 2012 şi 2013, marca românească fiind acum depăşită însă de Skoda, care trece pe primul loc, şi de Audi, care reuşeşte astfel un salt excelent şi oarecum neaşteptat pentru o marcă premium într-un clasament în care de obicei câştigă mărcile generaliste.

"Dacia a beneficiat până acum de <efectul noutăţii>. Costurile de utilizare sunt acum criteriul care permite crearea reală a ataşamentului pentru o marcă sau alta", notează TNS Sofres, care consideră că apariţia Audi în vârful topului la categoria Costuri de utilizare se explică foarte interesant: "Chestiunea costurilor este relativă, pentru că e clar că clienţii sunt complet diferiţi. Dar pentru un client Audi, noţiunea investiţiei este importantă, iar întreţinerea este o garanţie a unei valori bune de revânzare".

Mărcile germane îi mulţumesc cel mai mult pe clienţii francezi

Realizat cu ajutorul unui chestionar la care au răspuns 2086 de francezi care au cumpărat o maşină nouă în perioada 2006-2013, sondajul TNS Sofres a premiat mărcile auto în funcţie de răspunsurile pe care clienţii le dau la cinci tipuri de întrebări: Imagine de marcă, Design, Calitatea produsului, Costuri de utilizare şi Service post-vânzare. La final, după ce punctajele tuturor acestor criterii au fost adunate, brandurile care au reuşit să mulţumească cel mai bine clienţii francezi s-au dovedit a fi cele germane: BMW a ocupat prima poziţie pentru al doilea an consecutiv (112 puncte), iar Audi a doua (102 puncte).

"BMW se află pe prima poziţie graţie evoluţiei la capitolele personalitate şi caracter. Ambele mărci ating nivele de excelenţă mai ales la categoriile legate de produs, de calitatea şi de fiabilitatea acestuia. BMW se detaşează însă la capitolul imagine de marcă", notează oficialii care au condus acest studiu. 

Volkswagen şi Honda şi-au împărţit ultima poziţie a podiumului la General (97 de puncte fiecare), francezii notând că marca din Wolfsburg a ajuns pe podium tot datorită imaginii puternice de marcă pe care o deţine în Hexagon, în timp ce Honda a punctat puternic la capitolul Servicii post-vânzare.

Grand Prix de l'Automobile 2014 (TNS Sofres şi Journal de l'Automobile)

CLASAMENTUL GENERAL
1. BMW
2. Audi
3. Volkswagen şi Honda
Premiul pentru Design BMW şi Audi
Premiul pentru Calitate BMW, Audi şi Honda
Premiul pentru Costuri de Utilizare Skoda
Premiul pentru Mediu şi Mobilitatea Viitorului Renault
Premiul Mass-Media Citroen
Premiul pentru cel mai bun website Peugeot
Premiul pentru cele mai bune puncte de vânzare Renault
Premiul special "Salon Auto" Audi
  • ShelbyV8, vineri, 19.09.2014 12:08

    Avand in vedere ca studiul a inclus peste 2000 de clienti, puteau si ei sa calculeze punctajele cu virgula si sa diferentieze mai bine producatorii, deci sa se evite situatii de genul: locul 3- VW si Honda, premiul pentru design- BMW si Audi. Observ si faptul ca francezilor le-a mai scazut din nationalism, cu toate ca si-au mai acordat destule premii.In orice caz, situatia s-a schimbat. Imi aduc aminte ca acum vreo 10 ani, in Franta vedeam numai Renault, Peugeot si Citroen.

  • sandu, vineri, 19.09.2014 13:03

    si o sa se tot schimbe situatia in franta. se vede si in vanzarile totale din europa, in care renault, peugeot pierd din vanzari. grupul VAG a avut in august 28% din vanzari in europa.

  • Suleyman Cunoscatoru, vineri, 19.09.2014 13:07

    Deci Skoda se intretine mai ieftin ca Dacia. Rapidul ar fi mai avantajos ca Loganul.

  • LauCalin, vineri, 19.09.2014 16:33

    Spuneam acum 2 ani cand Dacia statea mult mai bine ca in cativa ani va mai cadea. Atunci mi-am luat "bobarnace in cap" de la fanii Renault cum ca sunt un nostradamus de bucale si ce stiu eu. Ca nu are cum sa fie asa, pentru ca de Renault nemtii nu se pot atinge in Franta. Poftiti dovada. Apropo, cati dintre voi stiu ca Renault ia in calcul sa opreasca productia lui Lodgy sau Dokker pentru ca vanzarile sunt sub asteptari? Acesta este motivul pentru care le avem acum si in versiuni Stepway. Este o versiune care a prins cu Sandero si se vrea sa fie o gura de oxigen pentru Lodgy si Dokker.

  • mowgli, vineri, 19.09.2014 16:37

    @LauCalin stai sa vezi ca pleaca Dacia din Romania si raman mii de someri, sa vezi atunci cum se domoleste Romanul nationalist. Dokker si Lodgy ? sa fim seriosi, sunt urate si pentru piata din India.

