STUDIU: Importurile de mașini second-hand, creștere de 18% în primele 8 luni ale anului

Publicat marţi, 28.10.2025 12:12 de Alexandru Monenciu

Potrivit unui studiu realizat de către platforma Autovit.ro, care tocmai a aniversat 25 de ani de activitate, importurile de mașini second-hand au crescut cu 18% în primele 8 luni ale anului 2025. Înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 9.6%.

În cadrul galei anuale Autovit.ro, care a marcat cei 25 de ani de activitate ai platformei online, eveniment la care a fost invitată și Automarket, reprezentanții companiei ne-au oferit mai multe informații despre perioada complicată pe care o traversează piața auto din România.

Pentru Autovit.ro, primele 8 luni ale anului 2025, au adus 114.000 de tranzacții declarate, totilizând aproximativ două milioane de euro.

SCĂDERE DE 9.6% A ÎNMATRICULĂRILOR DE MAȘINI NOI

Din cauza incertitudinii care a planat asupra programului Rabla, piața auto din România a avut de suferit în primele 8 luni ale anului. De exemplu, înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 9.6%, comparativ cu aceeași perioadă din 2024: 96.307 unități față de 106.534 exemplare.

Așa cum era de așteptat, mașinile cu zero emisii au fost cele mai afectate. Reducerea subvenției, în principal, a generat o scădere de 32% a înmatriculărilor de vehicule electrice noi în intervalul ianuarie-august 2025. Totuși, odată cu reluarea programului Rabla din luna septembrie, numărul de mașini noi, cu zero emisii, înmatriculate la noi în țară a crescut cu 52% față de septembrie 2024.

În acest context, românii și-au îndreptat atenția către mașinile second-hand. Importurile de mașini second-hand au crescut cu 18%, în intervalul amintit mai sus, iar numărul mașinilor second-hand achiziționate local a crescut cu 6%.

Astfel, segmentul second-hand deține acum cea mai mare cotă de piață din România, ajungând la 58%.

31.8% din utilizatorii platformei își concentrează căutările pe segmentul de preț cuprins între 5.000 și 10.000 de euro, în timp ce oferta persoanelor fizice în acest interval reprezintă peste 22%, iar oferta dealerilor 16,3%. Intervalul cuprins între 10.000 și 25.000 de euro atrage 31% din căutările utilizatorilor, cu peste 29% din oferta persoanelor fizice și 38,5% din oferta dealerilor poziționându-se în această categorie.

Pentru intervalul 25.000 - 40.000 euro, se înregistrează 4,2% din căutările utilizatorilor, 7% din oferta persoanelor fizice și 12,7% din oferta dealerilor.

Totodată, 45% dintre utilizatori caută mașini rulate, iar restul sunt interesați de mașini noi.

VOLKSWAGEN, AUDI ȘI BMW, CAMPIOANE LA DIESEL

Atunci când caută mașini diesel, utilizatorii se axează pe mărci ca Volkswagen, Audi și BMW. Atunci când caută mașini pe benzină, se remarcă mărci ca Volkswagen, Skoda și BMW. Toyota, Hyundai și Ford conduc categoria electric-hibrid.

SUV-ul rămâne varianta de caroserie preferată a românilor, reprezentând 32% din oferta persoanelor fizice și peste 46% din oferta dealerilor. Sedanurile ocupă 21,4% din oferta persoanelor fizice și peste 19% din oferta dealerilor, în timp ce modelele combi reprezintă 16,3% din oferta persoanelor fizice și 11% din oferta dealerilor.

Dacă ne referim la mașinile noi, Mercedes-Benz, BMW și Toyota domină topul mărcilor după numărul de vizualizări. În ceea ce privește mașinile second-hand, românii se uită la BMW, Volkswagen și Audi.

Modelele noi care atrag cei mai mulți clienți sunt Dacia Duster, Hyundai Tucson și Kia Sportage. La mașini second-hand, topul 3 este compus din BMW Seria 3, Volkswagen Golf și BMW Seria 5.

Dacia Logan, din anul 2020, este cel mai căutat model în intervalul de preț 5.000-10.000 de euro. La categoria 10.000-25.000 de euro regăsim Skoda Octavia din 2020, iar în segmentul 25.000-40.000 de euro avem Mercedes-Benz GLC din 2020.

La categoria mașini electrificate, Toyota Corolla și C-HR se impun fiecare cu 19% din căutări. Urmează Toyota RAV 4, Tesla Model 3 și Dacia Spring.

via Autovit.ro

  • Vali, marţi, 28.10.2025 12:52

    Ce poate fi mai bun decat un Bemveu dizal?

  • ., marţi, 28.10.2025 13:06

    In nici un caz Mercedes.

  • MarS, marţi, 28.10.2025 13:39

    Era buna o statistica pe clase de poluare, euro 1, 2 etc Sunt sigur ca noi si bulgarii suntem groapa de gunoi a europei

  • @Vali, marţi, 28.10.2025 13:55

    Daca are 10000 km reali si a fost condus de o bunicuta in ultimii 20 de ani, nu cred ca e vreo problema. Sau de vreun doctor/profesor. BMW-urile sunt in general masini deosebite pentru oameni deosebiti, nu degeaba 80% din ele sunt implicate in accidente rutiere cu daune maricele.

  • MarS, marţi, 28.10.2025 14:11

    Sunt statistici pe insse, dar per total, nu pe cele recent inmatriculate. Daca as fi jurnalist as face un articol :) Apropo 64% din vehiculele inmatriculate (persoane si marfuri) sunt euro 4 sau mai jos. euro 5 apropo e din 2011, adica 14 ani ago ... Deci da, groapa de gunoi

  • Ninonino obsedatul, marţi, 28.10.2025 14:23

    Mai bun decât un dizal second Bmw este un Bmw nou dizal . Inteligentii utili folosesc doar asa zisul argument al groapei de gunoi, comparând Vestul cu Estul, la venituri de 3-4 ori mai mici, de ce nu faceți comparații cu celelalte țări din Est, să vedeți că mâncați cacao, atât la mașini noi, cat și la second, de unde vrei bai Marș TV sa cumpere românii sute de mii de mașini noi, dacă si la alea mai ieftine, Dacia de ex, platesc 6-7 ani ? Vrei sa facă rate 15 ani pt o mașină de 40-50 k ? Suficient ca fac pe 30 de ani pt un amărât de apartament.

  • ignis, marţi, 28.10.2025 14:25

    "114.000 de tranzacții declarate, totilizând aproximativ două milioane de euro." Adică în medie 17,54 Euro per tranzacție. Sunt cumva făcute din Lego? Câte mașini din cele 114.000 second hand au fost mașini electrice? Întreb pentru Greta.

  • Dizăl Rulz Forevăr, marţi, 28.10.2025 15:40

    Fiaaaaareee luăăăăm! Nu bate, nu trăncăneeee!

  • @nininino obsedatul, marţi, 28.10.2025 16:37

    De ce nu iei mașina pe care ți-o permiți, dar nouă, băi snob fără bani? Nu-ți șade frumos în Dacia, râd tovarășii de tine? O Dacia nouă cu garanție e mai bună decât gunoiul bmw cu mucii altuia între scaune.

  • Andrei, marţi, 28.10.2025 17:36

    Sunt curios câți din cei care visează bemveul de care nu mai are nevoie vesticul sunt români verzi, suveraniști mari patrioți? Și unde sunt eu avem d-ăștia dar ei nu cumpără decât produse făcute intern (cred ei). Măcar ajută economia națională, sunt și ei buni la ceva :) Altfel, snobismul auto e boală grea. Zic sa ne bucurăm că are cine să ne cumpere mașinile când le vindem.

  • Andrei, marţi, 28.10.2025 20:54

    Învață diferența dintre "câți dintre" și "toți". Dacă reușești, revino să vedem cine e idiotul. Nu că nu s-ar vedea după cum scrii.

  • alex_cu_a_mic, marţi, 28.10.2025 21:55

    Gala Autovit ... adica "Gala full fara pele", "Gala fulextrase", "Gala kilometri reali"

  • Kap, miercuri, 29.10.2025 10:04

    ”Dacia nouă e minim 20 de mii” dacă vrei Duster. Un Logan pleacă de sub 15.000 de euro și poate include și-o reducere mică de mașină pe stoc. Oricum, dacă cineva are sub 10.000 de dat pe mașină, poate lua: 1. o mașină normală având cât de puțini ani se poate și pe benzină (Dacia, Citroen, Skoda, Fiat...). 2. o troacă de vechime în 2 cifre cu siglă ”jmecheră” și motor ”tare”. Aici se termină scuza cu românii care ”n-au bani”.