  • LauCalin, vineri, 19.09.2014 16:40

    Nu va pleca Dacia din Romania si cel mai important este ca productia de la noi nu prea va fi afectata pentru ca Lodgy si Dokker sunt produse in Maroc. Dar inevitabil efectele vor fi resimtite si la noi.

  • croco, vineri, 19.09.2014 16:57

    "Ambele mărci ating nivele de excelenţă". Poate nivele cu bula... Credeam ca-i vorba despre niveluri.

  • LUCCI, vineri, 19.09.2014 23:53

    Si-a luat Piticu' de la mine de la servici' ,un Rapid alb, ac, ABS, ESP, jante aliaj pe 15, computer de bord, i.c cu telecomanda, scaune fata si diuze parbriz incalzite, 1.2 tsi de 84CP. + alte dotari care imi scapa. Cu Rabla,.....13100. Despre ce vorbim la un comparativ cu Loganul? In niciun caz despre scaune si diuze incalzite. Alea sunt pt. piata rusa, ca la ei e frig. La noi iarna....sunt alegeri!Tot un fel de dardaiala , dar pt. ciolan.

  • vianu, sâmbătă, 20.09.2014 08:52

    @LUCCI 13.100 pentru un Rapid? A fost platit? E fan Skoda? E fan VAG? Era beat? E orb? Are bani de aruncat in caini?

  • bbb, sâmbătă, 20.09.2014 10:45

    Unde sunt ciumpalacii care spuneau ca Honda este inexistenta in Europa?

  • Pana, sâmbătă, 20.09.2014 11:44

    @vianu: Da, a dat 13000 de euro pe o masina care are dotari mai practice decat un Logan, o tinuta de drum mai buna, un confort mai bun, un motor cu performante dinamice si consum mai bune comparativ cu 0.9 TCe, pe o masina care are caroserie galvarizata si o siguranta de 5 stele. Ce zici, o fi rau? @bbb, sunt acolo unde sunt si fanii Renault care ne tot bat la cap cat de fantastic e Renault si te jignesc atunci cand ii contrazici sau indraznesti sa spui ceva ce nu le place de marca lor de suflet. Cand e ceva de naspa, evident ca nici unul nu mai spune nimic. Si cu toate astea se cred oameni cu bun simt si respectuosi.

  • vianu, sâmbătă, 20.09.2014 12:14

    @Pana....ziceam ca exista alternative,sa zicem vestice, care sunt PESTE Rapid. La acelasi pret. Ce zici, o fi rau? Probabil ca n-a stiut ca exista dealeri auto care ofera si altceva. Mai stii?

  • oli, sâmbătă, 20.09.2014 21:29

    @Pana Skoda Octavia e super masina, dar Rapidu e doar o versiune imbunatatita a Oktaviei Tour. O poti compara cu C-Elysee, e mai low cost asa. Cat despre 13000 pe rapid, nu stiu ce sa zic, Renault Fluence 1,6 110 CP benzina, clima, esp,abs,computer de bord, cruise control, bluetooth,usb, saltelit de comanda volan ptr casetofon, oglinzi incalzite si electrice,oglinda centrala heliomata, jante pe 16, interior bej, faruri cu lupa, faruri de ceata, coriera fata si spate si totul la pretul de 11300 la oferta ce-i drept. Nu e Renault cea mai buna masina dar au preturi OK. Pretul era de 17000 in catalog, ceea ce nu as fi dat niciodata pe un Renault, chiar si cu dotarile astea, dar la 11300 cu tot cu rabla mi se pare foarte ok. Skoda castiga si din renumele VW dar si la preturi a cam sarit calul.

  • Cristi, duminică, 21.09.2014 16:35

    Nu se compara Rapid cu Fluence, pentru ca Fluence se compara cu Skoda Octavia si evident este in inferioritate. Deci Fluence nu avea ce cauta in discutia asta. Plus ca Rapidul este facut pe o platforma de clasa mica, nu de clasa compacta ca Fluence. Probabil ca alternativa la care se gandea LUCCI pentru acea persoana care a dat 13000 de euro pe un Rapid a fost Dacia Logan, care este un produs Renault pana la urma si imparte inclusiv motoarele si cutiile de viteze cu niste modele mult mai scumpe. Pe de alta parte la 17000 de euro nu poti sa-ti iei o Octavia la fel de bine dotata ca un Fluence. Dar am obeservat o chestie general valabila la Renault: ofera dotari mai bune, uneori si motor mai puternic la un pret sensibil mai mic fata de concurenta. In schimb concurenta compenseaza cu altceva. Uitati o dovada: in Franta Skoda e mai pe placul francezilor, in testele comparative f rar Renault termina pe primul loc, iar in privinta fiabilitatii Renault este nu prea un exemplu. Asta e... nu poti avea si pret bun si motor puternic si dotari mai bune si fiabilitate de top...

  • turelu, vineri, 03.10.2014 14:23

    a primit audi premiu pt design?ma umfla rasu...masini mai anoste ca audi doar vw sau scoda are.cele mmai lipsite de expresie si de orice urma de imaginatie parca au fost desenate de departamentul de proiectare de la dacia de pe vremea lui cenusescu