  • @kap, miercuri, 29.10.2025 11:44

    Cred ca de fapt arunci vina asupra cumparatorilor, cand cea mai mare problema sunt samsarii care tepuiesc. Multi cumparatori habar n-au ce iau, de fapt. Nu e nimic gresit sa cumpari o masina sh, indiferent de sigla pe care o alegi. Sunt unele de care te indragostesti cand le vezi. Si da, de obicei te indragostesti de astea "jmechere", nu de un citroen sau de o fabia... E valabil si in alte tari, nu doar la noi, altfel n-ar exista platforme de verificat masinile

  • Matei_cel_nou, miercuri, 29.10.2025 11:57

    Să fim serioși. Când iei un BMW la 3000 euro, vechi de 15-20 de ani, știi EXACT ce iei: o troacă cu siglă, dacă ai noroc poate nu fostă daună totală. Or fi samsarii hoți dar și cumpărătorii sunt de vină. Piața SH există și în UK, desigur, dar e mult mai bine reglementată. Poți lua un SH de la un dealer sau de la reprezentanță, cu garanție, verificată, cu responsabilitatea legală că îți vând un produs sigur și exact cum zice în descriere. Adică nu doar că ai dreptul legal sa îl dai înapoi dacă descoperi probleme nedeclarate, dar dacă pățești ceva vânzătorul e posibil de închisoare. Dacă mașina a avut accident ți se spune asta. Pe site-urile de profil poți filtra după aspectul acesta. Poate de aceea mașinile cu probleme sunt exportate în estul Europei.

  • Kap, miercuri, 29.10.2025 11:59

    Când ai doar câteva mii de euro și vrei să ”te îndrăgostești” înseamnă că ești atât de inconștient încât devii cea mai ușoară pradă pentru băieții care coafează gloabele revenite de la produs sute de mii de km prin vest. Super ofertele stea siglă_premium-cai_putere-km_puțini cu prețuri la ani-lumină față de cele de listă se plătesc ulterior în bani grei pe întreținere, și uite așa ajung băiețeii ăștia îndrăgostiți să alerge mașini neîntreținute și vechi și poate să plătească și cu viața sau sănătatea. Rățușca cea mică și urâtă (de la Mioveni sau nu) cu ani puțini are costuri de întreținere decente și te duce sănătos și fără rate la bancă din A în B. Deci da, cumpărătorul needucat e de vină că visează panarame premium plimbate prin vest la tarif de folcloriste.

  • Andrei, miercuri, 29.10.2025 13:45

    @kap Perfect mesajul tău. In plus, la rățușca cea urâtă încă există airbag-uri sub tapițerie și sistemele de asistență activă, alea pe care le are, sunt mai moderne și precise decât la vechitura premium.

  • alex_cu_a_mic, miercuri, 29.10.2025 16:38

    Daca vanzarea unei masini e o profesie, de ce n-ar fi si cumpararea unei masini o profesie. Am ajutat un prieten sa-si ia masina acum cativa ani. Voia neaparat Astra J break benzina sau gaz. I-am zis ca-i foarte nereusita. Cam cea mai nereusita din toate compactele de la vremea ei. Imens de grea fara un rost clar. I-am zis ca cea mai reusita compacta la vremea ei a fost Megane. Usurica, fiabila si cu motorizari foarte bune inafara de TCe dar alea sareau din calcul. Nu, el vrea Astra. Am vazut cateva, majoritatea avand probleme grele cu rugina. N-am mai avansat. Dupa cateva saptamani se afiseaza cu un Quasquai +2 1.6 benzina si gaz. Am condus-o si i-am zis clar ca motorul nu merge bine. La RAR l=o intors ca expirase butelia de gaz. S-a dus sa schimbe butelia iar aia de la gaz, suspectand ca motorul nu merge rotund, i-au facut test de compresie. I-au iesit 5 bari pe un cilindru. A refacut motorul cu 7500 lei acum vreo 4 ani. Butelia a mai costat 1000 lei. Scumpa si proasta afacere. Consuma enorm (benzina 9%exterior, 13-14% urban) si are butelia foarte mica si merge mai mult pe benzina. Sotia a condus-o de cateva ori, a busit-o de 2 ori la parcare si acum nu se mai urca la volan de frica. E inutil de mare pentru ei care nu depasesc 1.70 si au doar un copil. Dar daca a vrut SUV, si-a luat, fara sa-i pese de "gura lumii".